• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Najje79

Jupa: Ont i äggstockarna har jag också, nästan varje dag, det är för att livmodern växer och ligamenten som håller uppe den sitter ungefär där. Har varit inne på sjukhuset pga det och de säger att det inte är någon fara.

moii: fick mina symptom runt v 6 men de minskade efter v 12. Det enda jag har kvar är växtvärken och ömma bröstvårtor och tröttheten.

• Gulia84

Då ska jag lugna mig lite. :)
    Jag förstår inte varför man alltid analyserar sönder allt man känner och inte känner. Önskar jagvore mer som min man!

• Hera78
    Gulia84 skrev 2011-11-13 20:36:43 följande:
    Nä nu är jag både arg och orolig! Hur kan de skriva så här? Jag laddade ner Liberos gravidapp på min iPhone och så här står det:

Ett tidigt graviditetssymtom hos vissa kvinnor är illamående, med eller utan kräkningar. Det här kallas ofta för “morgonillamående” (vilket kan kännas som ett dåligt skämt om du mår illa dagarna i ända).
    Du är inte ensam. Sju av tio kvinnor mår illa i början av graviditeten.
    Det finns åtminstone en ljuspunkt: kvinnor som mår illa och kräks har mindre risk för missfall.

Jag mår inte nåt illa. Ska jag bli ÄNNU mer nojjig nu då?!!??

Sista meningen kan jag tycka är onödig att skriva, men de skriver ju också att sju av tio kvinnor mår illa vilket betyder att tre av tio inte gör det. Så bara för att du inte mår illa behöver det inte betyda att du inte är gravid

Jag är bara i 4:e veckan och har inte ens en antydan till symptom men jag försöker att inte stressa upp mig utan låter tiden ha sin gång, även om det såklart är jobbigt
  • Mrs Igelkott
    Mammaobabba: Nu har jag bokat in mig på MVC =)
    Vi får hälsosamtal v. 9 (8+2)
    Gulia84 skrev 2011-11-13 20:36:43 följande:
    Nä nu är jag både arg och orolig! Hur kan de skriva så här? Jag laddade ner Liberos gravidapp på min iPhone och så här står det:

Ett tidigt graviditetssymtom hos vissa kvinnor är illamående, med eller utan kräkningar. Det här kallas ofta för “morgonillamående” (vilket kan kännas som ett dåligt skämt om du mår illa dagarna i ända).
    Du är inte ensam. Sju av tio kvinnor mår illa i början av graviditeten.
    Det finns åtminstone en ljuspunkt: kvinnor som mår illa och kräks har mindre risk för missfall.

Jag mår inte nåt illa. Ska jag bli ÄNNU mer nojjig nu då?!!??
    Min svägerska har fött tre barn och inte mått en uns illa vid någon av graviditeterna. Hoppas det kan lugna dig! Det är ju väldigt skönt om man är en av de 3 som inte mår illa =)
    Kram!
  • Gulia84

Ja du har rätt. :) jag ska nog vara glad att jag slipper :)

Ni som varit på VUL i v9, fick ni med er nån bild hem? Ser man mycket av vad som ligger där inne? :)

• Julia82

Jupa, jag fick två fina bilder på vårt VUL i V9. Inte för att man ser så tydligt, men jag har ramat in bilderna och tittar på dom några gånger om dagen :)

• Gulia84

Ååå jag längtar så till måndag! Då blir det nog mer verkligt för just nu tror jag inte på det :)
    Vill oxå ha små bilder att titta på även att man inte ser nåt. Hihi!

• moii

Min bild som togs v 10 ser ut som en liten anka eller liksom solstickan. Det är enorm skillnad i v13 då det ju är en bebis som man ser.

• Gulia84

Får man ett ultraljud till i v 13?

• Julia82

Jag ska inte göra något mer innan RUL i v 18. Men om jag blir orolig över något eller får nån blödning så har min bm lovat att skicka mig på UL bums :) Men jag hoppas ju att jag slipper det ;)
    Lycka till!!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF