• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • MrsAssault

Idag träffade jag min bror och hans döttrar och den yngsta (3 år) kom fram till mig, la handen på min mage och sa "Tjockis"

• Yoyna
    MrsAssault skrev 2011-09-25 20:28:45 följande:
    Idag träffade jag min bror och hans döttrar och den yngsta (3 år) kom fram till mig, la handen på min mage och sa "Tjockis"

Haha, klockrent! Det kan man ju ta från en treåring liksom!
  • Yoyna
    MrsAssault skrev 2011-09-25 20:27:05 följande:
    Herregud jag vill inte ens tänka på vilket jobb det skulle vara att fixa fem brudar själv haha jobbigt nog att hitta en

Mm, du har nog rätt...  Jävla trista människor det finns! Skrikandes
  • och

God kväll!

Helgen låter lyckad, Rose. 

Din mage är säkert jättefin, Mrs. Men sannolikt tjock.  

Hoppas det går bra i morgon med armen, Yoyna. Hur pass trasigt var den?   

• MrsAssault
    Yoyna skrev 2011-09-25 20:29:35 följande:
    Haha, klockrent! Det kan man ju ta från en treåring liksom!
    Det var skitkul, det var liksom det första hon gjorde när hon såg mig haha
  • Yoyna

Hej och!

Tack för att du frågar! {#emotions_dlg.flower} 

Alltså vet du, jag vet egentligen inte. Bad inte att få se röntgenbilderna, ville inte ha den bilden på näthinnan över helgen. Men jag förstår ju att benen inte kan ha legat i en sådan felställning att de låg och skavde mot varann. Armen såg mer böjd ut eller hur jag ska säga... Och det behövs ingen operation utan de ska dra benen i läge med handkraft.   

• och
    Yoyna skrev 2011-09-25 20:44:37 följande:
    Hej och!

Tack för att du frågar! {#emotions_dlg.flower} 

Alltså vet du, jag vet egentligen inte. Bad inte att få se röntgenbilderna, ville inte ha den bilden på näthinnan över helgen. Men jag förstår ju att benen inte kan ha legat i en sådan felställning att de låg och skavde mot varann. Armen såg mer böjd ut eller hur jag ska säga... Och det behövs ingen operation utan de ska dra benen i läge med handkraft.   
    Men det låter ju relativt enkelt, ändå. Klart bättre än att behöva öppna och gräva runt. Hon får rimligen både lugnande (Dormicum ger man väl alltid till barn i såna här situationer) och smärtstillande innan. Kommer gå jättebra.
  • och

Dormicum är jätteeffektivt och de flesta brukar inte komma ihåg något av det som hände efteråt.

• Yoyna
    och skrev 2011-09-25 20:55:23 följande:
    Men det låter ju relativt enkelt, ändå. Klart bättre än att behöva öppna och gräva runt. Hon får rimligen både lugnande (Dormicum ger man väl alltid till barn i såna här situationer) och smärtstillande innan. Kommer gå jättebra.
    Ja, är glad att hon slipper narkos. De gör det tydligen med lustgas som enda bedövning. jag är glad om hon slipper PVK. Har fått ordination på att ge henne smärtdos paracetamol och ibubrufen innan vi åker hemifrån så förmodligen ska det räcka. Det är väl ett så snabbt förfarande att det är mer jobb och fler risker med tyngre smärtlindring än vad värdet är för själva ingreppet skulle jag tro.  Tack!
  • och

Det förstår jag. Lustgas funkar säkert jättebra.

De fixar nog armen på fem sekunder.

Svar på tråden Trash-tråden