• Anonym (mamma)

Drogad på solsemestern

När vi var på solsemester med familjen blev jag drogad. Vi var på all inclusive och drack kanske 3 glas vin under hela dagen. Då hann vi med att äta mycket och sol och bad. På eftermiddagen slocknade jag i solstolen och maken gav mig dottern snabbt för att gå på toaletten. Han förstod inte att jag var väck så jag hann tappa henne på marken en gång. Inget hände som tur var och en dam kom och lyfte tillbaka henne till mig. Dottern var då kanske 7 månader. Maken kom tillbaka efter ngn minut och då sa jag till honom att nu är det inte bra. Vi gick till hotellrummet. Jag vinglade och ramlade flera gånger. Fick minnesluckor och kräktes flera gånger. Mitt i allt så mådde jag så dåligt över att dottern hade ramlat ur min famn. Kände mig som värsta mamman någonsin och skyllde mig själv. Jag låg bara skakade och grät. (Dottern låg då och sov redan). Men nästa dag förstod jag att något måste ha hänt. Jag kan inte ha blivit sådär på 3 glas vin som jag hade druckit under flera timmar. Det blir jag inte ens om jag skulle dricka dem på raken och nu hade jag ändå ätit och druckit och rört på mig massor. Och jag skulle inte dricka vin när min dotter skulle vara med om jag inte visste att jag kan hantera det. Även om pappan skulle vara nykter. Tycker inte småbarn skall behöva få uppleva att ngn förälder är så packad. Så någon måste ha lagt någon drog i mitt glas när jag var och badade med dottern. Hur kan man göra så mot en småbarnsmamma?! Det är helt sjukt! Och man tror inte att det kan hända på ett hotell mitt på dagen. Tyr att maken var med. Men jag vill varna er alla att lämna ALDRIG era glas obevakade oavsett var ni är. Det verkar finnas sjuka människor överallt. Tyvärr :(

• Svar på tråden Drogad på solsemestern
  • EvelinasSyster

Solklart vätskebrist/solsting. Varför få för sig att någon drogat dig? Kom nyss hem från Grekland där min kompis svimmade av med kramper en av kvällarna. Hon hade också balanspåverkan, mådde illa och kom inte ihåg nånting av det som hänt.
      Hon var den som varit i skuggan hela dagen, vi andra tre hade solat satan (och jag är värdelös på att dricka vatten dessutom). Hon har dessutom också varit utomlands massa gånger och på varmare ställen än Grekland. Så det borde ju rimligtvis inte varit hon som svimmade, men nu blev det så och jag är helt säker på att det beror på för mycket värme och för lite vatten. Men nej, det var nog någon som la något i hennes vinglas den kvällen ändå... ^^

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • Johan75

Jag tycker det var bra av TS att starta denna tråd. Jag har i alla fall dragit tre slutsatser:

1. Det är tyvärr vanligt att folk blir drogade utan sitt medtycke. Slutsatsen dras inte så mycket av vad TS beskriver man av alla de som har kompisar eller själv tydligen har blivit drogad. Håll i glasen!

2. Solsiting är mycket vanligt och kan drabba alla. Låter ju faktiskt som om TS har drabbats av solsting trots att hon starkt ifrågasätter detta. Även här visar andra personers upplevelser att detta kan drabba vem som hellst vid tillfällen som åtminstone just då känns ologiska.

3. Åker man på semester, framförallt med barn, SKA man inte åka till ett land där man varken litar på sjukvården eller myndigheterna. Det borde vara självklart.

Behold, i come as a thief.
  • ModestyB

Exakt precis så som du TS beskriver det har jag blivit när jag fick solsting.
    Man blir desorienterad och ruskigt knepig, preis som om man vore drogad.

• MariaElionora
    Anonym skrev 2011-08-21 13:57:54 följande:
    Var inte så säkra på att hon fått solsting. Det finns idioter som drogar folk bara för att de inte har nåt vettigare att göra. Man skall passa sin dricka överallt.
    nej men snälla söta rara jag finner inga ord....
  • HäckHäxan
    Johan75 skrev 2011-08-21 15:14:30 följande:
    Jag tycker det var bra av TS att starta denna tråd. Jag har i alla fall dragit tre slutsatser:

1. Det är tyvärr vanligt att folk blir drogade utan sitt medtycke. Slutsatsen dras inte så mycket av vad TS beskriver man av alla de som har kompisar eller själv tydligen har blivit drogad. Håll i glasen!

2. Solsiting är mycket vanligt och kan drabba alla. Låter ju faktiskt som om TS har drabbats av solsting trots att hon starkt ifrågasätter detta. Även här visar andra personers upplevelser att detta kan drabba vem som hellst vid tillfällen som åtminstone just då känns ologiska.

3. Åker man på semester, framförallt med barn, SKA man inte åka till ett land där man varken litar på sjukvården eller myndigheterna. Det borde vara självklart.
    Låter vettigt och borde ju vara helt normalt.
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • ModestyB
    MariaElionora skrev 2011-08-21 15:28:08 följande:
    nej men snälla söta rara jag finner inga ord....
    Dom tar nog hellre sitt knark själva skulle jag tro...
  • MariaElionora
    ModestyB skrev 2011-08-21 15:36:26 följande:
    Dom tar nog hellre sitt knark själva skulle jag tro...
    exakt...
    men finns säkert de som lägger iphone´s i folks väskor eftersom de inte har nåt bättre för sig...
  • mikroE

Drogningar är inte så vanliga även om det troligen finns länder där de är mer vanliga än i Sverige. En svensk polis berättade för mig att på ca 100 fall av misstänkt drogning hon hade varit med om hade 3 visat att kvinnan hade droger i kroppen varav en var en kvinna om också erkänt att hon tagit droger själv men trodde att någon gett henne mer eller fel mängd på något sätt. Hon sa att det vanliga iaf i Sverige är att personen missbedömt sitt alkoholintag eller att de har druckit det som de uppger men att kroppen av någon anledning inte kunnat hantera alkoholen som vanligt. Troligen TS är det solen enbart eller en kombination av sol och alkohol som gjorde att du kände dig som du gjorde.

• CarolineA
    MariaElionora skrev 2011-08-21 15:39:58 följande:
    exakt...
    men finns säkert de som lägger iphone´s i folks väskor eftersom de inte har nåt bättre för sig...
    TYp... Precis som om nan skulle tanka "ahaaaa, dar e ju en mamma me en liten 7 manaders bebis, henne skulle det va kul o droga....
  • Ökänd
    idiblon skrev 2011-08-21 14:50:39 följande:
    Har inte läst tråden men tänker på solsting direkt. Du har förmodligen inte alls blivit drogad.

Samma tanke här.
    Krengt och på hoppad
Svar på tråden Drogad på solsemestern