• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • moii

Jag bor liksom tvärs över landet och har ingen som helst möjlighet att åka till en träff i gbg tyvärr, men ha det så kul ni som träffas!

• 7feb

Handukar använder du hela tiden:) till allt!! Köpte som sagt 50 st på Ikea. Jag tyckte det var lättare att kontrollera värme med många filtar istället för en tjock filt eftersom det är vår/ sommar. Jag har 2 tunna stickade bomullsfilltar i spjälsängen plus en mjuk tunnare. Och två stycken i vagnen. Några varma några tunna:)

• Gulia84

Är det någon som skall på den här Baby Barn mässan i Göteborg i helgen?
    Nån som vart på det nån gång? Är det nåt för oss som inte har barn ÄN?
    http://www.babybarn.se/

• moii

Den riktar sig
    Mest till de som väntar eller har små barn läste jag någonstans.

• Bouillotta
    7feb skrev 2012-02-27 14:57:06 följande:
    Handukar använder du hela tiden:) till allt!! Köpte som sagt 50 st på Ikea. Jag tyckte det var lättare att kontrollera värme med många filtar istället för en tjock filt eftersom det är vår/ sommar. Jag har 2 tunna stickade bomullsfilltar i spjälsängen plus en mjuk tunnare. Och två stycken i vagnen. Några varma några tunna:)
    Aha, tack för tipsen! Jag ska nog börja kika lite även på sådana saker som filtar och handdukar!! Hade jag nog inte tänkt på annars...
  • 7feb

Så lite så, köpte själv tre pack mjuka tunna filtar på Ikea igår och idag har jag köpt kläder för första gången till honom, eftersom vi har kartonger fulla redan blir det inte samma grej, men de första kläderna vill jag bara ska tillhöra ett barn. De kläderna i st 50 som de har i två veckor max:) så jag har köpt tre vita bodys två mössor två byxor med fot och en randig body som an ska åka hem i:) och storebror köpte en snuttefilt:) Har tom förökt få tag på präst idag förcvi önskar ett speciellt datum för dop som känns så tätt inpå en förlossning. V. 30 idag och det börja bli tungt. Gjorde TUL i förra veckan och då låg han på normala 1100 nästa ul blir om 4 veckor i samband med KS beslut. Annars tror jag att jag börjar bli redo. Kissar 4 gånger per natt och har konstant sammandragningar:)

• moii
    7feb skrev 2012-02-29 18:53:22 följande:
    Så lite så, köpte själv tre pack mjuka tunna filtar på Ikea igår och idag har jag köpt kläder för första gången till honom, eftersom vi har kartonger fulla redan blir det inte samma grej, men de första kläderna vill jag bara ska tillhöra ett barn. De kläderna i st 50 som de har i två veckor max:) så jag har köpt tre vita bodys två mössor två byxor med fot och en randig body som an ska åka hem i:) och storebror köpte en snuttefilt:) Har tom förökt få tag på präst idag förcvi önskar ett speciellt datum för dop som känns så tätt inpå en förlossning. V. 30 idag och det börja bli tungt. Gjorde TUL i förra veckan och då låg han på normala 1100 nästa ul blir om 4 veckor i samband med KS beslut. Annars tror jag att jag börjar bli redo. Kissar 4 gånger per natt och har konstant sammandragningar:)
    Du och jag ligger väldigt nära varandra i tiden, blir spännande att se om det blir de bestämda BF:n till slut eller inte. Jag har hört att man inte får gå över tiden när man gör IVF men jag vet ju inte riktigt varför, om det bara är för att det räknas som en riskgraviditet eller varför det är, är det någon här som vet?
  • 7feb

Det verkar variera välldigt om det bedömma som riskgraviditet eller inte, jag tycker det borde bedömmas som det eftersom det finns studier på att IVF graviditeter i större utsräckning får ex stora barn och lättare havandeskapsförgiftning. Vid en IVF graviditet är det ju dessutom uppenbart att något inte står rätt till med reproduktions dlarn och de är ju i allra högsta grad inblandade i en graviditet. Om jag väljer KS känns det faktiskt lite tåkigt att inte gå och vänta på är det ska hända. Kommer aldrig i hela mitt liv glömma samtalet till min mamma den14 feb kl 07.10 " vi åker nu, det är dags" då hade jag gått en vecka över tiden, och den killen ligger redan i startgroparna :)

• moii

Lustigt måste jag säga, för till mig sa de att ivf- barn ofta är något mindre och att det alltid bedöms som riskgraviditet - därav UL i v 32.

• 7feb

Det är det jag menar, alla verkar säga och tycka olika. Här är det ul för alla v. 32

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF