M och M skrev 2011-09-28 10:30:10 följande:
Leker era barn mycket för sig själva? Tycker min dotter är upp i mig mest hela tiden och vill ha bekräftelse och att man ska vara med.och leka och prata konstant. Det blir ganska intensivt och tröttsamt i längden. Kanske fem-tio minuter sitter hon själv.ibland, men det är.max. Baka, fixa med projekt och städa.i lugn och ro.som man hör vissa kan göra det är ju bara.att glömma. Hon är.vid.mina.ben eller ett par meter ifrån hela.tiden och vill vara delaktig och
prata.om allt som händer. Och mammans hjärna blir overklig och öronen får skavsår och mamman lägger.ner alla ambitioner att göra nåt. Leker bara istället, eller.pratar

E är ganska bra på att leka själv, och bra på att totalt ignorera mamma när hon gör nåt hon vill göra. Vill hon däremot att mamma ska följa med, hjälpa, hämta nåt eller vad det nu kan vara, ja då ska det ske nu,nu, nu, nuuuuu! Typexemplet om jag sitter ner och hon vill att jag ska följa med, då tar hon tag i mitt finger och drar. Följer jag inte med så tappar hon förr eller senare taget, sätter sig på ändan, och vrålskriker... Ska bli intressant sen när hon får ett lillasyskon