• Anonym (orolig mamma)

kronofogden

hej.har tyvärr efter många år gett upp.trasslade inmej i dessa smslån å nu orkar jag inte mer så jag lät de gå till kronofogden..jag har en fast inkomst på runt 18000.gör dom även en utmätning i hemmet?
    har en plasma 42 tumms och ett wiispel.är de sådant dom tar så man står utan tv?.gör dom alltid hembesök, meddelar dom isåfall innan dom kommer så barnen inte behöver vara hemma?
    min skuld hos dom kommer vara runt 20000.tacksam för svar  

• Svar på tråden kronofogden
  • Waldo
    trollkarl skrev 2011-09-02 10:08:14 följande:
    @ waldo

Klienten redogör för sina skulder. Dom i din tur vrider och vänder på presklagen så man skriver av/bort skulder.
    Intressant.

Jag är sjäv väldigt insatt i preskriberingar och vet hur svårt det är.
    Jag vet vissa som gett sig på det

Visst kan man klara och preska några skulder och det företaget vet säkert hur vilket håll man ska attacker ett inkassobolag, dom som jag vet var var dom har sin svaga punkt

Men jag är ganska envis i min åsikt att lagen är så hårt skriven att det går inte göra stora buissness på detta
    Då hade du sett lika många företag som sysslade med detta som du hade inkassoföretag
  • Anonym (b)
    trollkarl skrev 2011-09-02 09:56:42 följande:
    @ waldo

Har en god vän som driver firma gör just skuldsanering, dom klipper skulder stup i kvarten för sina klienter.
    @ waldo

Klienten redogör för sina skulder. Dom i din tur vrider och vänder på presklagen så man skriver av/bort skulder.

Sysslar de med skuldsanering eller frågor kring preskription eller både och?

• trollkarl

@ b

Både och..

@ waldo

Nja snarare så att just denna byrå och juristen e vassast i Sverige på just presk. Attackerar både inkasso samt krm.

• Anonym (JA)
    Anonym (lm) skrev 2011-09-02 07:13:14 följande:
    Jag har inte läst tidigare om vad ni "bråkar" om eller vad det är folk inte tror på. Jag bara ville visa på att man kan tolka saker olika. Du tolkar det som att KF skickar tillbaka skulden och den tolkningen beror ju till viss del på okunskap om hur systemet fungerar.
    Ja det måste handla om okunskap ja, tycker dom på KFM
     behöver lära sig allt ordentligt innan dom får börja jobba som handläggare eller likn. på KFM.
    Jag menar, jag ringer ju dit för att på svar på mina frågor och då antar jag at dom faktiskt vet vad dom pratar om :/
  • Anonym (JA)
    @ waldo

Det är ingen ide du försöker förklara nåt för @waldo. Han tror enbart på sig själv och ingen annan, för han vet ju sååå mycket. han talar t.om emot KFM och UC själv och tror sig veta bättre än dom.
  • trollkarl

@ anonym ja

Litar fullt på waldo. Vi har vart aktiva i samma debatter under lång tid. Waldo vet vad waldo pratar om. Med det sagt innebär det INTE att du ljuger..

• Anonym (JA)

Så om KFM säger en sak och Waldo än sak så tror du på waldo? hihi ja anar nåt här...

• Anonym (JA)
    trollkarl skrev 2011-09-02 11:36:33 följande:
    @ anonym ja

Litar fullt på waldo. Vi har vart aktiva i samma debatter under lång tid. Waldo vet vad waldo pratar om. Med det sagt innebär det INTE att du ljuger..
    Fast någon av oss måste ju ljuga.
    Och enligt waldo ljuger jag :D
  • trollkarl

Nej! Ni kan ha rätt bägge två. Det innebär inte per definition att det är antingen eller.

• Waldo
    trollkarl skrev 2011-09-02 11:10:54 följande:
    @ b

Både och..

@ waldo

Nja snarare så att just denna byrå och juristen e vassast i Sverige på just presk. Attackerar både inkasso samt krm.
    Jasså dom går på KFM också

Väldigt intressant
    Får erkänna att jag brukar gå bet där.
    Det är mycket lättare att gå på inkassobolagen om man vet vilken väg man ska gå och det vet om om dom är jurister få då tittar dom på så mycket mer än tidsaspekten
    För det är där lekmännen faller

Men vi ska inte gå vidare in på det
  • Waldo
    Anonym (JA) skrev 2011-09-02 11:30:09 följande:
    Det är ingen ide du försöker förklara nåt för @waldo. Han tror enbart på sig själv och ingen annan, för han vet ju sååå mycket. han talar t.om emot KFM och UC själv och tror sig veta bättre än dom.
    Nja, fast än sålänge har Waldo fött ett barn och senast i morse när jag kollade så var det c-kupa på tuttarna

Appropå att veta allt.....
  • Anonym (JA)

Oj c-kupa, det va inte dåligt. Okej du är tjej.

Ja, fast skillnaden är att jag tror inte att jag vet allt, det var du det.

Försöker berätta för ts min erfarenhet av KFM då du "stampar"  in och påstår att jag ljuger.

Det är som det är med mina ärenden hos kronofogden vare sig du VILL ha rätt eller inte.
    Förstår inte bara hur man kan säga emot något som faktiskt har hänt?

Jag förstår att det brukar  "funkar" som du säger men så har inte varit för mig i något av mina ärenden och så är det bara.

Ledsen om jag spräckte din "bubbla" om vad som är rätt ang. KFMs metoder, men snälla sluta var så bombsäker på att du har rätt för du har faktiskt fel.

Du får gärna berätta för mig vad jag kan ha gjort fel och "missat" för enligt KFM och UC har jag inga anmärkningar men enligt dig ska jag ju ha det. Och har jag det vill jag ju veta det! Och ge UC och KFM en jävla utskällning!

Waldo skrev 2011-09-02 13:31:15 följande:
    Nja, fast än sålänge har Waldo fött ett barn och senast i morse när jag kollade så var det c-kupa på tuttarna

Appropå att veta allt.....
Svar på tråden kronofogden