• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Najje79

Stort Grattis Hera och välkommen till världen lilla Olivia! Hoppas hela familjen mår bra! Kram

• 7feb

Grattis hera!! Vad omtumlande för er, hoppas allt är bra med er och Olivia

• Hera78

Sådärja, nu har jag äntligen fått hit min dator vilket innebär att jag kan få upp bilder på Olivia *förbannar FL-appen*! 

Dagen idag har vi ägnat åt att sitta med Olivia på bröstet och jag har passat på att sova lite, sov inget vidare inatt, det var lite för mycket att ta in efter gårdagen för att riktigt kunna slappna av. Jag sa till min man precis innan han somnade att jag kände mig som i ett lyckorus och då är det såklart svårt att somna  

Olivia andas själv och sondmatas genom näsan och nu har hon också dropp för lite ytterligare näring. Hon mår bra och så gör hennes stolta föräldrar Solig

• Julia82

Hera78

Vilken underbar liten prinsessa!!! Så liten och så himla söt, hon ser ut att ha det jättebra på mammas bröst! Det måste kännas lite chocka-artat att hon kom så snabbt, jag hade svårt att fatta att våran tös kom i v 38 när jag hela tiden räknat med att gå över. Men i v35 hade jag nog inte ens tänk tanken att det kunde bli förlossningsdags.

Skönt att läsa att ni mår bra hela familjen!!!

Stor kram till dej och lilla Olivia (superfint namn förresten!!!)

• Moa Li

Hera: Mysigt! Passa på att njuta. Nu längtar jag ännu mer. .. max en vecka kvar för oss nu

kram

• Mrs Igelkott

Grattis Hera - va fin hon är :) Jobbigt med feber och turen till akuten Julia, glad att du mår bättre.

• Julia82

Hej, nu äntligen börjar jag bli frisk igen! Suck, vilken jobbig tid det varit. Igår fick jag äntligen provresultatet från bröstet, och det visade sig att jag fått en infektion i bröstet och måste äta penicillin. Så skönt att få reda på, och så skönt att kunna börja med penicillinen, jag mår redan bättre! Annars flyter allt på jättebra, lilla Alma är världens goaste tjej. Hon gör inte mycket väsen av sig om hon inte är hungrig eller har magknip. Att vara mamma är verkligen underbart!!!

Hur går det för er allihop?   

Här kommer en bild till på min lilla älskling när hon sussar sött i sängen! Herregud att man kan älska någon så otroligt mycket!! 
  • Mrs Igelkott

Bra att du fått penicillin och att det börjar bli bättre! Alma är verkligen fantastiskt söt :) Ser fram emot att få känna som du... Kram.

• Julia82
    Mrs Igelkott skrev 2012-06-21 19:45:49 följande:
    Bra att du fått penicillin och att det börjar bli bättre! Alma är verkligen fantastiskt söt :) Ser fram emot att få känna som du... Kram.
    Åh du har så mycket att se fram emot!!! Men nu är det inte så långt kvar väl. Vilken vecka är du i? Hur mår du och magen i värmen?

Kram
  • Gulia84

Åååå så söta! :)
    Längtar efter min nu. Gick på semester idag fram tills lille bebisen vill komma ut. Hoppas tiden går fort :)

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF