7feb skrev 2012-03-07 19:58:58 följande:
:) Se till att du fåt samtalsstöd! Oavsett om du bestämmer dig för vaginal eller KS förlossning. Jag står precis vid mållinjen att ta beslutet om KS och förstår dig. Det enda man vill ha är garantier och det är det sista man kan få så jag förstår absolut ditt resonemang. Och jag är övertygad om att om man väljer KS pga rädsla så gör man det rätta! Min vaginal fl var hemsk, jag trodde jag skulle dö. Jag tappade all kontroll och reson. Jag var änå ganska " cool" innan. Nu hade jag en komplicerad fl med stort barn som fastnade så sugklocka fick användas och jag sprack så illa att det nu är därför jag överväger KS. Min kropp skulle rent teoretiskt kunna genomföra en vaginal fl med mycket kunnig personal men jag är så rädd för att bli rädd och tappa kontrollen igen och det gör mig till en mindre bra vaginal föderska. Min kropp min rädsla la krokben för mig och hade jag vetat det första gången som du vekar känna om dig själv och din kropp hade jag resonerat annorlunda, jag hade inte nödvändigtvis valt bort vaginal fl men jag hade sett till att få samtal innan om fl. Så stor kram till dig och styrka!
Hu vilken hemsk upplevelse, stackare! Skönt att allt slutade lyckligt med dig och barnet men vilken pärs! Och man kan ju aldrig veta hur ´händelseloppet blir. Det kan säkert vara en alldlels fantastisk upplevelse men det kan lika gärna bli som det blev för dig. Det går aldrig att förutsäga, bara hålla tummarna och hoppas på det bästa. Men i min värld så är det inte tillräckligt lugnande, att hålla tummarna och hoppas på det bästa. I din situation, med den valmöjligheten, skulle jag abolut valt KS.
Remiss är skickad för sådant aurorasamtal till Karolinska och jag kommer nog att gå på det även om det känns som en smärtsam process att ta sig igenom. Men vem har sagt att något ska vara lätt?!
Det känns motigt och jobbigt att delta i samtalen men jag förstår ju att det inte finns någon genväg direkt och det kan ju vara så att det känns bättre efteråt även om jag kommer vara svullen av rödgråt

.
Ledsen om jag startade en negativ diskussion om något vi alla står inför, förlossningen. Det vara inte min mening att sprida oro, bara att ventilera lite tankar. Men ni är ju alla kloka flickor och är säkert mer stabila inför detta än jag är.