• Anonym (mamma)

Drogad på solsemestern

När vi var på solsemester med familjen blev jag drogad. Vi var på all inclusive och drack kanske 3 glas vin under hela dagen. Då hann vi med att äta mycket och sol och bad. På eftermiddagen slocknade jag i solstolen och maken gav mig dottern snabbt för att gå på toaletten. Han förstod inte att jag var väck så jag hann tappa henne på marken en gång. Inget hände som tur var och en dam kom och lyfte tillbaka henne till mig. Dottern var då kanske 7 månader. Maken kom tillbaka efter ngn minut och då sa jag till honom att nu är det inte bra. Vi gick till hotellrummet. Jag vinglade och ramlade flera gånger. Fick minnesluckor och kräktes flera gånger. Mitt i allt så mådde jag så dåligt över att dottern hade ramlat ur min famn. Kände mig som värsta mamman någonsin och skyllde mig själv. Jag låg bara skakade och grät. (Dottern låg då och sov redan). Men nästa dag förstod jag att något måste ha hänt. Jag kan inte ha blivit sådär på 3 glas vin som jag hade druckit under flera timmar. Det blir jag inte ens om jag skulle dricka dem på raken och nu hade jag ändå ätit och druckit och rört på mig massor. Och jag skulle inte dricka vin när min dotter skulle vara med om jag inte visste att jag kan hantera det. Även om pappan skulle vara nykter. Tycker inte småbarn skall behöva få uppleva att ngn förälder är så packad. Så någon måste ha lagt någon drog i mitt glas när jag var och badade med dottern. Hur kan man göra så mot en småbarnsmamma?! Det är helt sjukt! Och man tror inte att det kan hända på ett hotell mitt på dagen. Tyr att maken var med. Men jag vill varna er alla att lämna ALDRIG era glas obevakade oavsett var ni är. Det verkar finnas sjuka människor överallt. Tyvärr :(

• Svar på tråden Drogad på solsemestern
  • Polly S
    MariaElionora skrev 2011-08-21 17:21:09 följande:
    jag tror iförsig att en vuxen kvinna, speciellt om hon har barn känner större skam och har därmed lättare att skylla på att hon blivit drogad...
    ja, kanske speciellt med tanke på att barnet höll på att råka illa ut?
  • Anonym
    Trivelina73 skrev 2011-08-21 13:00:43 följande:
    Tre glas vin i sol och värme + för lite vätska = fylltratt av sällan skådad slag

Moget skrivet
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-21 10:52:45 följande:
    alkohol och för mycket sol helt klart.
    ta ansvar för dina egna handlingar istället.
    Så behöver man väl förfasiken inte skriva!
    Är det ansvarslöst att få solsting???? 
    Är det ansvarslöst att få magsjuka också...?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-21 17:41:26 följande:
    Så behöver man väl förfasiken inte skriva!
    Är det ansvarslöst att få solsting???? 
    Är det ansvarslöst att få magsjuka också...?

att dricka alkohol i värme är ansvarslöst (när man har ett litet barn att ta hand om), ja.
  • TantMy
    Trivelina73 skrev 2011-08-21 13:00:43 följande:
    Tre glas vin i sol och värme + för lite vätska = fylltratt av sällan skådad slag
    Fylltratt????
    varför skriver man så till folk?
    Det är väl ganska onödigt.
    Skäms på dig! 
    FY! 
  • seriousally

Jag har vart fylltratt många gånger.....inget som jag skämms över. Kan hända även den allra bästa.

• Ökänd
    Anonym (mamma) skrev 2011-08-21 11:15:58 följande:
    Hade inte rödflammig hud, synstörningar eller huvudvärk. Hade dock kräkningar, inget balanssinne, minnesluckor och kunde inte hålla mig vaken. 

Symtom på värmeslag

Det främsta symtomet är att kroppstemperaturen är över 40 grader. Andra symtom är:

huvudvärk illamående, kräkningar synstörningar yrsel, irritation, förvirring snabb puls rödflammig torr hud.
    Krengt och på hoppad
  • Lenora

Visst kan det väl hända att du blev drogad men det låter mycket troligare att du fick någon form av värmeslag. I de fall där människor blir drogade har personen i fråga oftast en baktanke med det, inte bara drogar ner någon främling för skojs skull.

Men värmeslag/solsting är riktigt obehagligt. Det kan till och med bli ännu värre än det du beskriver. Vilken tur att du hade din man med dig så att han kunde hjälpa dig.

• mirre67

Tror som många här att du fick solsting/värmeslag faktiskt. Att du skulle blivit drogad låter osannolikt. Du får nog tänka dig för lite innan nästa gång du lägger dig och sover i solen.

• Anonym
    mikroE skrev 2011-08-21 15:48:33 följande:
    Drogningar är inte så vanliga även om det troligen finns länder där de är mer vanliga än i Sverige. En svensk polis berättade för mig att på ca 100 fall av misstänkt drogning hon hade varit med om hade 3 visat att kvinnan hade droger i kroppen varav en var en kvinna om också erkänt att hon tagit droger själv men trodde att någon gett henne mer eller fel mängd på något sätt. Hon sa att det vanliga iaf i Sverige är att personen missbedömt sitt alkoholintag eller att de har druckit det som de uppger men att kroppen av någon anledning inte kunnat hantera alkoholen som vanligt. Troligen TS är det solen enbart eller en kombination av sol och alkohol som gjorde att du kände dig som du gjorde.
    Nej precis de flesta som påstår dig ha blivit drogade har inte blivit det. Om de inte har testat sig efteråt så ser jag ingen anledning att tro på det.
Svar på tråden Drogad på solsemestern