• Anonym

Andedräkten luktar.... bajs?!

Min sambo brukar säga att jag luktar bajs... främst ur munnen. Det är vidrigt!! Jag känner det inte själv och det smakar absolut inte bajs! Men jag oroar mig ständigt för detta. Jag tuggar tuggummi ofta för att försöka dölja det. Jag vet inte vad det är som orsakar det!
    Jag vet att jag brukar ha lite tonsillstenar (googla om ni inte vet) men de tar jag bort. Ändå luktar det.

Vad orsakar denna lukt? Och hur ska jag få slut på det? 

• Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-29 16:39:41 följande:
    Hur går det?
    Jag sköljer med Listerine Zero och pillar stenar... har inte haft tid att gå till vårdcentralen, så jag har inte kontaktat dom än heller.
    Ibland kan jag känna "smaken" själv, om jag tar luft från halsen.. svårt att förklara. Har känt den sortens andedräkt förut, eftersom jag möter folk i mitt jobb.  Vet ju inte hur starkt/mkt det luktar för andra heller... 
  • Anonym

Ojoj, måste vara enormt påfrestande!

Hur går det nu?

• vildovacker1

Zinkoral, en tablett som neutraliserar magsyror tror jag. Lider själv av detta från och till :(

• Anonym

Hej!
    Har samma äckliga problem som du:( och det är psykiskt jävla knäckande.Tandläkare och andra läkare är så nonchlanta när man tar upp detta problem.I mitt fall så vet jag det har inget med dålig munhygien att göra,jag borsta tänderna minst 5 ggr om dan använder mellantandborste,tungskrapa,tandtråd mm.Jag har även tagit bort mina halsmandlar.Men om man tänker efter om det luktar skit så måste det ha något med nedbrytningen av mat att göra,antingen att det fastnar små matbitar i halsen eller att magmunnen inte sluter tätt så lukten kommer från magen.Hur går det för dig?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-15 12:23:59 följande:
    Hej!
    Har samma äckliga problem som du:( och det är psykiskt jävla knäckande.Tandläkare och andra läkare är så nonchlanta när man tar upp detta problem.I mitt fall så vet jag det har inget med dålig munhygien att göra,jag borsta tänderna minst 5 ggr om dan använder mellantandborste,tungskrapa,tandtråd mm.Jag har även tagit bort mina halsmandlar.Men om man tänker efter om det luktar skit så måste det ha något med nedbrytningen av mat att göra,antingen att det fastnar små matbitar i halsen eller att magmunnen inte sluter tätt så lukten kommer från magen.Hur går det för dig?
    Jag har inte varit i kontakt med varken tandläkare eller VC... finns ingen tid. Och jag vet inte, det känns inte så hoppfullt heller. Vad ska dom göra? Be mig gurgla nåt...?

Jag "rensar" tonsillstenar ibland, men det brukar inte vara så mycket. Men ibland känner jag själv någon konstig smak i munnen, om jag böjer mig framåt (inga sura uppstötningar eller halsbränna) eller andas från halsen, svårt att förklara... typ som när man ska göra imma på en ruta, hehe. Jag försöker tugga tuggummi eller ta halstablett för att dölja. 
  • vildovacker1

Prova zinkoral. Om det är att magmunnen inte håller tätt så neutraliserar zink magsyran (tror jag). Min sambo säger att det blir bättre.

• Anonym

SB12 är så oändligt mycket bättre än Listerine, jättedumt att snåla på en sådan sak. Dålig andedräkt är ju vidrigt att ha och hemskt för andra att känna. 

Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!