• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Mamaobabba
    Mamaobabba skrev 2011-11-18 18:21:57 följande:
    BERÄKNAD FÖRLOSSNING

APRIL
    Sassa79 - 29/4  

MAJ
    Turitella - BF1/5, VUL 13/9, KUB-UL 27/10, RUL 7/12
    Najje - 1/5
    Belfen - 4/5
    Moii - 15/5  - icsi
    7feb - 17/5
    Kornett - 24/5

JUNI
    Mammaobabba - BF 3/6, VUL 17/10 (7+0), VUL 25/10 (8+1) 3/6, VUL 31/10 (9+0), MVC 8/11 (10+1), VUL 10/11, MVC 22/11, KUB 23/11
    Moa Li - 11/6, UL, Kub och hälsosamtal (v.13 ) 5-6 december
    Julia82 - 17/6

JULI 
    Igelkott - BF 3/7, UL 23/11(v.9)
    Jupa - 3/7
    Ylva75 - 9/7 (prel enl egen räkning)
    Snart tar alla mina undersökningar och besök över hela tråden.. Obestämd
    Haha, känner mig som världens hönsmamma redan, undrar just hur det kommer bli när krabat kommer ut.. stackarn!
  • Hera78
    BERÄKNAD FÖRLOSSNING

APRIL
    Sassa79 - 29/4  

MAJ
    Turitella - BF1/5, VUL 13/9, KUB-UL 27/10, RUL 7/12
    Najje - 1/5
    Belfen - 4/5
    Moii - 15/5  - icsi
    7feb - 17/5
    Kornett - 24/5

JUNI
    Mammaobabba - BF 3/6, VUL 17/10 (7+0), VUL 25/10 (8+1) 3/6, VUL 31/10 (9+0), MVC 8/11 (10+1), VUL 10/11, MVC 22/11, KUB 23/11
    Moa Li - 11/6, UL, Kub och hälsosamtal (v.13 ) 5-6 december 
    Julia82 - 17/6

JULI 
    Igelkott - BF 3/7, UL 23/11(v.9)
    Jupa - 3/7
    Ylva75 - 9/7 (prel enl egen räkning)
    Hera78 - 24/7 (enl. egen beräkning)
  • Gulia84

Jag är så sjukt nervös inför VUL på måndag! Mina nerver är utanpå kroppen! Detta är lika jobbigt som att vänta på Testdagen.
    Hut mkt tankar får det snurra i huvudet egentligen?! Alla dessa "tänk om". Tänk om det är en tom hinnsäck bara. Usch, ge mig måndag NU tack. Det är inte ofta man vill hoppa över helgen, men det vill jag nu :)

• Ylva75

Plockar bort mej från listan. Fick MF för en vecka sedan..... 
    Lycka till alla här inne...
    Kram

BERÄKNAD FÖRLOSSNING

APRIL
    Sassa79 - 29/4  

MAJ
    Turitella - BF1/5, VUL 13/9, KUB-UL 27/10, RUL 7/12
    Najje - 1/5
    Belfen - 4/5
    Moii - 15/5  - icsi
    7feb - 17/5
    Kornett - 24/5

JUNI
    Mammaobabba - BF 3/6, VUL 17/10 (7+0), VUL 25/10 (8+1) 3/6, VUL 31/10 (9+0), MVC 8/11 (10+1), VUL 10/11, MVC 22/11, KUB 23/11
    Moa Li - 11/6, UL, Kub och hälsosamtal (v.13 ) 5-6 december 
    Julia82 - 17/6

JULI 
    Igelkott - BF 3/7, UL 23/11(v.9)
    Jupa - 3/7
    Hera78 - 24/7 (enl. egen beräkning)

• Hera78

Men neeeeej, Ylva!  Så skulle det ju inte sluta!! Jag beklagar verkligen! Gråter

Hoppas att ni har ork och kraft att ta nya tag, jag håller tummarna så hårt jag kan att det ska lyckas för er! Kram och lycka till framöver {#emotions_dlg.flower}

• Gulia84

Nån mer som har fått torra bröstvårtor? Kanske inte alls har med grav. att göra men jag har aldrig haft det innan. Undra va det kan bero på...

• Najje79

Hera: Grattis, grattis, grattis till plus!!

Ylva: Gråter Åh, neeej vad ledsen jag blir för er skull! Varmaste kramarna!!

Jupa: Jag har det! Jisses vad det kliar och jag smörjer och smörjer! Har nog med hormonerna att göra, kanske.

