• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • mammatill5
    Sarah f skrev 2011-09-03 17:56:23 följande:
    För många är det livskvalitet att ha ett bra yrke, ja.
    Ett bra yrke för dig.. Behöver inte vara det för någon annan..
  • Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-03 18:01:39 följande:
    Frågan är inte relevant på något sätt i denna diskussion..
    Frågan om att manipulera naturen ställdes av dig.
    Alla som generaliserar är idioter.
  • Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-03 18:05:16 följande:
    Ok.. hur menar du nu?

Om endast de som har råd åker utomlands för att screena, då blir det en klassfråga.
  • Sarah f

I flera republiker i forna Sovjet FÅR du inte föda barn med kromosomförändringar, där kan en industri av screening lätt blomstra.

• mammatill5
    Sarah f skrev 2011-09-03 17:55:31 följande:
    du har sagt att du vill ändra lagen, men HUR? Hur ska det se ut i din vision?

Om svensk lag förbjuder information om DS, då flyttar verksamheten utomlands, för de som har råd och möjlighet. Är det önskvärt?   
    Har sagt det ett par gånger nu..eller tusen.

Om det skulle gå så att den här fosterdiagnostiken (inte all) avskaffades.. Så ligger det ju lång i framtiden.. tror jag.
    Då kanske folk inte är lika okunniga och rädda som nu så att några utomlandsresor behövs.

Men det gå inte att reglera vad folk söker för hjälp utomlands.. Vill dom göra det så låt dom göra det.
  • Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-03 18:11:03 följande:
    Har sagt det ett par gånger nu..eller tusen.

Om det skulle gå så att den här fosterdiagnostiken (inte all) avskaffades.. Så ligger det ju lång i framtiden.. tror jag.
    Då kanske folk inte är lika okunniga och rädda som nu så att några utomlandsresor behövs.

Men det gå inte att reglera vad folk söker för hjälp utomlands.. Vill dom göra det så låt dom göra det.
    Så lagen ska ändras till att omfatta andra förändringar än DS och de som har råd får åka utomlands.

Har man råd, kan man slippa få ett barn med DS, medan utsatta familjer inte ska ens få förbereda sig för uppgiften.
    Detta ska laga attityderna i samhället?    
  • mammatill5
    Sarah f skrev 2011-09-03 18:09:31 följande:
    I flera republiker i forna Sovjet FÅR du inte föda barn med kromosomförändringar, där kan en industri av screening lätt blomstra.
    Det kan det säkert..

Då kan dom köpa med sig Moskovskaya hem.. Prima Vodka.
  • Sarah f
    mammatill5 skrev 2011-09-03 18:16:00 följande:
    Det kan det säkert..

Då kan dom köpa med sig Moskovskaya hem.. Prima Vodka.
    Nu är du banne mig bara löjlig. 

Jag hade önskat att du var mindre affekterad och mer redig i dina svar.   

• Sarah f

Det är en märklig åsikt att människor får göra som de vill, men man ska inte upplysa dem om vilka förutsättningar som föreligger.   

Svar på tråden God doesn´t make mistakes