• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Mrs Igelkott
    Mammaspärlaa skrev 2011-11-11 21:43:53 följande:
    ... Vi fick reda på kub/test i tisdags att vårt lilla barn är sjukt. På ul v. 15 visade nacken etc bra värde, mitt blodprov drog ned till 1:2. Vi gjorde moderkaksprov i förrgår och fick svar igår. Barnet kommer inte överleva en förlossning då det är mkt svårt skadat. Det här är så ledsamt.. Förtvivlade är vi..Förstår inte hur jag ska klara av att föda ut detta barn efter helgen.
    Det så är fruktansvärt så det finns inget man kan säga. Kramar till dig.
  • Turitella
    Mammaspärlaa skrev 2011-11-12 09:37:11 följande:
    Tack det är så ledsamt.. Är påväg till sjukhuset nu för att få tabletter för att hjärtat ska sluta slå.. Känns som man är på botten av avgrunden... Kan inte sluta gråta och ångesten är så stark...
    Herregud! Jag vet inte vad jag ska skriva. Är så fruktansvärt ledsen för Er skull!

Många många kramar!
  • Julia82

Mammas pärla, gråter efter jag läst ditt inlägg!! Det är fruktansvärt, så hemska besked ska ingen behöva få!! Vill skicka tusentals styrkekramar till dej och din man, är så ledsen att detta drabbar er!

• Mammaspärlaa

Tack för era tankar och kramar. Vi ska till special förlossningen imorgon.. Hur ska man klara det?.. Tänk att det här med att "skaffa" barn skulle vara så svårt och smärtsamt. Jag trodde en gång i tiden att det där med att få en stor familj om man önskade det var en självklarhet..
    Jag hoppas innerligt att det går hela vägen för alla er här. jag önskar så att alla får uppleva dessa underbara små fötter o händer o blöta pussar.. Vi har en liten pojk på två år och det är han som gör att vi går upp på morgonen och orkar ta oss igenom detta.... Kramar till er alla

• M karl
    Mammaspärlaa skrev 2011-11-11 21:43:53 följande:
    ... Vi fick reda på kub/test i tisdags att vårt lilla barn är sjukt. På ul v. 15 visade nacken etc bra värde, mitt blodprov drog ned till 1:2. Vi gjorde moderkaksprov i förrgår och fick svar igår. Barnet kommer inte överleva en förlossning då det är mkt svårt skadat. Det här är så ledsamt.. Förtvivlade är vi..Förstår inte hur jag ska klara av att föda ut detta barn efter helgen.
    Men fy vad hemskt. Lider verkligen med er. Finns inte ord för känsorna jag antar att ni upplever. Många styrke kramar till er.
  • M karl

Har gått in i v. 12 (11+1)  och på ons är det dags för läkarbesök. Hoppas så innerligt att vi får ett ultraljud då för att försäkra oss om att allt är bra.

En fundering, det här med KUB-test, i mitt landsting får vi under 35 inte göra KUB. Hur vet vi då om något är fel på vår bebis och om den inte skulle kunna leva utanför magen?

• Najje79

Mammas pärla: Ja, det är otroligt vad mycket smärta man måste stöta på på vägen till det som är så självklart för många! Tur att ni har er lille pojk som kanske kan underlätta smärtan lite iallafall. Kram och mina tankar finns hos er imorgon.

fipochi: Jag är också under 35 och fick inget gratis KUB, vi kollade på att göra privat (googla KUB och din stad så borde du få upp mottagningar som gör privat KUB) men bestämde oss för att inte göra det.

• Moa Li

Mammas pärla. Vad hemskt obehagligt. Skickar en stor kram till er. Ta hand om er.

Kram Moa Li

• moii

Mammas pärla: det är för jävligt! Ingen behöver de erfarenheterna alls! Jag sänder styrkekramar till er och hoppas att ni får möjlighet att landa i er sorg på ett bra sätt!

Najje: varför får man inte det? Är inte det något alla får?

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF