Gurkan skrev 2011-10-03 13:38:29 följande:
Förlåt!
Det här är ingen "jag har halvtaskig självbild behöver banta tråd" utan en "mnu ska vi glädjas åt våra vilda små troll!"
kan berätta att mitt vilda troll redan idag lyckats banka i bordsskivan och har ett snyggt rött streck precis under ögonbrynet. Förutom de två blåmärkena som redan fanns i pannan för att inte tala om smalbenen som är fulla av blåmärken och så klart den blå stortå-nageln!
Vårt lilla ljushuvud lyckades faktiskt inte misshandla sig själv innan hon lämnades på dagis (d.v.s. hon klarade ca. 1,5 h utan väsentliga olyckor...). Däremot så fick ju den planerade svampplockningen i lördags bytas ut mot akutens väntrum

Stackarn snubblade på sin gåvagn och slog huvudet i soffbordet, så att hon slog upp ett jack i örat som måste sys. Så nu har lillan fått sina första stygn. Men hon var i alla fall chockerande duktig på akuten, låg t.o.m. så pass still i pappas famn att det räckte med lokalbedövning när hon syddes, hon slapp sövas.
Jag meddelade maken att jag vägrar lämna på dagis idag, han fick göra det. Eftersom jag redan förra veckan var tvungen att förklara att hon saknade en halv stortånagel och kunde vara lite öm om tån, eftersom hon tappade hundens märgben på tån, så hade jag liksom ingen lust att vara den som denna måndag lämnar henne med stygn i örat...
I övrigt så har hon förra veckan ju även blivit biten i armen på dagis, och så slog hon sig ganska ordentligt när hon halkade på väg ner ur sin tripptrappstol och slog bakhuvudet i sittbrädan. Och så håller hon dessutom på och får två tänder...
Jag tror att hon är inne i någon tillväxtfas. Normalt brukar hon ha bra balans, men växer hon fort en bit på längden så brukar hon tappa den lite innan hon vänjer sig. Hoppas hon slutar ramla snart dock!