• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Bouillotta
    Moa Li skrev 2012-06-14 14:01:44 följande:
    Grattis till babyltckelandet!!!

Tack snälla du!!!  Hoppas allt snart startar för dig så du också får träffa din lilla goding i magen. Så spännande!!!
  • Bouillotta

En fråga: jag har haft huvudvärk i flera dagar som kommer och går....någon som haft ngt liknande i samband med förlossning/amning eller är det helt enkelt sömnbrist. Jag dricker litervis med vatten men ändå envisas huvudvärken med att vara kvar och jag har aldrig hvärk annars.

??

Någon?

• 7feb

Bouilotta
    Grattis!!!!! Jag vill höra om din fl, inboxa!!
    Fick du spinal bedövning? Det kan ge fruktansvärd huvudvärk annars tippar jag på sömnbrist!

Julia vilken fin fin flicka!!!

• Julia82

Jag har haft huvudvärk nu sen febern kom, innan dess mådde jag bra. Äntligen börjar febern släppa.

Usch vilket dygn det vart för oss... Fick åka till akuten vid 21- tiden igår när febern steg. Jag hade haft lite ont i mage på dagen, och brösten var ömma och varma hela dagen. Inte kul att dra med en 8 dagar ung bebis till akuten, men vi fick snabbt komma in på ett eget rum som tur var. Med min vanliga tur hade förlossningsläkaren akut-operation och dom hade ingen aning om hur lång tid det skulle ta. Han kom in vid midnatt och undersökte mig, Han hittade inget fel förutom det ena bröstet som var större än det andra. Så han trodde att det handlade om mjölkstockning. Vi fick gå upp till BB och jag fick hjälp av en barnmorska med att pumpa och fick tips om salvor etc. Nu äntligen börjar febern gå ner, och jag känner mig piggare. Jag har sovit hela dagen nästan, bara ammat, pumpat och ätit och sen somnat om. Hoppas verkligen det går bort helt!!

Ni som ammar, jag fick tips om Lecitin. Det är tabletter som gör att mjölken inte kristalliseras i mjölkgångarna. Det var antagligen det som hände på mig, det har lossat strängar med klumpad mjölk som täppt igen mjölkgångarna. Finns att köpa på hälsokosten.

Kram på er allihop

• 7feb

Ett tips vid mjölkstockning är vetepåse! Jag fick oxå det 5 dagen efter Widar född och jag tog Ipren och vetepåse i ett dygn. Krya på dig Julia Och fetvadd i BH

• Najje79

Bouillotta! Grattis!! Skönt att allt gick bra. Jag hade fruktansvärd huvudvärk de första två veckorna. Kroppen ställer om sig och spänningar släpper.

Julia: jobbigt med mjölkstockning, skönt att du fick hjälp. Jag använde också vetekudde när jag fick det.

• Bouillotta
    Najje79 skrev 2012-06-15 07:36:34 följande:
    Bouillotta! Grattis!! Skönt att allt gick bra. Jag hade fruktansvärd huvudvärk de första två veckorna. Kroppen ställer om sig och spänningar släpper.

Julia: jobbigt med mjölkstockning, skönt att du fick hjälp. Jag använde också vetekudde när jag fick det.
    Tack snälla!

Ang. den envisa huvudvärken så tror jag att det var lågt blodvärde efter förlossningen som spökade. Jag slutade med järntabletterna när lillkillen kom och provade att ta igen nu när jag fick ónt i huvudet och vips så var det borta. Man förlorar ju endel blod och så kanske kroppen inte hunnit ställa om sig riktigt. Men jag skall till MVC och kolla järnvärdet i veckan för att få det bekräftat.

Vår lilla guldklimp är verkligen en guldklimp. De senaste dagarna så bara sovar och äter han och inte speciellt mycket gnäll eller kink. Alldeles underbart!

Hoppas ni andra mår bra, och hoppas din stockning gett med sig Julia!        
  • Hera78

Hej tjejer!

Idag kl 16:51 förlöstes vår lilla Olivia med akut kejsarsnitt i vecka 35 (34+5). Vi åkte in för att göra ny flödesmätning och CTG-kurva men jag fick ganska snart klart för mig att jag skulle bli inlagd och att det skulle bli aktuellt att plocka ut henne inom några dagar.

"Några dagar" blev snart 3 timmar och innan jag hade hunnit ta in att vi skulle bli föräldrar idag låg jag på operationsbordet och vår lilla Groda föddes.

Hon väger 1332 gram och är 40 cm lång men alldeles, alldeles underbart perfekt. Vi blir kvar på sjukhuset i några veckor så att hon får växa till sig. Hon mår bra och andas själv så hon ligger i öppen kuvös och sondmatas. Postar en bild på vårt underverk imorgon

• Moa Li

hera: Oj, så snabbt det kan gå. Håller tummarna för att allt går bra får er alla och stort grattis till en liten bebis.

kram

• Julia82

Hera78

Stort grattis till er lilla flicka!!! Hoppas ni mår bra trots att det gick så snabbt och hon kom ut för tidigt. Det ska bli kul att se lilla Olivia på bild!!!

Kram

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF