• Anonym (mamma)

Drogad på solsemestern

När vi var på solsemester med familjen blev jag drogad. Vi var på all inclusive och drack kanske 3 glas vin under hela dagen. Då hann vi med att äta mycket och sol och bad. På eftermiddagen slocknade jag i solstolen och maken gav mig dottern snabbt för att gå på toaletten. Han förstod inte att jag var väck så jag hann tappa henne på marken en gång. Inget hände som tur var och en dam kom och lyfte tillbaka henne till mig. Dottern var då kanske 7 månader. Maken kom tillbaka efter ngn minut och då sa jag till honom att nu är det inte bra. Vi gick till hotellrummet. Jag vinglade och ramlade flera gånger. Fick minnesluckor och kräktes flera gånger. Mitt i allt så mådde jag så dåligt över att dottern hade ramlat ur min famn. Kände mig som värsta mamman någonsin och skyllde mig själv. Jag låg bara skakade och grät. (Dottern låg då och sov redan). Men nästa dag förstod jag att något måste ha hänt. Jag kan inte ha blivit sådär på 3 glas vin som jag hade druckit under flera timmar. Det blir jag inte ens om jag skulle dricka dem på raken och nu hade jag ändå ätit och druckit och rört på mig massor. Och jag skulle inte dricka vin när min dotter skulle vara med om jag inte visste att jag kan hantera det. Även om pappan skulle vara nykter. Tycker inte småbarn skall behöva få uppleva att ngn förälder är så packad. Så någon måste ha lagt någon drog i mitt glas när jag var och badade med dottern. Hur kan man göra så mot en småbarnsmamma?! Det är helt sjukt! Och man tror inte att det kan hända på ett hotell mitt på dagen. Tyr att maken var med. Men jag vill varna er alla att lämna ALDRIG era glas obevakade oavsett var ni är. Det verkar finnas sjuka människor överallt. Tyvärr :(

• Svar på tråden Drogad på solsemestern
  • HäckHäxan
    Anonym skrev 2011-08-21 12:00:09 följande:
    Ja man ska aldrig lämna sitt glas utan uppsikt! Trodde det var allmänt folkvett idag
    Japp det kan man tycka och ändå händer det.
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • MizzTez

Men ts, jag känner igen det där från att jag åkte på solsting! Det var som värsta fyllan och en enorm frossa på det.. Jag har blivit drogad på krogen åxå, men det här liknar inte det alls! Då försvann kroppen mer,  jag var son lealös och kunde knappt stå men fortfarnade relativt klar i skallen. Sen sov jag jättemycket dagen efter och vaknade och var seg, inte bakis utan mer mosig i kroppen. Svårt att beskriva..

• Anonym

Inga tvivel om att det är solsting. Trist att TS inte vill erkänna det själv och hellre går på om att hon blivit drogad.
    Jag tror inte heller man drogar någon mitt på dagen vid en packad pool, singel eller inte. Och symptomen stämmer ju onekligen in på solsting

• Rosa socka
    Anonym (förstår inte...) skrev 2011-08-21 12:28:03 följande:
    Jag förstår inte TS ovilja att acceptera att hon troligtvis har fått solsting och inte blivit drogad.

Är det liksom pinsamt att ha fått solsting och smäller det högre att i så fall ha däckat för att man blev drogad? Personligen skulle jag ha kännt mig oerhört lättad om jag misstänkte att jag blivit drogad, men sedan fick förklart för mig från andra som haft liknande upplevelser att det nog snarare rörde sig om solsting. Det kan ju hända vem som helst oavsett om man druckit tre glas vin fördelade över en hel dag, eller ej.
    Haha ja exakt, hade det här varit jag hade jag varit så enormt lättad över att det mest troligen hade varit solsting!
    ❤ Oliver april -09 , Lova december -10 ❤
  • Anonym

Det är hur vanligt som helst att folk blir drogade utomlands, det händer hela tiden. Läser ni inte tidningarna ? Nyss var en skolklass på Cypern där jättemånga blev drogade.

• Anonym

Var inte så säkra på att hon fått solsting. Det finns idioter som drogar folk bara för att de inte har nåt vettigare att göra. Man skall passa sin dricka överallt.

• Anonym (Äsch)
    Krokodila skrev 2011-08-21 12:56:53 följande:
    Jag säger som alla andra. Du blev inte drogad utan drabbades enbart av dåligt omdöme och utsatte ditt barn för fara genom att dricka alkohol mitt på dagen istället för att hålla sig nykter.

Det är väldigt ovanligt att en kvinna blir drogad,mer eller mindra en myt. Känner ett antal personer som använt " jaag blev dråååågad" när dom fastnat i en narkotikakontroll på krogen. Egentligen har dom helt och hållet knarkat ner sig på egen hand. Men såklart det är bättre att skylla på någon annan. Knark är dyrt och majoriteten av knarkarna vill behålla denne för egen del,jag lovar.
    Nu är det ju inte det alla andra säger. De säger att hon har fått solsting, vilket man kan få både med och utan alkohol. I TS fall verkar det inte som att alkoholen skulle påverka så mycket, tre glas vin om man samtidigt ätit mat, druckit vattne och rört på sig är inte mycket. Visst påverkar det om man samtidigt sitter i solen, men det hade det gjort om hon druckit flera starka koppar kaffe också.

Nej, TS visade inte dåligt omdöme, däremot dålig kunskap om just värmeslag och solsting. Å andra sidan är det svårt att förstå hur illa man faktiskt blir innan man själv - eller någon nära - har råkat ut för det.

Det finns säkert folk som säger att de blivit drogade utan att ha blivit det, men det händer och det händer rätt ofta. Sen är det ju inte just knark som de stoppar i glasen, det hade ju varit alldeles för dyrbart. Det handllar ju om droger som inte ger något rus utan som slår ut personen helt. 
  • Hypnotica
    Anonym (mamma) skrev 2011-08-21 11:51:53 följande:
    Sista svaret. Jag skrev aldrig att jag drack under förmiddagen utan hela dagen. Alltså till lunch och sen under eftermiddagen och sedan efter ngn timme på eftermiddagen/tidiga kvällen blev allt suddigt.
    Vad det än var, så har det uppenbarligen dövat din förmåga att ta in motstridande fakta om saken.
  • Anonym (Stingsting)

Jag fick solsting och det var precis sådär. Säckade ihop mitt på gatan när allt snurrade, pappa fick tag i mig innan jag slog i backen. Jag var 15 och hade inte druckit en droppe alkohol. Jag blev inte mig själv på hela eftermiddagenoch kvällen. Plötsligt åkte allt i sidled framför mig och jag var darrig och skakbent som bara den.

Jag hoppas och tror att det "bara" var det som hände dig 

Kram på dig  

• idiblon

Har inte läst tråden men tänker på solsting direkt. Du har förmodligen inte alls blivit drogad.

Svar på tråden Drogad på solsemestern