• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Mamaobabba
    Najje79 skrev 2012-03-01 21:10:01 följande:
    Kul att se dig här igen! Vilken vecka är du i nu??
    Nu är jag i v26 (25+3)
    Konstigt. Det är inte så länge kvar och ändå känns det som en hel evighet tills vi får träffa Krabat!

Hur mås det?

Jag dras med en evig trötthet, dåligt järnvärde trots järnrik kost och dubbel dos Niferex varje dag. Och sammandragningar.. suck. Har haft det sedan innan vecka 20..
    Å nu har jag behövt gå ner i tid på jobbet för att kunna ta det lugnt och kunna vila mer. (det enda som hjälper). Känns skönt!!
  • Julia82

Mamaochbabba, va kul att se dej igen! Visst går tiden fort, nu är det bara några månader kvar tills bebisarna är här :) Va jobbigt att inte värdet går upp trots tabletterna. Jag fick med samandragningar i v 20, men bara efter lyften på jobbet så nu när jag är sjukskriven är det lugnt igen. Det är inte kul att det kommer så tidigt, men för min del var det nog att kroppen sa ifrån när jag tog i för mycket.

Najje79, ja jag hade också en oro för att det inte skulle gå bra att jobba. Men nu har jag i vart fall testat, och hoppas att jag får vara hemma nu resterande delen av graviditeten. Det är såklart inte så kul att bara gå hemma, men när man känner att kroppen tar stryk och att man får så fruktansvärt ont av jobbet så är det helt enkelt inte värt det. 

Hihi, det låter som att din ena bebis är lika envis som min. På vårt RUL vred och vände den på sig hela tiden, så BM hade fullt sjå att se det hon ville och behövde. Hon sa att det är typiskt för små pojkar, men eftersom vi inte vet vad det är för en filur därinne så får vi vänta till juni innan vi får reda på om hon har rätt ;)

MoaLi, det låter helt underbart med en lugn vattengympa för gravida. Jag ska kika med en gång om det finns nått här i närheten, hade vart  skönt att gå på. Visst är det en underbar känsla när man inser att man faktiskt väntar ett litet barn. Jag får ofta den insikten flera gånger om dagen, det är så svårt att ta in när man väntat så länge. Oftast kommer det en enorm känslovåg när bebisen sparkar till första gången på länge, eller när jag går förbi en spegel och ser min mage. Ren och skär LYCKA!!

• Hera78
    Julia82 skrev 2012-03-01 16:21:22 följande:

Gud va härligt med smekmånad! Vart bär det av?? Hoppas ni får en underbar semester!!

Ja, det känns fruktansvärt skönt, det är först idag jag på riktigt har förstått att vi ska åka, jag har av någon anledning inte tagit till mig det riktigt. Kanske pga lilla pyret i magen som ju faktiskt är en större sak än smekmånaden

Vi åker till Miami Beach i 4 dagar och sedan hoppar vi på världens största kryssningsfartyg och åker till Haiti, Jamaica och Cozumel (Mexiko), ska bli så sjukt lyxigt och det är så skönt att veta att vi hinner med denna resan innan vi får barn sedan dröjer det ju ett tag... Vi älskar att resa 
  • Julia82
    Hera78 skrev 2012-03-02 09:46:25 följande:

Ja, det känns fruktansvärt skönt, det är först idag jag på riktigt har förstått att vi ska åka, jag har av någon anledning inte tagit till mig det riktigt. Kanske pga lilla pyret i magen som ju faktiskt är en större sak än smekmånaden

Vi åker till Miami Beach i 4 dagar och sedan hoppar vi på världens största kryssningsfartyg och åker till Haiti, Jamaica och Cozumel (Mexiko), ska bli så sjukt lyxigt och det är så skönt att veta att vi hinner med denna resan innan vi får barn sedan dröjer det ju ett tag... Vi älskar att resa 

Åh va härligt det låter. Vi var i Maimi för några år sedan, det var väldigt fint på vissa ställen, men tyvärr var det rätt mycket slum även här och var. Men stranden är jättefin, och shoppinggatorna känns trygga och tjusiga och det är ju det viktiga ;) Kryssningen har jag bara hört gott om, min syster och hennes man åkte med den båten på deras smekmånad för några månader sedan och dom var väldigt nöjda. Det var inte samma rutt, utan Bahamas och öarna däromkring.

Ha en helt underbar semester :)  
  • Najje79
    Hera78 skrev 2012-03-02 09:46:25 följande:

Du beskriver min drömresa!!! Precis en sån resa vill jag göra! Ha det underbart!!!
  • Gulia84

Hera78 - Du kommer inte bli besviken! Va på en sån kryssning förra året med jobbet!

• Mrs Igelkott

Hej allihop! Har inte kollat tråden på en vecka, har varit så himla trött... 
    På sahlgrenska är man helt vanlig gravid efter "bekräftelse-UL" i typ v 7.

Skönt att det ordnar sig med sjukskriingen Julia!
    MoaLi: Skall också gå på gravid-vattengympa, magplask som det kallas här.. =) Ser verkligen fram emot det!
    Hera78: Underbart - ha en härlig resa!
    Mammaobabba: Jobbigt med tröttheten, järnvärdet och sammandragnigarna. Skönt att du får vila lite nu!

• Moa Li

Najje, Lulia och Mrs Igelkott: Ja, jag kan verkligen rekomendera vattengympa för gravida, och gärna på liten anläggning. Längtar redan till nästa gång.

• Najje79

I morse kom slemproppen (eller fibrinpropp som maken har lärt sig idag den också kallas... ), så min man är lite stissig, jag är kolugn, hoppas han lugnar ner sig då när det verkligen gäller Glad. Jag har inga känningar, hade ganska rejäl mensvärk och ont i ryggen i går som kom och gick under dagen men känner hittills inget idag, så det är nog inget på gång. Hoppas de kan hålla sig inne 3-4 veckor till.

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF