• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Hera78

IKEAs erbjudande gäller bara i helgen och bara för Family-medlemmar. Men det gäller online också, fast då är frakten 495:- så då spar man bara en hundring...

• Najje79

Jag var också på IKEA idag och köpte barnsängar, fast vi är inte family-medlemmar och det hade väl inte gått ihop sig ändå eftersom vi måste köpa två... men men, vi är nöjda med de vi köpte. Två sängar, madrasser och en himla massa tillbehör, så nu är det egentligen bara småplocket kvar (blöjor, flaskor, nappar, snuttisar, tvättlappar etc). Var och köpte en tvilling-amningskudde i fredags. Känner att jag vill ha allt färdigt så fort som möjligt, de kan ju komma när som helst (även om jag hoppas att de stannar minst 6 veckor till så de är ordentligt färdigbakade). Men risken är att de kommer inom 4-5 veckor (när jag är i v 36-37).

Hur ser det ut med en träff framöver? Jag har fått bilen fixad nu så jag är lite mer mobil nu, underbart!

Kram tjejer!

• moii

Alltså man kan ju köpa dem
    På blocket för två hundra så sparar man också pengar :)

• Moa Li

IKEA hos oss hade slut på sängar, annars hade vi nog köpt en. Lagt ett bud på en säng på blocket för 300 med madrass. Hade blivit en hundring mer för den nya.

• Mrs Igelkott

Jag vill gärna ses Najje! Har "mailat" dig med min e-post. Någon mer? Jag vill inte lägga ut när och var vi ses på tråden, eller min mail. Maila mig här på forumet om ni vill ses, med er mail, så kan vi höras.

• 7feb

Här hemma har vi haft magsjuka i närmare två veckor alla familjemedlemmar med 3-4 dagars mellanrum:( Nu är spjälsängen ihopmonterad och bäddad. Vagnen inlämnad på service och bilbarnstolen uppe ur kartongen:) ska köpa BB kläder till honom och lite filtar sen är det klart! Kommer troligtvis göra KS första veckan i maj så min kille kommer komma i v. 38+ det är tre veckor tidigare än min första son. Ja jag träffas gärna med men det är lite långt för mig att köra en vardag kvällstid. Kram

• Julia82

Mrs Igelkott, tack för tipset. Vi har pratat om att skapa några fotoböcker och nu har jag ju faktiskt gott om tid på mig ;)

Jag ska börja jobba 50% from den 1 mars, så får vi se om det fungerar. Ska bli skönt att komma tillbaka, fast jag är grymt oroad för min rygg när det gäller lyften på jobbet. Men men, vi får se :)

Jag kan ses när som helst, eftermiddag eller helg då. Jag har väl en timmes bilfärd till Göteborg, så det är ingen längre sträcka så bestäm ni andra som har längre resväg vart och när som passar er bäst. Det vore jättemysigt om vi kan hitta ett mysigt, lugnt fik och sitta och tjata på :)

• Bouillotta

Åh, vad härligt att läsa allas senaste inlägg (ja, förutom att ni haft magsjuka då, 7febFlört). Nu börjar det verkligen närma sig. Tänk att vi äntligen snart får träffa våra små liv!!
    Vi har också börjat bunkra saker som vagn, bilstol, adapter för bilstol till vagnen, säng, sängkläder och kläder och annat roligt och bra att ha. Men visst känner man sig grön när det är första gången!
    Låter kul att göra verklighet med att träffas. Jag önskar att jag bodde i Göteborg eller iallafall i närheten. Men icke. Så jag får nog stå över. Men hoppas ni får en trevligt träff!

7feb fråga:  filtar och handdukar och sånt....vad behöver man? Och när är det man använder dessa som mest? Har inte riktigt koll på det känner jag. Vet du?

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF