• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Kattdamen
    Jag är bara jag skrev 2011-09-01 15:59:47 följande:
    Jag skulle inte ha nåt emot det eftersom jag anser de lika värda som "normala" barn och har erfarenhet av dem och velat ha barn i 24 år. Man kan inte välja att bli gravid och man kan inte välja att få ett friskt barn så får jag ett sjukt/skadat barn så tar jag det. Mycket,mycket hellre än att förbli barnlös för det är ett rent HELVETE! Får jag ett friskt barn blir det väl enklare på sätt och vis,men ett sjukt skulle bli lika älskat. Och jag skulle känna mig utvald eftersom jag vet att 80% av alla andra som väntat det barnet skulle dödat det och inte gett det en chans att få leva. Kommer det till oss får det leva-kan man få en större gåva än att ha fått ge liv till en annan människa? Glad Jag ser liksom ingen skillnad på friska och sjuka barn-alla är barn för mig,lika värda,lika efterlängtat,lika älskat.
    Fast det är ju skillnad. Barn som har funktionshinder kommer få det svårare i livet. Det handlar inte enbart om omgivningen heller.

Ska barnet existera för din skull alltså?
  • Sven Erik Johansson
    Jakkolina skrev 2011-09-01 13:37:28 följande:
    Men ingen ifrågasätter väl folk som redan finns med ds,utan dom som ännu inte finns!
    Det finns ju de som inte är födda än men ändå finns, finns i sin
    mors livmoder.
  • Jag är bara jag
    Mad as snow skrev 2011-09-01 15:48:47 följande:
    Detta barns uppgift i livet är inte att glädja sin omgivning.
    Ditt inlägg är fruktansvärt smaklöst.  
    Smaklöst!? Så om jag får ett efterlängtat,älskat barn som gläder mig och sin omgivning bara genom att finnas till är det fel!? Hur kan det vara fel? Barn ger ju glädje genom sin blotta existens ju. De har ingen annan "uppgift" än så,jag ställer inga krav alls att mitt blivande barn ska göra  det och det för mig. Jag vill bara ha ett som lever och finns hos oss. Men du kanske inte ser på barn på det sättet? Du tycker kanske de är jobbiga bara genom att finnas till? Jag tycker de är livets mening och den största gåvan man kan få-oavsett vilket "skick" de är i! Men troligen är du inte drabbad av ofrivillig barnlöshet och upprepade missfall och troligen så anser du-och de flesta andra här- inte att alla människor är lika värda heller. Då får man din inställning.
  • Sven Erik Johansson
    Kattdamen skrev 2011-09-01 16:03:28 följande:
    Fast det är ju skillnad. Barn som har funktionshinder kommer få det svårare i livet. Det handlar inte enbart om omgivningen heller.

men döden genom abort tar ju bort även de möjligheter
    som ett foster med ett funktionshinder ändå har.
    Den tar bort allt
  • Kattdamen
    Jag är bara jag skrev 2011-09-01 16:06:59 följande:
    Smaklöst!? Så om jag får ett efterlängtat,älskat barn som gläder mig och sin omgivning bara genom att finnas till är det fel!? Hur kan det vara fel? Barn ger ju glädje genom sin blotta existens ju. De har ingen annan "uppgift" än så,jag ställer inga krav alls att mitt blivande barn ska göra  det och det för mig. Jag vill bara ha ett som lever och finns hos oss. Men du kanske inte ser på barn på det sättet? Du tycker kanske de är jobbiga bara genom att finnas till? Jag tycker de är livets mening och den största gåvan man kan få-oavsett vilket "skick" de är i! Men troligen är du inte drabbad av ofrivillig barnlöshet och upprepade missfall och troligen så anser du-och de flesta andra här- inte att alla människor är lika värda heller. Då får man din inställning.
    Oj, vad du tar i.

Barn är inte till för att glädja andra. Det är meningen att de ska få leva sitt eget liv, de har ingen uppgift alls.

Skulle du vilja ha ett barn med downs för att de kanske stannar kvar hos sina föräldrar till större grad? Det kanske är lite svårare att säga upp kontakt, flytta och inte prata med sina föräldrar alls.
  • HälläBällä
    Jag är bara jag skrev 2011-09-01 16:06:59 följande:
    Det smaklösa var det du skrev i ditt första inlägg. Inte att du älskar barnet oavsett.
  • Roisin Dubh
    Sarah f skrev 2011-09-01 14:37:43 följande:
    Nu blandas det äpplen med päron rätt friskt här.
    En hel jävla banan skulle jag vilja påstå. Glad

Dags att göra en fruktsallad.
  • mammatill5
    Kattdamen skrev 2011-09-01 16:03:28 följande:

Du påstår att dom kommer att få det svårare. Vad tror du att det beror på?
  • puss

så hur är det nu med den där kopplingen, ts?

att hela tiden upprepa "det har jag redan svarat på" en inte värdigt nån som påstår sig vilja informera.  

Ät min sidfot
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-09-01 16:18:22 följande:
    Du påstår att dom kommer att få det svårare. Vad tror du att det beror på?
    deras förutsättningar.
    hur är det nu med kopplingen jag är såå nyfiken på?
    Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes