• Tummy

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

82:an: Baggaboo kan man förstås säga om man vill säga allt på engelska. Jag körde med nån sorts svensk-engelsk variant där.

• Tummy

Alla "e" i Cameleon ska alltså uttalas "i" och trycket ska läggas på första e:et. Om man nu vill uttala det på engelska.

• Tummy

Apropå SkipHop, som verkar vara grejen att ha...

Ska det var en Dash, en Duo eller kanske den nya Expo? Vilken sort har ni och varför det? Vad är skillnaden egentligen (förutom att Dash har lock och Expo går att göra ännu större med ett litet smart blixtlås)?

Nyfiken i en strut.

• Tummy

Norrlandsförälder: Å, vad härligt med all shopping! Det är så himla kul att ha bebisverkstad... Öh, jag menar fixa inför bebisens ankomst, alltså. De som tänker nåt annat får genast skämmas.

I kväll ska jag ha allvarlig konversation med maken angående Bugaboo-inköp. Sen gäller det bara att välja färg (NÄR han har gått med på det). Hjälp, vilken vånda!

• Tummy

Norrlandsförälder: Usch, ja. Härligt är det. Man får ju skämmas.

Det är klart läbbigt när man kan sitta och shoppa samtidigt som man arbetar också. Stålarna hinner inte ens in så har man gjort av med dem... Internet blir min undergång, sanna mina ord.

• Tummy

soffan1: Det var jag! *räcker upp en hand*.

Tack, jag hittade den tråden när jag letade lite (skäms för jag är lat). Jag fick också tipset där att gå in på www.skiphop.com och kolla in detaljerna ordentligt. Men ack, även SkipHop har ju tusen färger och modeller. Vad svårt alla gör det för en.

• Tummy

Den tråden ska man ju bara ignorera. Det är ju helt enkelt enbart sorgligt och inte ens nåt att uppröra sig över. Jag tycker att den skriker av brist på självinsikt.

• Tummy

Iiiih! Nu är maken med på det! Han var ju inte så svårövertalad alls, OCH då har han ännu inte sett Bugaboon IRL. (Eller skulle det vara ett MEN där?) Han litar på mitt omdöme, helt enkelt. Han har ju inte så mycket att komma med, det är ju jag som haft barn förr, inte han.

Nu färgvåndorna... Han tycker att vi ska ha en grå-rosa. Det är ju coolt av honom, måste jag säga. Jag hoppar mellan grå-rosa, grå-svart, grå-grön. Ååå, vad kul!

• Tummy

82:an: Lustigt det där. Jag som med min förutfattade mening varit helt övertygad om att killar aldrig skulle välja rosa. Där ser man.

• Tummy

När jag visade vagnen med dess färger för min syster i julas så tyckte hon att den gröna var lite "killfärgad". DET tycker jag ju ändå inte. Grönt tycker jag, vad man än säger om färger och deras könstillhörighet, är väldigt könsneutralt. Om man nu ska snacka färger och kön, alltså.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III