M och M skrev 2011-10-03 09:52:08 följande:
Åh jisses idag behöver jag hjälp från ovan, dottern är intensivare än vanligt =-O. Vi lyckades, ovanligt nog, somna om i morse och klev upp först halv nio. Perfekt tänkte jag, nu blir dottern pigg och glad idag. Och ja, hon blev jättepigg och glad, är extra av allt idag. Pratar extra snabbt, extra högt, springer extra mycket, drar ut extra mycket och vill extra mycket att jag ska vara med henne hela tiden och engagera mig i allt extra mycket.
Kunde.inte ens ta EN sked gröt i lugn och ro. Den extra energin jag fick av sovmorgonen är redan förbrukad... Jag behöver extra!
Här har dagen börjat uselt och det känns som jag behöver all hjälp jag kan få eftersom det bara är mitt eget fel!
Helgen har varit tuff med jättejättetidiga mornar, innan 5 så vi är redan trötta och slitna!!
Idag började dagen inte förrän kl 6 men jag mitt dumma nöt bestämde mig för att det vore en bra idé om jag någonsin kunde bli av med de där tio överflödiga kilona och påbörjade en pulverkur. Skitbra! Efter tre timmar flängande efter en liten iller så var jag så hungrig att humöret gick i botten fullständigt. Sonen var och andra sidan så trött så trött att han klättrade på allt, slog sig på allt och gnällde konstant. Så min pulverkur höll tre timmar sen proppade jag i oss fil och havrefras. Sonen somnade för middagslur redan 10.45! efter att suttit och sovit i mitt knä en stund.
Klappade om min lilla älskling med lovade honom att när han vaknar så börjar vi om dagen. Då ska vi äta lunch och mamma ska äta riktig mat så hon orkar med och så ska vi ta en tur till biblioteket efter vi varit ute och härjat. Aldrig mer pulverkur, jag får hitta en annan väg eller förbli tjock.