• Anonym (mamma)

Drogad på solsemestern

När vi var på solsemester med familjen blev jag drogad. Vi var på all inclusive och drack kanske 3 glas vin under hela dagen. Då hann vi med att äta mycket och sol och bad. På eftermiddagen slocknade jag i solstolen och maken gav mig dottern snabbt för att gå på toaletten. Han förstod inte att jag var väck så jag hann tappa henne på marken en gång. Inget hände som tur var och en dam kom och lyfte tillbaka henne till mig. Dottern var då kanske 7 månader. Maken kom tillbaka efter ngn minut och då sa jag till honom att nu är det inte bra. Vi gick till hotellrummet. Jag vinglade och ramlade flera gånger. Fick minnesluckor och kräktes flera gånger. Mitt i allt så mådde jag så dåligt över att dottern hade ramlat ur min famn. Kände mig som värsta mamman någonsin och skyllde mig själv. Jag låg bara skakade och grät. (Dottern låg då och sov redan). Men nästa dag förstod jag att något måste ha hänt. Jag kan inte ha blivit sådär på 3 glas vin som jag hade druckit under flera timmar. Det blir jag inte ens om jag skulle dricka dem på raken och nu hade jag ändå ätit och druckit och rört på mig massor. Och jag skulle inte dricka vin när min dotter skulle vara med om jag inte visste att jag kan hantera det. Även om pappan skulle vara nykter. Tycker inte småbarn skall behöva få uppleva att ngn förälder är så packad. Så någon måste ha lagt någon drog i mitt glas när jag var och badade med dottern. Hur kan man göra så mot en småbarnsmamma?! Det är helt sjukt! Och man tror inte att det kan hända på ett hotell mitt på dagen. Tyr att maken var med. Men jag vill varna er alla att lämna ALDRIG era glas obevakade oavsett var ni är. Det verkar finnas sjuka människor överallt. Tyvärr :(

• Svar på tråden Drogad på solsemestern
  • Ambivalencia
    Anonym skrev 2011-08-21 23:12:58 följande:
    insisterar hon att hon blev drogad, att 3 glas vin inte är mycket att dricka i solen och att hon tål värmen så bra så har hon ju INTE lärt sig nåt!
    Det har hon nog säkert gjort men det är kanske lite jobbigt att erkänna med tanke på alla som hackar på henne...?
  • von Brev
    Ambivalencia skrev 2011-08-21 23:17:39 följande:
    Det har hon nog säkert gjort men det är kanske lite jobbigt att erkänna med tanke på alla som hackar på henne...?
    Det är fullt möjligt att hon VILL ha haft en upplevelse av att blivit drogad på semestern... Att liksom kunna berätta sin story och få höra folks reaktioner och få deras medlidanden.
  • Ambivalencia
    von Brev skrev 2011-08-21 23:33:00 följande:
    Det är fullt möjligt att hon VILL ha haft en upplevelse av att blivit drogad på semestern... Att liksom kunna berätta sin story och få höra folks reaktioner och få deras medlidanden.
    Ja, kanske är det så... Men hon har också säkert tänkt tanken att hon bara drack för mycket vin och inte tänkte sig för att hon satt i solen... Hon kanske känner sig såpass oansvarig med sitt beteende inför sitt barn så hon "måste" hitta en annan förklaring till situationen som uppstod. Men vad hjälper det att hacka på henne?
  • Noiis

Jag undrar mest hur man kan med att ta med sina små barn till ett land där man inte litar på myndigheterna! Vad som helst kan hända och man kan behöva ha hjälp med ex. sjukvård eller liknande... Skulle aldrig sätta mitt barn i den situationen!

• Korsriddaren

Jag bodde vid medelhavet varje sommar, under hela min uppväxt, och mina föräldrars grundregel var alltid –ingen alkohol före att solen började gå ner. Att sitta och hälla i sig vin under dagen och sen lägga sig i solen, är som bäddat för solsting eller annat obehag. Jag har själv haft solsting när jag var yngre (hade egen båt och var dum nog i början att sitta hela dagen i den utan hatt) och hade exakt de symptomen du fick, dock utan inblandning av alkohol. Att du skulle blivit drogad på ett all inclusive för småbarnsföräldrar i 30-årsåldern håller jag för helt osannolikt.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-21 23:12:58 följande:
    insisterar hon att hon blev drogad, att 3 glas vin inte är mycket att dricka i solen och att hon tål värmen så bra så har hon ju INTE lärt sig nåt!
    Kan bara instämma. Tre glas vin och sol i kombination är nästan att be om att bli sjuk.
  • Anonym (H)

Oavsett vad som hände är det sjukt underhållande att så många VET att det var solsting Skrattande 
    Typiskt FL Tungan ute

• Anonym (fältare)
    Anonym (H) skrev 2011-08-22 12:01:34 följande:
    Oavsett vad som hände är det sjukt underhållande att så många VET att det var solsting Skrattande 
    Typiskt FL Tungan ute
    Det är väl ingen som sagt att de VET att det är solsting, snarare så att vi drar slutsatser att det är mer troligt att det är solsting/värmeslag än just drogning.... vi kan ju bara utgå från det ts säger här och det tyder betydligt mer på att det är solsting än något annat.
  • Anonym (H)
    Anonym (mamma) skrev 2011-08-21 11:15:58 följande:
    Hade inte rödflammig hud, synstörningar eller huvudvärk. Hade dock kräkningar, inget balanssinne, minnesluckor och kunde inte hålla mig vaken. 
    Ökänd skrev 2011-08-21 17:48:15 följande:
    Symtom på värmeslag

Det främsta symtomet är att kroppstemperaturen är över 40 grader.

Andra symtom är: huvudvärk illamående, kräkningar synstörningar yrsel, irritation, förvirring snabb puls rödflammig torr hud.

Det verkar som TS hade vissa symtom som tyder på värmeslag (kräkningar, dåligt balanssinne) och saknar vissa (rödflammig hud, synstörningar, huvudvärk, förhöjd kroppstemp). Hon kan ju lika gärna blivit matförgiftad eller något annat. Men nej, det är solsting!!!! Tungan ute
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2011-08-22 12:19:01 följande:
    Ökänd skrev 2011-08-21 17:48:15 följande:
    Symtom på värmeslag

Det främsta symtomet är att kroppstemperaturen är över 40 grader.

Andra symtom är: huvudvärk illamående, kräkningar synstörningar yrsel, irritation, förvirring snabb puls rödflammig torr hud.

Det verkar som TS hade vissa symtom som tyder på värmeslag (kräkningar, dåligt balanssinne) och saknar vissa (rödflammig hud, synstörningar, huvudvärk, förhöjd kroppstemp). Hon kan ju lika gärna blivit matförgiftad eller något annat. Men nej, det är solsting!!!! Tungan ute
    Ja det är inte droger iaf.
Svar på tråden Drogad på solsemestern