Rockan skrev 2011-10-05 12:03:32 följande:
För alla är det inte att bara "slänga fram" bröstet
Jag måste antingen ligga ner, eller sitta på ett speciellt sätt och ta hjälp av båda händerna och en hoprullad handduk, för att ens kunna amma utan att få sår och smärtor. Så är jag byggd. Med första barnet var det okej, nu med andra har jag istället valt flaska (med både bröstmjölk och ersättning) eftersom det, för just mig, är ett enklare sätt att mata och underlättar vardagen.
Haha nej inte bara "slänga fram" (fick en rolig syn i huvudet ;) )
Nej jag förstår och vet att alla inte har lika lätt med amningen osv. Men för dom allra flesta så fungerar ju amningen men dom mammor då som gör ett aktivt val att inte amma, det är som jag inte förstår mig på.
Och dom allra flesta mammorna gör sitt allra yttersta för sina barn och sin familj :)
Jag är ingen superhemsk amningsfanatiker men så tänker jag iaf ;)
Daeminimon skrev 2011-10-05 12:23:37 följande:
Precis som med amning ska man ju med flaskmatning hålla barnet nära när man matar... Så på vilket sätt blir det lättare när man är ute och åker?
"ute och åker" hur menar du, i bilen tex? ja där är ju lättare med flaska om man inte har aplånga tuttar att slänga dit, men i vilket fall skulle jag aldrig ge ett litet fastspänt barn mat när dom mer eller mindre halvligger.
Sen dricker ju säkerligen endel kall ersättning men annars behövs något att värma maten..
Och om man ska gå till fakta så är ju faktiskt bröstmjölk det bästa för barnet. Och som vanligt och i all evighet(iaf så länge FL finns..så kommer det ju alltid att vara eviga diskussioner om just detta med att amma eller icke amma.
Som jag sagt så förstår jag inte hur dom som kan amma "vanligt sittandes" ;) kan välja att inte amma!
Och om du eller någon annan förstår så är det ju bra för er ;)