Vad kul att sa manga vill ses! Ledsen att jag varit franvarande de senaste dagarna, men vi har varit pa sjukhuset i tre dagar. Stackars Lucian hade gatt ner 14% i vikt nar barnmorskan vagde honom pa hembesoket i fredags. Usch, det var hemskt. Och vi fick sa daligt bemotande pa sjukhuset, fick vanta i flera flera timmar pa hjalp och bollades mellan tre olika avdelningar. Nasta gang jag foder blir det King's, aldrig mer St Thomas, sager jag bara.
Nu maste Lucian toppas upp med ersattning eftersom jag inte producerar tillrackligt med brostmjolk. Det kanns lite sorgligt, sag verkligen fram till att amma honom och att han skulle bli matt och belaten pa mina brost. Men jag ar enormt tacksam att ersattning over huvud taget finns och att han antligen har slutat grata hela dagarna och sover hela 3-4 timmar i strack. Antligen har jag fatt lite somn. Jag var sa svag efter forlossningen och fem dagar med max 3 timmars somn om natten. Nar vi kom till sjukhuset skakade jag av utmattning och Henry sa att jag till och med borjat stamma nar jag pratade, vilket jag aldrig gjort forut. Nuhar Lucian gatt upp i vikt igen och det syns klart att han mar battre.
Nu matas han var tredje timme, forst ammar jag i 30-40 min, sen far han sa mycket ersattning han vill ha och efter det maste jag pumpa ut mjolk med brostpumpen for att fa igang produktionen. Ar sa orolig att mjolken trots allt kommer sina och att jag inte kommer kunna amma alls :( Har sma brost, sa undrar om det har med det att gora.
Hur som helst, babytraff later verkligen jattekul! Lucian ar ju bara 8 dagar gammal an, sa garna lite senare i sommar. Har inte vagat ta ut honom i barnvagn an... Det far bli imorgon eller onsdag.
Vad kul att sa manga vill traffas! Och det gor val inget att nagra av bebisarna ar nagra manader aldre.