• Anonym

Andedräkten luktar.... bajs?!

Min sambo brukar säga att jag luktar bajs... främst ur munnen. Det är vidrigt!! Jag känner det inte själv och det smakar absolut inte bajs! Men jag oroar mig ständigt för detta. Jag tuggar tuggummi ofta för att försöka dölja det. Jag vet inte vad det är som orsakar det!
    Jag vet att jag brukar ha lite tonsillstenar (googla om ni inte vet) men de tar jag bort. Ändå luktar det.

Vad orsakar denna lukt? Och hur ska jag få slut på det? 

• Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!
  • Anonym

använder du tandtråd och munskölj vid tandborstning. min man har märkt skillnad nu när jag börjat göra det. om det inte handlar om munhygien kan det ju vara i halsen som du skriver eller att det kommer från magen. då kasnek man ska kontakta läkare?

• Anonym

Gå till tandläkaren först.

Hur ofta äter du ?  Vad äter/dricker du ? 

• Anonym (täppt?)

Kan kanske vara något skumt i bihålorna?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-14 19:47:05 följande:
    använder du tandtråd och munskölj vid tandborstning. min man har märkt skillnad nu när jag börjat göra det. om det inte handlar om munhygien kan det ju vara i halsen som du skriver eller att det kommer från magen. då kasnek man ska kontakta läkare?
    Tandtråd, ja. Munskölj har tandläkaren precis avrått mig från att använda i samband med tandborstning, det ska man tydligen inte alls ha. Möjligen mellan tandborstningarna, typ mitt på dagen, men i övrigt så förstör man bara fluorhalten tydligen. Även om man använder typ Flux med hög fluorhalt. Men förut har jag alltid sköljt också.
    Anonym skrev 2011-09-14 19:47:52 följande:
    Gå till tandläkaren först.

Hur ofta äter du ?  Vad äter/dricker du ? 
    Var där igår faktiskt men jag sa ju inget om min andeträkt...

Det är väldigt olika hur ofta jag äter, beroende på om jag jobbar eller inte. Vad jag äter o dricker, ja... mycket läsk ska jag erkänna. Sällan kaffe. Fil o flingor till frukost, vanlig mat sen
    Anonym (täppt?) skrev 2011-09-14 20:08:11 följande:
    Intressant! Hur då menar du? Jag har ofta ont i bihålorna och är ofta täppt så jag får använda nässpray

• Anonym (täppt?)
    Anonym skrev 2011-09-14 20:16:46 följande:
    Anonym (täppt?) skrev 2011-09-14 20:08:11 följande:
    Intressant! Hur då menar du? Jag har ofta ont i bihålorna och är ofta täppt så jag får använda nässpray

Jag tänker att det, om man har otur, kan frodas en del bakterier där som utsöndrar obehaglig lukt.
    Jag vet tyvärr inte riktigt vad man i så fall kan göra åt det. Kanske kan det vara en bra idé att investera i en nässköljningsflaska.
  • Anonym

Måste återuppliva den här tråden då jag fortfarande har problem... jag använder tandtråd, borstar tänderna morgon och kväll. "Rensar" tonsillerna och tar bort såntdär snuskigt vitt (kolla på youtube ni som inte vet. men såå extremt är det inte som i dom filmerna!).

Jag vet inte mer vad jag ska göra. Jobbar i butik och pratar med en del folk vilket resulterar i ett jag ständigt tuggar tuggummi eller suger på en Läkerol, för att inte avslöja min äckliga andedräkt. Sambon påpekar fortfarande bajsdoften. Vad ska jag göra?
    Vill inte prata med min tandläkare då min mamma känner både tandläkaren & sköterskan så vi har lite annan relation än vad man brukar ha med sin tandläkare hehe. Och det är inte jättekul att ringa och säga att man luktar bajs

• Apopan

Min sambo luktar ofta illa i munnen (sedan ca 1år tillbaka) . Luktar liksom surt och ruttet ibland. Han har problem med en tand (har inte haft råd att fixa den ordentligt ännu) men luktar också mer om han ätit kött under dagen. Han har också problem med halsbränna när han ätit mycket kött.

• Anonym
    Apopan skrev 2011-11-08 22:25:26 följande:
    Min sambo luktar ofta illa i munnen (sedan ca 1år tillbaka) . Luktar liksom surt och ruttet ibland. Han har problem med en tand (har inte haft råd att fixa den ordentligt ännu) men luktar också mer om han ätit kött under dagen. Han har också problem med halsbränna när han ätit mycket kött.
    Jag har nyligen varit hos tandläkaren. Både undersökning och lagning, så någon rutten tand har jag inte Halsbränna har jag inte så ofta heller...
    arianne03 skrev 2011-11-08 22:26:11 följande:
    Testat SB12? Gå till en annan tandläkare!
    Nä har inte testat det. Jag har nyss bytt till den här tandläkaren ju.....
Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!