• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Najje79

7feb: åh, sicken liten sötnos!! Vilka ögon, man drunknar i dem ju!

Moa Li: hur går det? Hoppas du är inne och får bebis nu!

• Moa Li

Najje, nää, jag har varit på IKEA och nu färgar jag håret, haha. Får passa på att färga nu när jag har massa tid att slå ihjäl på egen hand. Väldigt lugnt på bebisfronten.

7 feb: Hihi, sötnos!

• Bouillotta

GRATTIS Julia till er lilla tjej!

Nu har även min lilla pojk kommit till världen och hunnit bli 1 vecka! Har inte haft möjlighet att skriva - ni vet ju hur det är....

Allt gick bra och fort. Så fort att det inte hanns göras något snitt som vi hade räknat med. Förlossnignen blev speciell på många vis men gick otroligt bra, smidigt och allt har fungerat precis som det ska som rena skolboksexemplet. Jag är så fylld av lycka över att äntligen få hålla mitt barn i mina armar och känner mig tacksam för att få uppleva detta. Om någon är nyfiken på mer detaljerad FL berättelse så inboxa så skriver jag gärna några rader.

7feb och Najje vilka godbitar ni har! Söta som socker!

Glada hälsningar från babylyckeland!     

• Moa Li
    Bouillotta skrev 2012-06-14 13:09:59 följande:
    Glada hälsningar från babylyckeland!     
    Grattis till babyltckelandet!!!
  • Julia82

Här är vår lilla Alma, 8 dagar gammal när kortet togs. Här är det fullt upp, vi fick åka in till akuten igårkväll när jag fick 39 graders feber. Till slut kom dom fram till att det förmodligen är mjölkstockning... hoppas febern snart släpper, jag är så jäkla trött!!

Men annars är mamma-livet helt fantastiskt, jag gråter varje dag när jag ser vår lilla tös och börjar inse att hon faktiskt är våran!! Älskade lilla snuttan <3  

• Julia82

Bouillotta, åh stort grattis till pojken! Härligt att förlossningen gick bra!!!! Kram Kram

• Julia82
    Moa Li skrev 2012-06-14 16:31:59 följande:
    Julia: Å , så fin liten tjej! Grattis, det har ni gjort bra Skrattande

Tack!!

Jag är ju aningen partisk men jag tycker hon är finast och goast i världen ;)

Hur mår du Moa Li, inga känningar än??

Kram      
  • Bouillotta
    Julia82 skrev 2012-06-14 15:18:31 följande:
    Bouillotta, åh stort grattis till pojken! Härligt att förlossningen gick bra!!!! Kram Kram

Tack snälla du!!

Åh, fantastiskt söt dotter ni fått lilla Alma.

Tänk att vi hade BF så nära inpå varandra och både våra bebisar kom lite tidigare och då också så nära varandra i fördelsedatum. 7/6 Föddes min lilla prins!    
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF