tänkertill skrev 2012-01-05 21:12:25 följande:
Nu lägger jag mig i igen... Anyway, de flesta jag kände som var gravida samtidigt som mig ville föda i pool, men av olika anledningar blev det inte så. Min krabat kom 3 dagar innan jag var fullgången (dvs man måste vara 37 veckor för att vara på en barnmorskeledd unit), två andra hann inte (snabba födshar!), några blev igångsatta osv. Vad jag vill säga är att ha pool som mål men bli inte besviken om det inte blir så

Det viktigaste är ju ändå slutresultatet!
Absolut! Man kan ju ha önskemål om hur man skulle vilja att det blev men vara medveten om att saker och ting inte alltid går som man tänkt sig, bara bebisen är okej.
LillWilden - Hoppas ultraljudet gick bra!
Vi hade vår första NCT träff igår, verkar bra än så länge. Gillar att det är så liten grupp, bara fem andra par.
Och på tal om tunnelbanan igen, ibland kan man bli överraskad. Igår när jag åkte hem kastade sig två personer upp för att låta mig sitta, så jag fick sitta på ett sånt där säte man fäller ner. Hon bredvid på vanligt säte undrade om jag ville byta med henne eftersom de vanliga är bekvämare vilket var väldigt snällt tyckte jag eftersom jag faktiskt har jäkligt ont i svanskotan och ryggen och det faktiskt är skönare att sitta på de vanliga sätena. Så ibland kan man råka på snällt folk i tunnelbanan också!