morotsland skrev 2011-10-06 11:20:02 följande:
Jag har ammat mitt äldsta barn (kort tid och valde sedan bort det) och valde sedan helt bort det med mina yngsta. Jag talar inte om för dig vad du kan och inte kan göra, om du inte känner dig låst utan trivs med helamning är det väl kanon för dig? Jag skulle känna mig låst och vill något mer än att smita iväg på en klippning medan barnet sover. Vi är olika och det är ok.
Det var bland det värsta jag har hört, att man väljer bort amning för att det ska vara mer jämlikt och för att man inte ska vara låst, snacka om ego. Vi människor är fan fenomenala på att göra naturligt till onaturligt, snart ska väl vi kvinnor inte acceptera att vara gravida heller för det är ju för fan inte jämlikt! Kolla på djuren, där är det honan som tar hand om barnen, det är ju det som är naturligt. Och det starkare bandet som barn har till sin mamma har faktiskt främst med tiden i magen att göra och pappan blir inte lika jämlik för barnet förrän i 2-årsåldern så det så, så det kan inte flaskmat påverka.
Jag tycker personligen att det är sjukt jobbigt att hålla på med flaskmatning, framför allt nattetid (höll på de 6 första veckorna pga förlossningkomplikationer). Om amningen funkar så är ju det absolut bekvämast då det alltid är färdigt att serveras rätt upp och ner, vart du än är. Låst förstår jag inte hur man kan känna sig, du menar nog att du känner dig låst med barn överhuvudtaget om du tycker det är ok att vara utan dem redan från födseln, onaturligt modersband enligt mig..