• Anonym (orolig mamma)

kronofogden

hej.har tyvärr efter många år gett upp.trasslade inmej i dessa smslån å nu orkar jag inte mer så jag lät de gå till kronofogden..jag har en fast inkomst på runt 18000.gör dom även en utmätning i hemmet?
    har en plasma 42 tumms och ett wiispel.är de sådant dom tar så man står utan tv?.gör dom alltid hembesök, meddelar dom isåfall innan dom kommer så barnen inte behöver vara hemma?
    min skuld hos dom kommer vara runt 20000.tacksam för svar  

• Svar på tråden kronofogden
  • trollkarl

@ waldo
    Vet vi att det är fastställan av utslag eller bara delgivning?
    Samt gällande skuldfri över en natt så menar jag preskribitionsdelen i utsökningsbalken, eller om den ligger i eget kapitel, osäker där. Men till saken, där finns möjligheter att kunna radera ut skulder efter X antal år och därmed eventuella prickar.

• Anonym (JA)
    Waldo skrev 2011-08-31 18:00:44 följande:
    Jag är inte arg, jag tror bara inte ett skit på vad du säger

Jag tror att du missat någonting längst vägen.
    För det du påstår just nu är att du får skulder om och om igen som du inte får utslag på

Ett misstag kan ske, men inte flera och år efter år med samma person
    Att du har svårt att tro på folk är inte mitt problem. Vad f*n skulle jag tjäna på att ljuga för ts?

Vad kan jag möjligen ha missat för nåt??

Kunde jag bevisat skiten för er skulle jag gjort det. Hade varit jäääävli*t kul att se era miner.
  • Anonym

min sambo har endel skulder hos kfm, men de mäter inte ut när han har under 18.000 kr i lön. allt över den summan tar dem. fråga mig inte varför, men så har dem sagt på kfm att dem gör för sambons del.

• Anonym (JA)

Fick också reda på en annan grej idag när jag ringde kronofogden om en gammal skuld sen 2010-03-29 som jag ännu INTE betalt. Men när dom inte hade fått mig att skriva på delgivning hade dom enkelt bara skickat tillbaka skulden till inkassobolaget och tagit bort den skulden från kronofogden(Det hade inte blivit utslag eller anmärkning, vill bara klargöra för er som inte riktigt fattar)

Eller ljuger jag nu igen kanske...?

• elmadumle
    Anonym (JA) skrev 2011-09-01 17:02:05 följande:
    Fick också reda på en annan grej idag när jag ringde kronofogden om en gammal skuld sen 2010-03-29 som jag ännu INTE betalt. Men när dom inte hade fått mig att skriva på delgivning hade dom enkelt bara skickat tillbaka skulden till inkassobolaget och tagit bort den skulden från kronofogden(Det hade inte blivit utslag eller anmärkning, vill bara klargöra för er som inte riktigt fattar)

Låter mycket märkligt, alla jag känner som vägrat skriva på har fått en del´givningsman hem till sig för påskrift, eller så kan polisen blandas in, har aldrig någonsin hört någon där kfm själva skickat tillbaka en skuld till inkassobolaget, så jag tvivlar på det här. Du är nog den enda då.
  • Anonym (lm)
    Anonym (JA) skrev 2011-09-01 17:02:05 följande:

Nej, kanske inte men troligen så är det inkassobolaget som dragit tillbaka skulden och inte KF som självmant skickat tillbaka den.
  • Anonym (JA)

jag vet inte om kfm eller inkassobolaget drog tillbaka den men så som han sa det det; vi skickade tillbaka ärendet till inkassobolaget, så tog jag det så ialalfall. Ni som inte tror på mig, varför ens kommentera?
    Att jag är den enda i världen blabla. Känns de bra för er att anklaga folk för att ljuga för att ni har tråkigt? Isåfall fortsätt med det, vill ju inte hindra er från att må bra.

• Anonym (lm)
    Anonym (JA) skrev 2011-09-01 23:29:38 följande:
    jag vet inte om kfm eller inkassobolaget drog tillbaka den men så som han sa det det; vi skickade tillbaka ärendet till inkassobolaget, så tog jag det så ialalfall. Ni som inte tror på mig, varför ens kommentera?
    Att jag är den enda i världen blabla. Känns de bra för er att anklaga folk för att ljuga för att ni har tråkigt? Isåfall fortsätt med det, vill ju inte hindra er från att må bra.

Jag har inte läst tidigare om vad ni "bråkar" om eller vad det är folk inte tror på. Jag bara ville visa på att man kan tolka saker olika. Du tolkar det som att KF skickar tillbaka skulden och den tolkningen beror ju till viss del på okunskap om hur systemet fungerar.
  • trollkarl

Okunskap? O du vise, upplys oss med din vishet..

• Anonym (lm)
    trollkarl skrev 2011-09-02 07:15:09 följande:
    Okunskap? O du vise, upplys oss med din vishet..

Måste allt besvaras med spydigheter? Du behöver nog inte upplysas så varför då be om det?
Svar på tråden kronofogden