• Anonym (mamma)

Drogad på solsemestern

När vi var på solsemester med familjen blev jag drogad. Vi var på all inclusive och drack kanske 3 glas vin under hela dagen. Då hann vi med att äta mycket och sol och bad. På eftermiddagen slocknade jag i solstolen och maken gav mig dottern snabbt för att gå på toaletten. Han förstod inte att jag var väck så jag hann tappa henne på marken en gång. Inget hände som tur var och en dam kom och lyfte tillbaka henne till mig. Dottern var då kanske 7 månader. Maken kom tillbaka efter ngn minut och då sa jag till honom att nu är det inte bra. Vi gick till hotellrummet. Jag vinglade och ramlade flera gånger. Fick minnesluckor och kräktes flera gånger. Mitt i allt så mådde jag så dåligt över att dottern hade ramlat ur min famn. Kände mig som värsta mamman någonsin och skyllde mig själv. Jag låg bara skakade och grät. (Dottern låg då och sov redan). Men nästa dag förstod jag att något måste ha hänt. Jag kan inte ha blivit sådär på 3 glas vin som jag hade druckit under flera timmar. Det blir jag inte ens om jag skulle dricka dem på raken och nu hade jag ändå ätit och druckit och rört på mig massor. Och jag skulle inte dricka vin när min dotter skulle vara med om jag inte visste att jag kan hantera det. Även om pappan skulle vara nykter. Tycker inte småbarn skall behöva få uppleva att ngn förälder är så packad. Så någon måste ha lagt någon drog i mitt glas när jag var och badade med dottern. Hur kan man göra så mot en småbarnsmamma?! Det är helt sjukt! Och man tror inte att det kan hända på ett hotell mitt på dagen. Tyr att maken var med. Men jag vill varna er alla att lämna ALDRIG era glas obevakade oavsett var ni är. Det verkar finnas sjuka människor överallt. Tyvärr :(

• Svar på tråden Drogad på solsemestern
  • Anonym
    Anonym (Hej) skrev 2011-08-21 11:58:39 följande:
    Nu har jag läst tråden! Det låter defenitivt som du fått solsting, känner ingen det så väl! Men du har rätt man ska absolut inte lämna sina glas utan uppsikt :)
    Ja man ska aldrig lämna sitt glas utan uppsikt! Trodde det var allmänt folkvett idag
  • Anonym

En kompis till mig blev drogad en gång på en fest. Hon var medvetslös och helt okontaktbar. När jag läste trådstarten var min första tanke: "Hur i helvetet kan en pappa lämna över en bebis till någon i det tillståndet?!".

• Anonym (Lola)

Vem skulle roppis-droga en singel vid poolen på ett välbesökt hotell? Skrattande  Vad skulle steg två vara liksom... Att släpa bort en däckad människa mitt framför ögonen på alla badgäster? Som att ingen annan skulle tycka att det var märkligt, eller kunna lämna vittnesmål åtta timmar senare. Nej, sånt gör man på mörka krogar där alla runt omkring är packade, anonyma och inte kommer gå att kontakta dagen efter. Droger är på tok för dyrt för att man ska springa runt och okynnesdroga folk utan mening.

Den här historien faller lite på sin totala orimlighet.

• Anonym (förstår inte...)

Jag förstår inte TS ovilja att acceptera att hon troligtvis har fått solsting och inte blivit drogad.

Är det liksom pinsamt att ha fått solsting och smäller det högre att i så fall ha däckat för att man blev drogad? Personligen skulle jag ha kännt mig oerhört lättad om jag misstänkte att jag blivit drogad, men sedan fick förklart för mig från andra som haft liknande upplevelser att det nog snarare rörde sig om solsting. Det kan ju hända vem som helst oavsett om man druckit tre glas vin fördelade över en hel dag, eller ej.

• slemtorsk i din bralla
    Anonym (Lola) skrev 2011-08-21 12:19:42 följande:
    Vem skulle roppis-droga en singel vid poolen på ett välbesökt hotell? Skrattande  Vad skulle steg två vara liksom... Att släpa bort en däckad människa mitt framför ögonen på alla badgäster? Som att ingen annan skulle tycka att det var märkligt, eller kunna lämna vittnesmål åtta timmar senare. Nej, sånt gör man på mörka krogar där alla runt omkring är packade, anonyma och inte kommer gå att kontakta dagen efter. Droger är på tok för dyrt för att man ska springa runt och okynnesdroga folk utan mening.

Den här historien faller lite på sin totala orimlighet.
    helt rätt och riktigt.. som sagt värmeslag kan man få oavsett hur van man är vid värme eller ej och historian är totalt orimlig
  • Anonym (har hänt mig)

Det låter absolut om solsting/värmeslag. Har hänt mig en gång och jag förstod heller inte först vad det berodde på då jag tål sol och värme väldigt bra och det tidigare aldrig hänt något liknande. Jag hade druckit två öl på ca fyra timmar+vatten och läsk. Nu i efterhand känns det så självklart vad det berodde på. Tre glas vin i värmen är ju ganska mycket om du drack på eftermiddagen och "tuppade" av på eftermiddagen, antar att du inte drack på förmiddagen. 

• altevi

Det låter precis som att du fick solsting/värmeslag. De symtom du beskriver stämmer inte överens med det man oftast uppvisar vid en neddrogning. Däremot stämmer symtomen mycket väl in på solsting.

• Krokodila

Jag säger som alla andra. Du blev inte drogad utan drabbades enbart av dåligt omdöme och utsatte ditt barn för fara genom att dricka alkohol mitt på dagen istället för att hålla sig nykter.

Det är väldigt ovanligt att en kvinna blir drogad,mer eller mindra en myt. Känner ett antal personer som använt " jaag blev dråååågad" när dom fastnat i en narkotikakontroll på krogen. Egentligen har dom helt och hållet knarkat ner sig på egen hand. Men såklart det är bättre att skylla på någon annan. Knark är dyrt och majoriteten av knarkarna vill behålla denne för egen del,jag lovar.

• HäckHäxan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-21 10:51:24 följande:
    men det spelar ingen som helst roll att du har rest och varit mycket i solen faktiskt.....

Känner flera som är soldyrkare som också helt plötsligt fått solsting men du är ju redan helt inställd på att du blivit drogad.

För mig som jobbat en del med droger och de preparat som används vid dyllika tillfällen känns det helt främmande, dina symtom stämmer inte alls med en date-rape-drog eller roppis-drogning....men du har ju bestämt dig.

Jag är fullt övertygad om att det är solsting.
    Tycker också det låter skumt.

När jag blev drogad förra året så vart jag helt väck och otroligt tacksam för att jag åkte hem med min kompis, för jag låg utslagen och spydde på hans toalett från typ kl 2 till halv 9 på morgonen. Klarade inte av att hålla ett vattenglas och han fick hjälpa mig med tja allt från att se till att mitt ansikte var i toaletten när jag spydde till att spola och tvätta mig, det var fruktansvärt, klarade inte av att hålla ögonen öppna, de bara slog ihop, men jag hörde honom prata, klarade bara inte av att svara, fick nickat ibland osv, nej läbbigt som fan och det påminde inte om någon drog jag tidigare stoppat i mig självmant, så om det där var roppar så måste de slängt ner en handfull i mitt glas för så har jag inte reagerat på roppar innan. Jag var mer eller mindre icke kontaktbar och mestadels förlamad, ur funktion.
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
Svar på tråden Drogad på solsemestern