• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Bouillotta
    Julia82 skrev 2012-05-28 09:57:25 följande:
    Bouillotta, jag har också fått det sista veckan. Magen blir stenhård och jag får molvärk i ryggen och magen. Har hållt i sig länge med tycker jag, men det ska väl vara normalt väl? Jag går in i v 38 imorgon, gissar att det är dags för livmodern att börja träna inför förlossningen. Kändes skumt i början för det kom igång så plötsligt, sista dagarna har vart rätt jobbiga.

Aha, då är vi två om det! Jag gick in i v. 38 idag. Ja, det är rätt märklig känsla. Även fast jag läst att det "hör till" så känns det varje gång molvärken kommer som om ojojoj...är det gå G nu...men så går det över. Jaja..det återstår väl att se.... 
  • Julia82

Ja precis så känner jag med! Man blir så osäker på vad som känns, och varför! Det trycker dessutom på neråt på ett helt nytt sätt nu tycker jag. Nått annat som ändrat sig nu är min inställning. Innan har jag tänkt att jag kommer sakna magen enormt efter förlossningen, men nu känns det plötsligt helt okej om bebisen vill komma ut redan innan bf ;) Nu längtar jag så otroligt efter det lilla barnet i magen! Och det ska bli rätt skönt att bli som vanligt igen faktiskt ;)

• Najje79

Åh vad roligt att ni skriver så bouillotta och Julia. Precis så var det för mig, jag hade förvärkar från v 30 tror jag. Fick ju stoppa det en gång. Så det kan hålla i sig. Trycket nedåt hade jag någon vecka innan fl, så det kan ju vara ett tecken. Kände också att jag var färdig på slutet, jag som hade sån separationsångest från magen. Spännande, nu är det fler bebbar på gång!!! Kram!

• 7feb

Grattis Moi! Förvärkar är tufft att ha länge. Bra och få lite input av mvc. Jag hade det med första sonen rätt mycket trodde hela tiden att nu så startar det. Men man misstar inte den riktiga starten, man vet när det är dags. Här hemma går veckorna som tvåbarnsmamma fort och känslosamt. Är vansinnigt trött och ammar mycket. 4 åringen sliter i mig och jag slits i hjärtat av att inte ännu hittat rollen att räcka till bägge. Tur jag har en fantastisk man som tar hand om mig och äldsta. Kram på er

• Julia82

Hej tjejer, hur har ni det?

Här händer det plötsligt grejer, jag vaknade vid fyra inatt av att vattnet gick. Jag blev sjukt överraskad, men överlycklig. Vi ska in till special mödravården nu på morgonen för kontroll. Än har jag inte fått nått annat än lite lätt molvärk, så det dröjer nog ett tag till. Men kul att känna att det börjar dra ihop sig :)

Kram på er    

• Julia82

Klockan 11.01 föddes vår lilla prinsessa Alma, 3330g och 49,5cm lång. Helt ofattbart hur snabbt och bra allting gick!! Jag skriver mer när vi kommer hem från BB :)

• Julia82

Klockan 11.01 föddes vår lilla prinsessa Alma, 3330g och 49,5cm lång. Helt ofattbart hur snabbt och bra allting gick!! Jag skriver mer när vi kommer hem från BB :)

• Najje79

Julia: Är så glad för er skull! Bra jobbat, tjejen! Vill höra allt sedan och såklart se bilder på underverket! Varmaste kramarna. Njut nu!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF