De kommer inte göra en utmätning i hemmet. Jag själv trasslade till det förra våren, tog sms-lån av olika slag (hade ingen inkomst alls förra våren då jag hade vart med om hemskheter och inte orkade ta tag i mig själv) och sen blev det så mycket att jag hamnade hos fogden. hade 35.000 i skuld.
Men det tog bra många månader innan jag hamnade hos fogden, nästan ett halvår. Det bästa är ju, som så många andra har skrivit, att du ringer till de olika företagen och frågar om betalningsplan.
Jag va ju dum nog att låta det vara :S
Men, kan ju också meddela att de tar ingen större summa pengar. För mig tar de runt 1500 varje månad om jag har tjänat över 7800. Om jag får mindre en månad, då drar det inget. Men med tanke på att det är ränta på de olika sms-lånen så höjs ju skulden om du inte kan betala på några månader. Nu är det ju såhär att jag som sagt har olika sms-lån som ligger hos fogden, även kredit och en telefon på avbetalning som jag inte kunde betala till slut. Tror det är meddelandelån som har nåt på 30% ränta.. och så de andra skitlånen som det är hög ränta på också. När jag inte kunde betala på 2 månader, så höjdes skulden med 2000kr. Inte hela världen, men det är ju nåt man helst vill undvika.
Känns som det bara blev svammel här nu när jag skrev :p Men om du hamnar hos fogden kan jag garantera att du inte blir bankrutt =)