• Gulia84

Najje; ja det är nog nåt med hormonerna. De ställer till en hel del :)

Är det någon mer som tar innohep under graviditeten? Ikväll är en sån kväll då det verkligen tar emot att sticka mig själv och jag vågar inte låta nån annan heller. Dumma spruta. :(

• Julia82

Turitella, Gud va härligt med Thailand!! Vi funderar på att åka dit två veckor i januari, när jag (förhoppningsvis!!!) är i v 18-20. Vilken vecka är du i nu? Jag känner mig lite osäker än, så vi har inte bestämt oss. När man tänker på konstiga baciller, sjukdomar och allt annat "farligt" som kan ställa till det för min graviditet. Egentligen är det jättefjantigt, jag har varit i Thailand två gånger innan och aldrig blivit det minsta dålig, men jag är så nojig och rädd över att nått hemskt ska hända min lilla stjärna i magen. Men jag tror egentligen inte att det ska vara nån fara att resa.

Jag hoppas att ni har en underbar resa och att vädret är bra :) Kram

• Mrs Igelkott
    Mamaobabba skrev 2011-11-18 13:15:48 följande:
    Härligt, Igelkott!

Själv är jag heeelt slut efter en vecka på nya jobbet! Mycket intryck och mycket spring! Men, det känns bra.
    Det enda som är jobbigt är att ett av barnen har CMV-virus (www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/cytome.../), som visserligen inte läcker just nu, men det gör mig galet orolig!
    Tänk om jag inte har antikroppar och krabat blir smittad! Då vet jag inte vad jag gör! Spritar och tvättar händerna som en gaaalning nu!! Förvånad
    Sen är alla barnen sjuka på huset nu, och jag börjar känna mig lite däven och snorig. Obestämd
    Ja.. och sen har jag haft tokont i ryggen och ner i rumpan ända sedan jag började, så jag hoppas att jag bara gjort någon konstig rörelse och slipper foglossning!
    Har ont när jag är uppe och går och när jag ska vända mig i sängen om nätterna..

Men, vi har ju vårt läkarbesök på tisdag på MVC så vi får prata om det då, helt enkelt!
    Försöker tygla oron fram till dess, men jag vet inte riktigt hur.. Rynkar på näsan

Det positiva är iaf att vi närmar oss vecka 12!
    Är 11+4 idag så jag ser fram emot att inte behöva vara så hemlig längre, jag är så dålig på att ljuga..!
    Fattar att det är är jobbig att arbeta med barn just nu, det är ju verkligen förkylningstider - men sedan brukar ju vuxna som jobbar med barn vara mycket mer immuna än andra pga att "de redan har haft allt" =)
    Hoppas du lyckas hitta lite lugn!
    Hera78 skrev 2011-11-18 17:27:49 följande:
    Hej igen flickor, nu är vi ett steg närmre vår sommarbebis Skrattande
     Vi har gjort vårt första IVF och jag kan inte sluta le, det här är helt j*vla underbart! Nu håller vi alla tummar och tår för att det håller sig hela vägen till slutet av juli! Skrattande
    Fantastisk roligt! Stor grattis!!!
    Turitella skrev 2011-11-18 18:11:43 följande:
    Hej alla!
    Här kommer hälsningar från sol och värme i härliga Thailand. Jag och min sambo har tagit tre välbehövliga semesterveckor för att bara vila och rå om varandra. Blir ju sista gången vi åker ensamma, nästa sol- och badsemester är vi tre! Hjärta
    Någon som vill lägga till någonting mer innan jag lägger upp vår lista i trådstarten. Har totalt glömt bort att göra det. Ser den rätt ut eller? Och jag som inte är så bra på det här med att starta en tråd. Hur gör jag? Lägger jag till den som en tilläggskommentar till trådstarten? Kan jag då uppdatera den senare allteftersom om fler trillar in? Som sagt, nybörjare på det här!
    Om du vill så kan vi ju ha listan liggande i tråden som den gör nu, då slipper du ju hålla på att uppdatera trådstarten hela tiden!

Det låter som ni har har det underbart! Själv har jag legat och mått illa på soffan hela förmiddagen, men ändå njutit av solen som lyst in på mig genom söderfönstret, och tänkt att "här ligger jag och producerar bebis"! =)
    Gulia84 skrev 2011-11-18 20:39:20 följande:
    Jag är så sjukt nervös inför VUL på måndag! Mina nerver är utanpå kroppen! Detta är lika jobbigt som att vänta på Testdagen.
    Hut mkt tankar får det snurra i huvudet egentligen?! Alla dessa "tänk om". Tänk om det är en tom hinnsäck bara. Usch, ge mig måndag NU tack. Det är inte ofta man vill hoppa över helgen, men det vill jag nu :)
    Ser också fram emot VUL på onsdag... Att få se att det verkligen är ett riktigt embryo där inne. Blir lättare att tro på riktigt då... Vill inte tänka på hur förstörd jag kommer bli om allt inte står rätt till...

Kram till alla!
Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF