• Cannelle

Någon mer gravid i London?

Jag bor i London och är gravid med mitt första barn, BF i mars 2012. Finns det möjligtvis någon mer svensk här som väntar barn och som bor i London? Skulle vara trevligt att utbyta tankar! (vågar man t.ex. föda på ett NHS-sjukhus?) 

• Svar på tråden Någon mer gravid i London?
  • Cannelle

Jag brukar förresten ocksa lyssna pa Radio 4, tycket det är en superbra kanal! 

Här är ett annat tips:

"I huvudet på en baby"

sverigesradio.se/sida/default.aspx

Jag ska vaccinera min bebis imorgon, första gangen, hoppas det gar bra. 

Zalla: hur gick det för er? 

Lillwilden: ta sa mycket foton ni bara kan, jag tyckte vi fotade rätt mycket men nästan angrar att vi inte fotade mer. Och filma ocksa!! 

Kanske vi kan ordna en svensk bebisträff lite längre fram? :) Jag känner nästan inga andra svenskar här i London sa det hade varit kul! 

• LillWilden

Tack for infon om baby-spa, Cannelle! Jag har faktiskt hort talas om de dar flytringarna kring halsen,det var faktiskt min sambo Henry som berattade om dem for nagra manader sen.Jag tyckte det lat lite konstigt, men det verkar ju uppenbart funka. Det verkar ju hur mysigt som helst for bebisen, vill garna att Lucian far uppleva det.

Jag forsoker ta sa mycket bilder jag kan och tanker absolut borja filma mer. Det ar ju synd att jag inte kan kanna mig lite snyggare pa bilderna bara, haha. Mitt har ar som en vild buske och jag har nog aldrig haft sa morka ringar under ogonen forut. Lucian vill knappt sova, de enda gangen han ar tyst ar nar han ammar och det vill ha gora i stort sett hela tiden. Mina brost har borjat fyllas med mjolk nu och de ommar verkligen. Vi ar lite oroliga att han inte bajsat mycket, men nar vi ringde barnmorskan igar och fragade sa de att det inte var nan fara.

Jag skulle garna ses! Bebistraff later jattekul. Kanner bara en annan svensk mamma i London och vill garna lara kanna fler. Bra att bebisarna far ova upp svenska spraket med, jag villi af att Lucian ska bli tvasprakig. Vore kul att veta mer om er, t ex var i Sverige ni ar ifran, hur lange ni bott i London och vad ni heter :) Jag har bott har sen 2002, flyttade hit efter studenten, fodd i Stockholm och heter MoaTungan ute Har en BA i Media & Sociology fran Goldsmiths och jobbar som mediaresearcher for ett svenskt software/PR-foretagi Old Street (men mammaledig nu forstas i atminstone 9 manader). Bor i West Norwood/Dulwich, SE27, tillsammans med vara katter Basse och Elsa och nu Lucian forstas.

Forresten, Cannelle, du skrev forut att din man skulle vara bortrest. Visst hittade du en doula? Hur gick det? Funkade det bra? Henry ska ivag over en helg i slutet av juli o jag oroar mig redan for hur jag ska klara det.

Forr

• LillWilden

Borjade lyssna pa "I huvudet pa en bebis" och det verkar jatteintressant. Var tvungen att avbryta efter 15 min for en viss litet missnojt troll :P Ska fortsatta lyssna snart. "Spanarna" i P1 rekommenderar jag verkligen, ett av mina favvoprogram. Och om nagra veckor borjar "Sommar" sandas, varldens finaste signaturmelodi som verkligen signalerar svensk sommar  Solig

• Cannelle

Mina bröst var ocksa jätteömma, (kunde knappt duscha och grät vid varje amning), men det blir bättre! Hall ut. Jag tycker det gar riktigt bra med amningen nu. (min bebis är 2 manader idag)

Oj, om din man ska vara bort en hel helg sa behöver du absolut hjälp! Jag hittade faktiskt en nany genom en tjej i min NCT-grupp. Hon kommer och hjälper mig lite da och da och det är sa skönt att kunna ta en dusch, skicka nagra email, äta...ja ni vet! Hon tar £10/timmen, jag skulle kunna kolla med henne om hon vill jobba lite extra? 

Brukar ocksa lyssna pa "Spanarna"! :)

• glenda

Jag är gärna med på babyträff, fast min kanske är lite för gammal nu: 7.5 månad... 

Jag är (mkt snart 34), har bott i LDN i 12 år, jobbar som TV projektledare... (ja, eller: jobbade, innan jag blev mamma, det dröjer nog innan jag har möjlighet att börja jobba igen.) Jag heter Catrine, bor i Walthamstow, är från norr om STHLM. 

Var det ngn som undrade om färsk jäst? Finns på Fresh and Wild, och i bagerier (inte kedjorna).   

Sen tänkte jag bara säga ang. att vara ensam med bebis, och detta är absolut ingen kritik eller klapp på huvudet för dom som väljer att göra annorlunda, men man klarar mer än man tror Glad Jag har varit mycket själv med min son från början (jag och Winston's pappa bor inte ihop). Det var lite ovant först, men man kommer in i det jättesnabbt.  

• Zalia

Tack för infon om baby spat! Låter intressant, men vi är så fattiga just nu att det känns lite onödigt att lägga pengar på just nu.

Jag hade jätteproblem med amningen i början, men jag gav det två månader och sen tänkte jag ge upp om det inte blev bättre, men det blev det, och nu är det inga problem alls.
    Vaccinationen gick förresten bra, Linus var jätteduktig. Sen sov han åtta timmar den kvällen, han sov massor efter första också, ingen feber iaf vilket är skönt. Hur gick det för dig Cannelle?

Babyträff låter som en jättebra idé! Glenda - spelar väl ingen roll att din är lite äldre tycker jag. Glad
    Jag är snart 32, har bott i London i fem år, jobbar på ett förlag (fast jag kommer nog säga upp mig när föräldraledigheten är slut). Är från Sörmland, bor i East Finchley.

• Cannelle
    glenda skrev 2012-05-31 21:54:31 följande
    Sen tänkte jag bara säga ang. att vara ensam med bebis, och detta är absolut ingen kritik eller klapp på huvudet för dom som väljer att göra annorlunda, men man klarar mer än man tror Glad Jag har varit mycket själv med min son från början (jag och Winston's pappa bor inte ihop). Det var lite ovant först, men man kommer in i det jättesnabbt.  
    Jo det är klart man klarar av att vara ensam med bebis om man maste, men jag tyckte verkligen det var värt pengarna att ha lite hjälp när jag var själv. Nannyn var här i 4 timmar de dagar jag var ensam sa jag kunde äta, duscha etc. Min bebis sover inte särskilt mycket, speciellt inte dagtid... 
  • londonsvenska

Hej, jag är också en svensk mamma som bor i London som letar efter andra svenska mammor här då jag vill att min dotter ska höra svenska från andra förutom mig och min pojkvän! Plus att det alltid är roligt att lära känna nya människor' Hade gärna hängt med på en babyträff... min lilla Elise är dock lite äldre än era bebisar, blir snart 7 månader!! Bor i notting Hill men kan lätt ta mig runt i London :) är 32 år, från Skåne och har bott i London i 2,5 år, jobbar som projektledare men är mammaledig tills oktober!!

• glenda

londonsvenska, vi får se till att våra stora inte "gang up" på dom små bara Glad

Svar på tråden Någon mer gravid i London?