• Anonym (mamma)

Drogad på solsemestern

När vi var på solsemester med familjen blev jag drogad. Vi var på all inclusive och drack kanske 3 glas vin under hela dagen. Då hann vi med att äta mycket och sol och bad. På eftermiddagen slocknade jag i solstolen och maken gav mig dottern snabbt för att gå på toaletten. Han förstod inte att jag var väck så jag hann tappa henne på marken en gång. Inget hände som tur var och en dam kom och lyfte tillbaka henne till mig. Dottern var då kanske 7 månader. Maken kom tillbaka efter ngn minut och då sa jag till honom att nu är det inte bra. Vi gick till hotellrummet. Jag vinglade och ramlade flera gånger. Fick minnesluckor och kräktes flera gånger. Mitt i allt så mådde jag så dåligt över att dottern hade ramlat ur min famn. Kände mig som värsta mamman någonsin och skyllde mig själv. Jag låg bara skakade och grät. (Dottern låg då och sov redan). Men nästa dag förstod jag att något måste ha hänt. Jag kan inte ha blivit sådär på 3 glas vin som jag hade druckit under flera timmar. Det blir jag inte ens om jag skulle dricka dem på raken och nu hade jag ändå ätit och druckit och rört på mig massor. Och jag skulle inte dricka vin när min dotter skulle vara med om jag inte visste att jag kan hantera det. Även om pappan skulle vara nykter. Tycker inte småbarn skall behöva få uppleva att ngn förälder är så packad. Så någon måste ha lagt någon drog i mitt glas när jag var och badade med dottern. Hur kan man göra så mot en småbarnsmamma?! Det är helt sjukt! Och man tror inte att det kan hända på ett hotell mitt på dagen. Tyr att maken var med. Men jag vill varna er alla att lämna ALDRIG era glas obevakade oavsett var ni är. Det verkar finnas sjuka människor överallt. Tyvärr :(

• Svar på tråden Drogad på solsemestern
  • Coccolina

Din reaktion låter som den jag brukar få av solsting/solfeber....

Har även blivit drogad på krogen i sverige. Och då var reaktionen lite annorlunda. 

Tror dessutom att det är troligare att bli drogad på krogen än på ett all inclusive...  Och vad som än är fallet så är du inte en dålig mamma för vad som hänt. Vad som däremot kan vara bra att tänka på är att har du engång drabbats av solsting så kommer du troligen drabbas igen. Täck toppen på huvudet även när du badar. En bandana funkar för min del. Och drick MYCKET dock ALDRIG alkohol så länge solen skiner och det är varmt!!!   

• svalan1980

Troligtvis drack du tre stora glas vin, det är 3 x 250 ml = 1 flaska

Det kan hända den bästa att när det är torrt, varm och mycket sol få solsting, speciellt med alkohol. 

• Anonym

Det blir så om man äter mycket sol och bad

• Anonym (LN)

De kräken som lägger droger i drinkar skiter i om det är en småbarnsmamma. Tror ni att de bryr sig? Det verkar som om många av er tror att det är båg att få droger i drinken. Det är roligt att större delen av er är morsor som själva inte har varit ute och partat "sedan Dackefejden"....ändå tycker ni att ni är proffessorer i ämnet. 

Bara för att det inte händer er på den lokala pizzerian, så lovar jag er att detta problem existerar.  

• straw2008

tror du fått solsting för att vara ärlig.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym

Vet ju inte i vilket land detta hände men läste för ett atg sen att i Turkiet så spär de ut vin och sprit med något skit, så att det blir billigare. Kanske detta som du råkade ut för? 

• Anonym
    Anonym (Bebina) skrev 2011-08-22 18:30:16 följande:
    Jag tror inte folk lägger saker i drinkar på all inclusive hotell, varför vill de droga folk därinne liksom?

Däremot ska man passa sig på nattklubbar. Jag var ute på en klubb på en grekisk ö som 17-åring, vi fick drinkar och när jag skulle försöka dricka ur sugröret tog det stopp - det var fullt med små tabletter som hade fastnat i sugröret!
    Eeeeh, hur naiv får man lov att vara?

Du beskriver världen ur nån rosa bubbla, kliv ur den så hur det verkligen ser ut.
    Anonym skrev 2011-08-22 19:00:31 följande:
    vad skulle poängen vara?
    eller tror du att folk kastar bort pengar på att droga folk bara för... ja, varför?
    Jepp...folk kan kasta bort pengar på allt möjligt. Du har inte funderat på att hon kanske satt med en attraktiv klocka på sig, en väska...vad som helst?
    Ibland vet man inte vad andra ser...

Förhoppnoingsvis TS så va det bara solsting eller någon matförgiftning, men det kan lika gärna ha varit så att du blivit drogad.
    Alla svarar inte likdant på droger och man kan uppleva samma drog på olika sätt, mängden har också stor betydydelse. Dessutom finns det en uppsjö av droger runt om i världen (ÄVEN i Sverige) som inte myndigheterna har loakalicerat.

Blev själv drogad, dock i Sverige, på en "fin restaurang", jag åkte in med ambulans och låg inne i 2 dygn, kunde inte stå på benen och spydde oavbrutet, ben och armar va inte med överhuvudtaget och huvudet va klart

För övrigt tycker jag folk är vansinnigt naiva som tror att inget kan ske i eran rosa bubbla.
  • mikroE
    Anonym skrev 2011-08-23 10:34:40 följande:
    Eeeeh, hur naiv får man lov att vara?

Du beskriver världen ur nån rosa bubbla, kliv ur den så hur det verkligen ser ut.
    Anonym skrev 2011-08-22 19:00:31 följande:
    vad skulle poängen vara?
    eller tror du att folk kastar bort pengar på att droga folk bara för... ja, varför?
    Jepp...folk kan kasta bort pengar på allt möjligt. Du har inte funderat på att hon kanske satt med en attraktiv klocka på sig, en väska...vad som helst?
    Ibland vet man inte vad andra ser...

Förhoppnoingsvis TS så va det bara solsting eller någon matförgiftning, men det kan lika gärna ha varit så att du blivit drogad.
    Alla svarar inte likdant på droger och man kan uppleva samma drog på olika sätt, mängden har också stor betydydelse. Dessutom finns det en uppsjö av droger runt om i världen (ÄVEN i Sverige) som inte myndigheterna har loakalicerat.

Blev själv drogad, dock i Sverige, på en "fin restaurang", jag åkte in med ambulans och låg inne i 2 dygn, kunde inte stå på benen och spydde oavbrutet, ben och armar va inte med överhuvudtaget och huvudet va klart

För övrigt tycker jag folk är vansinnigt naiva som tror att inget kan ske i eran rosa bubbla.
    Vad blev du drogad med, vilken substans?
  • Anonym
    Anonym (LN) skrev 2011-08-23 07:36:43 följande:
    De kräken som lägger droger i drinkar skiter i om det är en småbarnsmamma. Tror ni att de bryr sig? Det verkar som om många av er tror att det är båg att få droger i drinken. Det är roligt att större delen av er är morsor som själva inte har varit ute och partat "sedan Dackefejden"....ändå tycker ni att ni är proffessorer i ämnet. 

Bara för att det inte händer er på den lokala pizzerian, så lovar jag er att detta problem existerar.  
    Exakt...sikka naiva puckon det finns. Det är nästan så man blir förbannad när man läser vad vissa skriver.

Ok, fine...det är väl kanske inte helt lätt att veta vad som egentligen händer utanför sin egen dörr om man aldrig är utanför den, men är man förälder, så har man ett förbannat jävla ansvar att se hur världen ser ut utanför bubblan, PÅ RIKTIGT.
  • pussgurkan86

har läst igenom tråden nu och håller med alla andra som säger att det inte är droger utan mer att du har blivit full eller solsting.

man tåler inte lika mycket alkohol när man vistas i solen.

att skylla på att man har blivit drogad är absurt, tycker det är väldigt oansvarigt beteende av ts att dricka flera glas alkohol när man reser med ett litet barn.

• Korsriddaren
    pussgurkan86 skrev 2011-08-23 10:55:22 följande:

har läst igenom tråden nu och håller med alla andra som säger att det inte är droger utan mer att du har blivit full eller solsting.

man tåler inte lika mycket alkohol när man vistas i solen.

att skylla på att man har blivit drogad är absurt, tycker det är väldigt oansvarigt beteende av ts att dricka flera glas alkohol när man reser med ett litet barn.

Svar på tråden Drogad på solsemestern