Yoyna skrev 2011-08-28 16:14:31 följande:
Ålder är bara en siffra.
Men jag tänder på människor som har en grundtrygghet i sig själva och en självförtroende som inte är baserat på till exempel utseende utan kanske hellre kunskap. Även om en 25-åring kan vara hur sexig som helst så känner jag ofta att det fattas lite "botten". Faan, vad jag svamlar och generaliserar. Jag erkänner - jag har en hangup bara!!!

Man måste få svamla och generalisera, grovt!
Visst är det som du skriver, ålder är bara siffror. Men jag letar inte efter en "äldre" man aktivt då, låter bättre va?

Sen alltså skulle jag möta någon och jag diggar honom och de visar sig att han är 45, tja då är det ju liksom ändå redan för sent. Men en smart man skulle inte pressentera sig som hej jag heter Ove och är 45 år *poff* så är jag borta, jag ger det liksom inte ens en chans. Jag klarar inte män som ser eller uppför sig gubbig, de spelar ingen roll om de är 25 eller 45, det bara fungerar inte.
Jag tror och notera nu tror, att detta hänger ihop med de övergrepp jag blev utsatt för som barn, av gubbar och just därför bara jag liksom inte klarar av det. Allt annat som hade en inverka eller påverkan på min vardag, mina livsval har jag fått bort, men inte det där.