• Tummy

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Men vet ni vad jag tycker (i all välmening alltså)? Att i den här tråden borde man passa sig för att säga dumheter om andra vagnar. Eller andra vagnars ägare. Det tror jag spär på fördomarna.

Nä, vända andra kinden till och visa att man faktiskt är en bättre människa än alla vänliga själar som kastar sig över BB-ägare på gatan med omtänksamheter och dyker upp ur små buskar och klistrar söta lappar på vagnarna.

Om ni förstår vad jag menar.

• Tummy

Snysop: Nej, så funkade jag också faktiskt. Jag tyckte först att den var jätteful. Och jättekritisk var jag till de små hjulen fram och en butiksrepresentant fick sig en öronfull av hur den absolut inte kan funka på trottoarerna. Men nu tycker jag också att den är jättefin OCH verkar så praktisk. Eller där menade jag förstås tvärtom. Jättepraktisk och dessutom jättesnygg. FÖR snygg.

Fast en fråga: Måste man hålla i vagnen för att den inte ska välta om man har en tung skötväska på men ingen unge, eller är det bara ännu en liten fördom?

• Tummy

Det var som sjuttsingen. Är vagnen så pass lätt alltså?

• Tummy

Nåja, det lär nog inte få mig att ändra åsikt om vagnen. Det är ju för att den är lätt och smidig som jag vill ha en. Jag har ju haft paraplyvagnselände som också den har kunnat välta.

Jag vill kunna ta mig uppför en brant backe till Söders höjder med vagnen, samt kunna dra in den i trapphuset uppför ett antal småtrappor och det lär ju inte många andra vagnar klara som ändå har de ligg-, sitt- och dragfördelar som BB-n har.

• Tummy

Hoppsan, Snysop, du hann före mig! Tack så mycket ändå. Sånt kan ju vara jättebra att ha ett hum om.

• Tummy

Men den verkar ju inte direkt tippa med en gång. 5,5 kg är rätt mycket.

• Tummy

Snysop, verkligen tur att man finns till för dig så att du har nåt att göra när du är FL. Hehe.

Dessutom verkar vi skriva om varandra hela tiden, så mina inlägg ser totalt ointelligenta ut.

• Tummy

Jag har tänkt att kånka fotoalbum i skötväskan hela tiden faktiskt. Lustigt när du nämner det. Det är typ det bästa jag vet.

• Tummy

Jag funderar även på att ta upp det här med telefonkataloger. Men då kanske man ska skaffa nån annan barnvagnsmodell...

• Tummy

82:an: Nu ett seriöst inlägg. Jag som (när jag inte diskuterar kataloger) faktiskt är översättare från och till engelska språket, kan meddela att det uttalas Bugabooo Kämiiljånn. Typ.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III