• Tummy

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Bugaboo kanske behöver ett brev till av någon som ids. Där man frågar dels hur de verkligen ställer sig till testet, eftersom motstridiga uppgifter om dess felaktighet verkar har framförts av Bugaboo själva (i DN respektive i det brev som står att läsa på sid 87) och dels vad planerna för framtiden är, eftersom de trots allt svarade som de gjorde i DN.

Med tanke på deras rykte och på hur bra de verkat bete sig i alla andra fall där det gäller eventuella reklamationer osv, skulle man ju tycka att det vore högaktuellt att kanske göra något åt problemet med avkapade hjul? Om det nu är ett problem. Det är ju det alla undrar.

• Tummy

snysop: Om det nu är ett allvarligt fel så måste man ju kunna slippa ifrån kostnaden för att sätta på ett Gecko-hjul. För mig verkar det underligt att man själv skulle lägga ut kostnaden bara för att Bugaboo har något som inte fungerar.

• Tummy

Till detta ska tilläggas att jag heller inte är orolig. Men jag tänkte bara att det är onödigt utlägg för nåt som ju är tillverkarens ansvar.

• Tummy

katarina77: Jo, jag vet vad snysop menar. Det jag menar är att om jag var orolig skulle jag kontakta Bugaboo med uttryck för min oro. Då kanske de utan anmodan skulle erbjuda mig ett par Geckohjul i stället. Eller så skulle jag fråga dem om de kunde erbjuda mig ett par.

• Tummy

82:an - januari är ju årets skralaste månad. Inte tiden då man vanligtvis gör stora investeringar. Den blir säkert såld.

• Tummy

Norrlandsförälder: Tror du? Men är inte Sverige en ganska stor grupp konsumenter? Och det blir väl minusgrader i andra länder också? Som i USA, tex. EU har ju heller inte testat vagnen på det vis som Sverige har.

Vi har bestämt oss för en BB, så det är inte där det ligger för mig. Men med allt som BB har tänkt på hittills och hur de designar sina vagnar in i minsta detalj, så skulle jag kunna tänka mig att de vill att vagnen ska vara "perfekt" och att man inte ska kunna ha minsta lilla att anmärka på. Det är så de ter sig i mina ögon.

• Tummy

Qliana: Den var bra! Det måste jag säga när jag får nån kommentar.

Jag tror nästan att jag har bestämt oss (haha) för att vi ska ha grå bas med rosa fleece nu. Jag skulle kunna våndas hur länge som helst över färgerna. Så löjlig är jag.

• Tummy

Snova: Fjärrkontrollsskämtet är bara en total överdrift. Det får folk att hålla tyst och gapa, för de vet inte om de ska tro på det eller inte. Dessutom visar det på ett STORT mått av självironi.

ELLER? Jag kanske har fått det om bakfoten också.... Jag skrattade i alla fall högt, för jag kan se minerna framför mig på folk som får höra det.

Anyway. Jag har kommit fram till att det nästan är omöjligt att bestämma sig för färg. Det kanske blir en mörkblå BRIO med gardinrynkor på i alla fall, för det här är ju en öovervinnerlig uppgift. Herregud, jag som knappt kan välja mellan grön och röd mjölk.
    Så ingen hjälp av mig i alla fall. Jag ligger vaken om nätterna som det är.

Fast jag tycker nog så här: Egentligen är alla BB snygga, och det som gör dem så fina är mångfalden. Att man aldrig vet vilken färgkombination som kan kliva fram från nästa gathörn.

• Tummy

Det jag tycker kan göra stor skillnad är själva korgen undertill. Om man tar en riktigt stark färg får man tänka på att den hänger där också, vilket den nästan aldrig gör på bilderna.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III