• mammatill5

God doesn´t make mistakes

Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.

Var så god..

http://puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-doesn%C2%B4t-make-mistakes/

Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
    Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51

Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle. puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../

Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)

puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasforadling-alla-nazitiden-brott-mot-dom-manskliga-rattigheterna/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
    Jag har varit en fördomsfull människa.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
  • Svar på tråden God doesn´t make mistakes
  • Kattdamen
    HeidiiD skrev 2011-09-01 14:08:35 följande:
    Så du menar att folk med DS är mindre värda ? Nej jag tycker inte att människor som du ska få barn! Säg inte att det beror på att du inte skulle "orka" ett barn med just DS för just precis satt du och predikade om hur äcklad du blir utav barn/vuxna med DS, men sånna som äcklar mig det är du! Menar du då att dom är äckliga för att dom har ds ? men dom är ju också människor, med hjärta och känslor! Du får mig att kräkas!!!
    Är inte du lika äcklig då?
  • puss
    Petra b skrev 2011-09-01 14:44:29 följande:
    Jag lägger mig inte i själva abortfrågan, alla har rätt till att göra som de vill med sina kroppar och sina liv. 

...men det absolut vanligaste argumentet för att abortera DS-foster är ju trots allt det jag nämnde innan, och jag har alltid tyckt att det klingar en aning falskt.  
    jaha, ja, det kan man ju tycka. eller så är det så folk tycker.
    Ät min sidfot
  • Sarah f
    Kattdamen skrev 2011-09-01 14:47:28 följande:
    Är inte du lika äcklig då?

Där är ju kattdamen, jag läste dina inlägg från inatt och hoppades på en entre!
  • Kattdamen

Egentligen borde väl alla som inte är från Jamaica aborteras.

• Boll
    Kattdamen skrev 2011-09-01 14:50:33 följande:
    Egentligen borde väl alla som inte är från Jamaica aborteras.
    Haha! :D
  • Plutteli

En liten reflektion bara som slår mig varje gång jag läser trådar som denna:

1. Det är ett himla pratande om att DS barn är PRECIS som alla andra (vilket de ju är) för att i nästa mening skrivas om att de är gladare, eller snällare, eller lyckligare osv än "vanliga" barn/vuxna och hur extra lyckligt lottad man är om man får ett barn med DS m.m. Är inte det lite motsägelsefullt? Om nu ungarna är som alla andra och ska ha respekt som alla andra kanske det är läge att sluta utmåla dem som guds gåva till mänskligheten?

2. Jag har läst rätt många trådar som denna och väldigt många debatter i media om detta ämne, märkligt nog har jag nog bara EN enda gång sett kommentarer om hur fel det är med fosterdiagnostik och abort på barn med DS av en förälder till ett barn med grav DS. Vanligen verkar det som att de som lovordar DS och höjer det till skyarna att ha ett barn med DS är de vars barn har ganska små problem av sitt syndrom, de vars barn kan gå i skolan, leva något sånär självständigt och ev. en dag faktiskt kommer klara av att bo själv (med mer eller mindre hjälp) och ha ett arbete. De vars barn har större problem av sitt DS, de vars barn måste bo i speciella hem, som dör innan de fyllt 20 pga komplikationer, som har svåra hjärtfel och sjukdomar pga sitt DS dessa föräldrar lyser ständigt med sin frånvaro....

• Jag är bara jag

Ursöt dotter du har! Glad Hade jag kunnat ta utan att blinka,men så tillhör jag de där som blir totalt idiotförklarad när jag säger att jag hellre vill ha ett ds-barn än inget barn. Jag kommer inte göra några tester alls som gravid utom de rent elementära som kolla hur moderkakan ligger t.e.x. Om barnet har nåt "fel" intresserar mig inte,vi tar vad vi får. Och om det så har alla fel som finns när det föds är det älskat och efterlängtat! Ibland är jag så knäpp att jag tänker att jag på sätt och vis vill ha ett barn med nåt "fel". Jag skulle känna mig utvald som ni uttrycker det. Och bättre än här skulle det barnet inte få det. Jag har jobbat med utvecklingsstörda och cp-skadade  barn och det är det absolut roligaste jobb jag haft. När jag ser såna barn  som din gullunge bara ler jag. Hon hade turen att få födas och glädja sin omgivning-de flesta andra förnekas livet med allt vad det kan ge dem själv och andra.

• HälläBällä
    Jag är bara jag skrev 2011-09-01 15:23:45 följande:
    Ursöt dotter du har! Glad Hade jag kunnat ta utan att blinka,men så tillhör jag de där som blir totalt idiotförklarad när jag säger att jag hellre vill ha ett ds-barn än inget barn. Jag kommer inte göra några tester alls som gravid utom de rent elementära som kolla hur moderkakan ligger t.e.x. Om barnet har nåt "fel" intresserar mig inte,vi tar vad vi får. Och om det så har alla fel som finns när det föds är det älskat och efterlängtat! Ibland är jag så knäpp att jag tänker att jag på sätt och vis vill ha ett barn med nåt "fel". Jag skulle känna mig utvald som ni uttrycker det. Och bättre än här skulle det barnet inte få det. Jag har jobbat med utvecklingsstörda och cp-skadade  barn och det är det absolut roligaste jobb jag haft. När jag ser såna barn  som din gullunge bara ler jag. Hon hade turen att få födas och glädja sin omgivning-de flesta andra förnekas livet med allt vad det kan ge dem själv och andra.
    Förstår jag dig rätt om du säger att du vill ha ett barn med sjukdom/funktionsnedsättning för att du skulle känna dig utvald?
  • Sarah f
    HälläBällä skrev 2011-09-01 15:26:52 följande:
    Förstår jag dig rätt om du säger att du vill ha ett barn med sjukdom/funktionsnedsättning för att du skulle känna dig utvald?

Så tolkade jag det, men jag är ännu inte i stånd att kunna kommentera.
Svar på tråden God doesn´t make mistakes