NP-utredningar
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Varit på bedömningssamtal idag. När samtalet var slut sa psykologen, läkaren och sköterskan till mig och min man: -OJ vilken situation ni har. Vi lägger omgående detta till utredningsteamet och vår förhoppning är utredning inom en månad. Behöver ni hjälp under t´iden?
Liten kovändning måste jag säga, sist när dottern var med så var allt bara så normalt... Klart, jag kunde inte direkt lägga fram alla hennes avvikelser inför henne.
Känns så skönt att äntligen blivit lyssnad på.
Jag ställde en fråga i Autism-tråden, men fick inget svar så jag frågar här istället.
Är era barn hårömma? Här är det en kamp att borsta håret varje morgon och hon gråter verkligen. Som tur är har hon inget hår som blir väldigt tovigt, men ändå. Igår klippte hon page så jag undrar om jag ens behöver kamma idag?! ![]()
Mamasnest: Näe, inte håröm men han hatar att klippa håret. Vilket inte blir så ofta...
Vad skönt att hon klippte håret lite kortare då. :D
Så, nu Har vi fått diagnosen. Vilket blev autism... Vilket ju var rätt så väntat. Dem tyckte inte det fanns några tveksamheter heller. Så nu ska vi hitta ny skola åt han.