Zalia skrev 2012-01-04 13:53:18 följande:
Jag vill föda på birth centre på Whittington, det är våningen under labour ward så där skickar de bara upp en dit om det behövs. Känns tryggare än ett birth centre som inte är i anslutning till sjukhus, jag gillar verkligen inte sjukhus men skulle vara för nervös för att föda nån annanstans så det känns som en bra kompromiss.
LillWilden - Ja, har rest i rusningstrafiken, på Northern Line, verkar inte spela nån roll när jag åker hem, är alltid packat åt det hållet. Får sitta för det mesta nu faktiskt, om man nu inte blir fast vid dörren för att man inte ens kan komma fram till sätena... Rekommenderar att knäppa upp jackan så magen syns bättre! 

Jag har BF 20 Feb, magen går inte att missa nu.
Jag funderar också på birth centre på St Thomas hospital men läste nyss att de bara har två pooler för vattenfödslar och att de därmed förstås inte kan lova att man kommer ha tillgång till en. Fansicken! Skulle jag föda på birth centre så skulle jag ju verkligen vilja använda vattenbad.
Läste om sjukhusavdelningen där med, men bilderna ser förskräckliga ut. Åh, ibland önskar jag att jag var i Sverige... fast jag vet, jag vet... att inte allt är bättre där. 
Usch, rusningstrafiken är hemsk. Reste också på Northern line på mornarna innan vi flyttade från Vauxhall/Oval till West Norwood. Nu tar jag tåg till London Bridge där jag antingen måste ta Northern Line två stationer (hu, hemskt!) eller promenera 30 min till mitt kontor. Ska be om att få jobba tidigare skift när det börjar bli för jobbigt i trafiken med magen och lågt blodtryck.