• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Mrs Igelkott

Julia: Idag var 38+0 :) Det är helt ok! Jag har slutat jobba sedan en vecka tillbaka. Har väl mest problem med att sova egentligen... (tex just nu, fast jag knappt sovit på några dagar ;)) Så det är verkligen skönt att inte jobba! Bebisen är väldigt aktiv, och jag är så nyfiken på vem det är! Tänk att det är så nära nu efter alla år :) Kram och ha en fin midsommar allihop!

• Julia82

Mrs Igelkott, ja visst är det spännande att inte veta vem som gömmer sig i magen. Snart så får du se vad det är för en filur :) Vilken lycka!! Hoppas du får må bra sista veckorna, själv fick jag Alma i v 38+0 och hade räknat med att gå över tiden ett tag, så jag hann aldrig tröttna på graviditeten.

Stor kram och lycka till när det drar ihop sig till förlossning!!   

• Mrs Igelkott

Julia: Ja man tror ju att man skall gå över tiden som förstagångsföderska. Får se hur det blir, märker att jag har mer sammandragningar på nätterna och det är lite molande. Men känns ändå inte som att den kommer än. Eller vad vet man egentligen om hur det kan/skall kännas ;) Läste din berättelse och att vattnet bara gick helt hux flux. Men vilken drömförlossning ni hade! Jag hoppas på något liknande även om det inte känns så sannolikt. Ser fram emot det hur som helst

Tack för lyckoönskningarna! :)
    Kram!

• Julia82

Mrs igelkott, ja jag fick verkligen en fantastisk förlossning. Allt gick så otroligt bra tills lillan kommit till världen. Att moderkakan skulle strula till det sen känns som ett mindre problem, även om det var fruktansvärt att lämna sin lilla dotter för att åka på operation. Men men, det gick ju bra det med ;)

Du kommer klara förlossningen galant! Jag tror att min förlossning gick så bra just för att jag inte varit rädd eller orolig inför förlossningen, eller rädd för smärtan. Visst gjorde det fruktansvärt ont emellanåt, men för mig kändes det som en naturlig smärta och min kropp visste precis hur den skulle bete sig. För mig var det bara att acceptera smärtan, andas och hänga med i värkarna.

Hur mår ni andra nyblivna mammor? Livet är så fantastiskt nu när lilla Alma är hos oss, även om det kan vara slitsamt ibland. Men det är det såklart värt, varenda sekund med min lilla flicka känns magiska. Jag vill inte släppa henne ur famnen ens i två minuter! Jag får separations-ångest av att åka till Ica för att handla i 10 minuter ;)

Kram på er

• Moa Li

Igår natt föddes vår lilla tjej Alice Sigrid Linnea. Alice är 52 cm lång och väger 3700 g.

Förlossningen gick jättebra och jag klarade mig helt utan smärtlindring, blev sedan kompis med lustgasen under krystvärkarna. Vi spelades Gyllene tider och Lars Winnerbäck hela kvällen som jag och lustgasmasken dansade till Cool 

Kram MoaLi

• Julia82

Grattis MoaLi!! Vilken liten prinsessa hon är, eran lilla Alice!

Va skönt att läsa att förlossningen gick så bra! Visst är det en fantastisk upplevelse, kroppen är helt otrolig!!!

Njut nu av lilla Alice och ha det underbart!
    Kram     

• Gulia84

Såå fin liten Alice! Grattis!

Nu är jag sjukt nervös inför förlossningen.... Hjälp.....!

• Najje79

Välkommen till världen lilla Alice och en stor grattiskram till mamma! Vad skönt att allt gick bra!

Gulia: Förstår att du börjar bli nervös, men det kommer att gå jättebra! Kram!

Mina pojkar är redan 2 månader! Allt går bra, dagarna bara flyger iväg. Var hos BM idag på efterkontroll, allt såg bra ut, allt hade gått tillbaka till som det var innan, hon sa att det inte ens syntes att jag hade fött barn. Nu är det kniiipövningar som gäller så att jag kan komma igång med träningen till hösten utan pinsamma incidenter!

Här är mina mirakelbebisar Luca till vänster och Adrian till höger.

• Moa Li

Tack för alla gratulationer. Jag kan ligga i timmar och bara njuta av den nya lilla familjemedlemmen som stulit våra hjärtan. Vi har varit på efterkontropp på BB och Alice hade gått ner från 3700 till 3500 gram, men nu har amningen kommit igång och hon äter och sover, sover och äter, och äter lite till...

Alice Sigrid Linnéa, 5 dagar gammal
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF