• Anonym (mamma)

Drogad på solsemestern

När vi var på solsemester med familjen blev jag drogad. Vi var på all inclusive och drack kanske 3 glas vin under hela dagen. Då hann vi med att äta mycket och sol och bad. På eftermiddagen slocknade jag i solstolen och maken gav mig dottern snabbt för att gå på toaletten. Han förstod inte att jag var väck så jag hann tappa henne på marken en gång. Inget hände som tur var och en dam kom och lyfte tillbaka henne till mig. Dottern var då kanske 7 månader. Maken kom tillbaka efter ngn minut och då sa jag till honom att nu är det inte bra. Vi gick till hotellrummet. Jag vinglade och ramlade flera gånger. Fick minnesluckor och kräktes flera gånger. Mitt i allt så mådde jag så dåligt över att dottern hade ramlat ur min famn. Kände mig som värsta mamman någonsin och skyllde mig själv. Jag låg bara skakade och grät. (Dottern låg då och sov redan). Men nästa dag förstod jag att något måste ha hänt. Jag kan inte ha blivit sådär på 3 glas vin som jag hade druckit under flera timmar. Det blir jag inte ens om jag skulle dricka dem på raken och nu hade jag ändå ätit och druckit och rört på mig massor. Och jag skulle inte dricka vin när min dotter skulle vara med om jag inte visste att jag kan hantera det. Även om pappan skulle vara nykter. Tycker inte småbarn skall behöva få uppleva att ngn förälder är så packad. Så någon måste ha lagt någon drog i mitt glas när jag var och badade med dottern. Hur kan man göra så mot en småbarnsmamma?! Det är helt sjukt! Och man tror inte att det kan hända på ett hotell mitt på dagen. Tyr att maken var med. Men jag vill varna er alla att lämna ALDRIG era glas obevakade oavsett var ni är. Det verkar finnas sjuka människor överallt. Tyvärr :(

• Svar på tråden Drogad på solsemestern
  • slemtorsk i din bralla

minnesluckor får man visst av solsting... jag låg i två dygn med allvarliga symptom av det slag du beskriver.. vatten hade jag druckit och särskilt varmt var det inte heller men solen låg på och det var en ljum havsbris (som ju gjorde att man inte kände solen lika mycket)

Det låter betydligt mer som soltsting än drogning... du vaknade till liv till att börja med...

Jag har varit ute efter att ha blivit drogad i min drink och det är givetvis olika beroende på vilken drog det är men jag var helt väck i 8 timmar, alltså kunde omöjligt ta mig någonstans, jag var borta......

Sen är ju nästa fråga.. syftet.. drogerna är inte billiga och varför i hela friden de skulle droga en kvinna som uppenbarligen är där med sin familj och barn är ju den ledande????

Man drogar ensamma kvinnor för att kunna utnyttja dem, eventuellt för att råna dem. Du var där med din man och barn och hade någon drogat dig för att vilja utnyttja dig på ett eller annat vis så hade de helt enkelt burit i väg med dig då du låg i solstolen avdäckad...med eller utan bebis...tyvärr så är det den bistra sanningen.

Men det kanske känns bättre att tro att du blivit drogad så då får du göra det.

Dina symtom som du beskriver pekar mycket starkt emot solsting däremot.

• LeperMessiah

Man förlorar ju medvetandet vid kraftig solsting, så varför skulle man inte kunna få minnesluckor?

• Anonym (mamma)

Jag är soldyrkare och har rest mycket. Aldrig fått solsting fast varit i betydligt varmare breddgrader. Älskar värme över huvudtaget. Visstas helst i solen hela tiden.

Ja det brukar vara singlar som blir drogade och på krogen. Men antagligen är det lättare att droga på ett hotell för då har man lätt att bara sen dra med sig. Jag gissar att ngn kanske trodde att jag var singel först men insåg först senare sitt misstag. 

• slemtorsk i din bralla
    Anonym (mamma) skrev 2011-08-21 10:48:22 följande:
    Jag är soldyrkare och har rest mycket. Aldrig fått solsting fast varit i betydligt varmare breddgrader. Älskar värme över huvudtaget. Visstas helst i solen hela tiden.

Ja det brukar vara singlar som blir drogade och på krogen. Men antagligen är det lättare att droga på ett hotell för då har man lätt att bara sen dra med sig. Jag gissar att ngn kanske trodde att jag var singel först men insåg först senare sitt misstag. 
    men det spelar ingen som helst roll att du har rest och varit mycket i solen faktiskt.....

Känner flera som är soldyrkare som också helt plötsligt fått solsting men du är ju redan helt inställd på att du blivit drogad.

För mig som jobbat en del med droger och de preparat som används vid dyllika tillfällen känns det helt främmande, dina symtom stämmer inte alls med en date-rape-drog eller roppis-drogning....men du har ju bestämt dig.

Jag är fullt övertygad om att det är solsting.
  • Kattdamen

Tja, du får väl kolla så du inte blev gravid då.

• Anonym

alkohol och för mycket sol helt klart.
    ta ansvar för dina egna handlingar istället.

• Anonym (mamma)
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-21 10:51:24 följande:
    men det spelar ingen som helst roll att du har rest och varit mycket i solen faktiskt.....

Känner flera som är soldyrkare som också helt plötsligt fått solsting men du är ju redan helt inställd på att du blivit drogad.

För mig som jobbat en del med droger och de preparat som används vid dyllika tillfällen känns det helt främmande, dina symtom stämmer inte alls med en date-rape-drog eller roppis-drogning....men du har ju bestämt dig.

Jag är fullt övertygad om att det är solsting.
    Jag kan ju inte var 100% säker för jag testade ju mig inte. Har däremot pratat med vänner som har blivit drogade och de beskrev samma saker. (inget sol inblandat) Jag tål ganska mycket medicin och alkohol. Inget jag gillar utan önskar det vore tvärtom. Men så är det. Jag tål ganska mycket över huvudtaget så det här var en läskig och skrämmande upplevelse för mig. Hade inte brytt mig så mycket om jag inte hade haft mitt barn. Och jag vill bara varna andra. Inte ha dömmande kommentarer. Hoppas du kan ha mer empati för nästa medmänniska som mår dåligt över ngt. Ha det bra.
  • Anonym (mamma)
    Kattdamen skrev 2011-08-21 10:52:31 följande:
    Tja, du får väl kolla så du inte blev gravid då.
    Vad får dig att tro att jag skulle ha blivit gravid?
  • Apmor2
    Anonym (mamma) skrev 2011-08-21 10:48:22 följande:

spelar ingen roll om du aldrig haft det förrut eller hur van resare du är, eller hur mkt du älskar värme! solsting/(värmeslag) kan man få ändå!!
Svar på tråden Drogad på solsemestern