• Riley

Presentation

Tänkte att vi kan presentera oss

Namn: Maria
    Bor: Nordöstra England
    Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
    Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits

• Svar på tråden Presentation
  • tänkertill
    YokohamaNr2 skrev 2011-09-13 11:26:37 följande:
    Hej hej
    Den svenska sångstunden är det den med Cecilia i M H? har funderat på att försöka gå med min lille, men det har aldrig passat med tiderna!

Angående jul så har vi firat här de senaste åren och det har varit jättemysigt. Vi har svensk julafton den 24de och så engelsk på juldagen! Förra året åkte vi till Svärföräldrarna i Nord Irland och det var också jättetrevligt och barnen älskade det men det är ju så skönt att slippa resa på julen tycker lata jag
    Ja det är den sånggruppen. Den var hemma hos oss i våras t.o.m. Trist om tiden inte passar

Det ska bli så skönt att inte behöva resa i år. Det är inte att vara lat, bara smart
  • YokohamaNr2
    tänkertill skrev 2011-09-13 11:44:24 följande:
    Ja det är den sånggruppen. Den var hemma hos oss i våras t.o.m. Trist om tiden inte passar

Det ska bli så skönt att inte behöva resa i år. Det är inte att vara lat, bara smart
    Funderar och funderar om jag vet vem du är kanske

Jätteskönt att slippa resa, har inte börjat planera julen än förutom önskelista till stora sonen som hänger på kylskåpet
  • tänkertill
    YokohamaNr2 skrev 2011-09-13 12:45:17 följande:
    Funderar och funderar om jag vet vem du är kanske

Jätteskönt att slippa resa, har inte börjat planera julen än förutom önskelista till stora sonen som hänger på kylskåpet
    Hihi, detsamma Sånggruppen var hemma hos oss i våras... Jag är sällan med på träffar då jag aldrig hinner, men ibland. Du då?

• tänkertill
    tänkertill skrev 2011-09-13 12:49:44 följande:
    Hihi, detsamma Sånggruppen var hemma hos oss i våras... Jag är sällan med på träffar då jag aldrig hinner, men ibland. Du då?
    Jaja, jag upprepar mig visst! Lyssnar på en föreläsning samtidigt....
  • MamaPapa

Stor lycka idag! Promenerade precis in till grannbyn o där har de öppnat en "old fashioned sweet shoppe" där de bla säöjer flera olika sorters lakrits (inkl salta sorter!), skumsvampar, skolkritor mm. Svindyrt men nu mumsar jag lyckligt på vägen hem

• FreeForAll
    tänkertill skrev 2011-09-13 12:50:27 följande:
    Jaja, jag upprepar mig visst! Lyssnar på en föreläsning samtidigt....
    Pluggar du? Vad for nagot?
    Det ante mig.
  • tänkertill
    FreeForAll skrev 2011-09-13 13:45:36 följande:
    Pluggar du? Vad for nagot?
    Kanske lite galet - 40+ - men läser till jurist... Förra året gjorde jag en "conversion course" som tar ett år om man har en annan utbildning i bagaget (har en snart 20 år gammal från Sverige) och som är enormt intensiv men oj så fantastiskt bra lärare! Nu gör jag steg 2 som är den "praktiska" delen. Då blandas man med de som har läst juridik på universitetet. Inte lika "svårt" men mycket material!

Klart tufft, men väldigt lärorikt. Och vissa delar är även matnyttiga som privatperson. Men just nu lyssnar jag på en föreläsning i Property Law som handlar om köp och försäljning av fastigheter och även om det är matnyttigt så är det tråååååååkigt,

Galen eller ambitiös?
  • YokohamaNr2
    MamaPapa skrev 2011-09-13 13:11:16 följande:
    Stor lycka idag! Promenerade precis in till grannbyn o där har de öppnat en "old fashioned sweet shoppe" där de bla säöjer flera olika sorters lakrits (inkl salta sorter!), skumsvampar, skolkritor mm. Svindyrt men nu mumsar jag lyckligt på vägen hem
    Oh lyllo! en sån affär hittade vi när vi var och campade i Norfolk. Jag köpte på mig en massa Dutch salt licorice. Det bästa är ju att ingen i familjen gillar saltlakrits så man får mumsa allt helt själv!! Jag har också en Candy Store nära jobbet där jag kan få tag på skolkritor bla. Skitsmart concept de säljer olika godissorter från hela världen
  • YokohamaNr2
    tänkertill skrev 2011-09-13 14:24:59 följande:
    Kanske lite galet - 40+ - men läser till jurist... Förra året gjorde jag en "conversion course" som tar ett år om man har en annan utbildning i bagaget (har en snart 20 år gammal från Sverige) och som är enormt intensiv men oj så fantastiskt bra lärare! Nu gör jag steg 2 som är den "praktiska" delen. Då blandas man med de som har läst juridik på universitetet. Inte lika "svårt" men mycket material!

Klart tufft, men väldigt lärorikt. Och vissa delar är även matnyttiga som privatperson. Men just nu lyssnar jag på en föreläsning i Property Law som handlar om köp och försäljning av fastigheter och även om det är matnyttigt så är det tråååååååkigt,

Galen eller ambitiös?
    Låter jättekul! lycka till med studierna, jag funderar på en MA men sen blir jag sådär lite lat och bekväm igen
Svar på tråden Presentation