• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • M karl

Jag har idag varit hos spec.mödravården och allt såg bra ut. Bebisen hade växt bra och den rörde sig hela tiden. Jag fick veta att jag inte behöver fortsätta med Fragminsprutorna efter v. 12 och ingen annan medicin heller. Skönt!

Jag glömde att fråga om jag ska dit fler gånger eller om jag i fortsättningen bara ska gå på MVC.
    Vad beror det på om man ska fortsätta gå hos spec.mödravården eller ej?

Gravid nu v.12 (11+4)

• Mrs Igelkott
    M karl skrev 2011-11-16 18:38:30 följande:
    Jag har idag varit hos spec.mödravården och allt såg bra ut. Bebisen hade växt bra och den rörde sig hela tiden. Jag fick veta att jag inte behöver fortsätta med Fragminsprutorna efter v. 12 och ingen annan medicin heller. Skönt!

Jag glömde att fråga om jag ska dit fler gånger eller om jag i fortsättningen bara ska gå på MVC.
    Vad beror det på om man ska fortsätta gå hos spec.mödravården eller ej?

Gravid nu v.12 (11+4)
    Åhh så skönt att allt såg bra ut!!! Tyvärr har jag inget svar på din fråga.

Idag går jag in i vecka 8:a, vara en vecka kvar till VUL... hoppas hoppas så att det kommer se bra ut...
    Kram!
  • Mamaobabba
    Mrs Igelkott skrev 2011-11-14 20:44:05 följande:
    Mammaobabba: Nu har jag bokat in mig på MVC =)
    Vi får hälsosamtal v. 9 (8+2)Min svägerska har fött tre barn och inte mått en uns illa vid någon av graviditeterna. Hoppas det kan lugna dig! Det är ju väldigt skönt om man är en av de 3 som inte mår illa =)
    Kram!
    Härligt, Igelkott!

Själv är jag heeelt slut efter en vecka på nya jobbet! Mycket intryck och mycket spring! Men, det känns bra.
    Det enda som är jobbigt är att ett av barnen har CMV-virus (www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/cytomegalovirusinfektion/), som visserligen inte läcker just nu, men det gör mig galet orolig!
    Tänk om jag inte har antikroppar och krabat blir smittad! Då vet jag inte vad jag gör! Spritar och tvättar händerna som en gaaalning nu!! Förvånad
    Sen är alla barnen sjuka på huset nu, och jag börjar känna mig lite däven och snorig. Obestämd
    Ja.. och sen har jag haft tokont i ryggen och ner i rumpan ända sedan jag började, så jag hoppas att jag bara gjort någon konstig rörelse och slipper foglossning!
    Har ont när jag är uppe och går och när jag ska vända mig i sängen om nätterna..

Men, vi har ju vårt läkarbesök på tisdag på MVC så vi får prata om det då, helt enkelt!
    Försöker tygla oron fram till dess, men jag vet inte riktigt hur.. Rynkar på näsan

Det positiva är iaf att vi närmar oss vecka 12!
    Är 11+4 idag så jag ser fram emot att inte behöva vara så hemlig längre, jag är så dålig på att ljuga..!
  • Hera78

Hej igen flickor, nu är vi ett steg närmre vår sommarbebis Skrattande

Vi har gjort vårt första IVF och jag kan inte sluta le, det här är helt j*vla underbart! Nu håller vi alla tummar och tår för att det håller sig hela vägen till slutet av juli! Skrattande
  • Moa Li

Hera78: Åh, jag minns den underbara känslan i kroppen. Den underbara känslan bor kvar i än ju mer veckorna går och jag håller alla tummar för er.

Grattis och stor kram från Moa Li

• Turitella

Hej alla!

Här kommer hälsningar från sol och värme i härliga Thailand. Jag och min sambo har tagit tre välbehövliga semesterveckor för att bara vila och rå om varandra. Blir ju sista gången vi åker ensamma, nästa sol- och badsemester är vi tre! Hjärta

Någon som vill lägga till någonting mer innan jag lägger upp vår lista i trådstarten. Har totalt glömt bort att göra det. Ser den rätt ut eller? Och jag som inte är så bra på det här med att starta en tråd. Hur gör jag? Lägger jag till den som en tilläggskommentar till trådstarten? Kan jag då uppdatera den senare allteftersom om fler trillar in? Som sagt, nybörjare på det här!

BERÄKNAD FÖRLOSSNING

APRIL
    Sassa79 - 29/4  

MAJ
    Turitella - BF1/5, VUL 13/9, KUB-UL 27/10, RUL 7/12
    Najje - 1/5
    Belfen - 4/5
    Moii - 15/5  - icsi
    7feb - 17/5
    Kornett - 24/5

JUNI
    Mammaobabba - BF 3/6, VUL 17/10 (7+0), VUL 25/10 (8+1) 3/6, VUL 31/10 (9+0), MVC 8/11 (10+1)
    Moa Li - 11/6
    Julia82 - 17/6

JULI 
    Igelkott - BF 3/7, UL 23/11(v.9)
    Jupa - 3/7
    Ylva75 - 9/7 (prel enl egen räkning)

• Moa Li
    BERÄKNAD FÖRLOSSNING

APRIL
    Sassa79 - 29/4  

MAJ
    Najje - 1/5
    Belfen - 4/5
    Moii - 15/5  - icsi
    7feb - 17/5
    Kornett - 24/5

JUNI
    Mammaobabba - BF 3/6, VUL 17/10 (7+0), VUL 25/10 (8+1) 3/6, VUL 31/10 (9+0), MVC 8/11 (10+1)
    Moa Li - 11/6, UL, Kub och hälsosamtal (v.13 ) 5-6 december
    Julia82 - 17/6

JULI 
    Jupa - 3/7
  • Mamaobabba
    BERÄKNAD FÖRLOSSNING

APRIL
    Sassa79 - 29/4  

MAJ
    Najje - 1/5
    Belfen - 4/5
    Moii - 15/5  - icsi
    7feb - 17/5
    Kornett - 24/5

JUNI
    Mammaobabba - BF 3/6, VUL 17/10 (7+0), VUL 25/10 (8+1) 3/6, VUL 31/10 (9+0), MVC 8/11 (10+1), VUL 10/11, MVC 22/11, KUB 23/11
    Moa Li - 11/6, UL, Kub och hälsosamtal (v.13 ) 5-6 december
    Julia82 - 17/6

JULI 
    Jupa - 3/7
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF