• Anonym

Andedräkten luktar.... bajs?!

Min sambo brukar säga att jag luktar bajs... främst ur munnen. Det är vidrigt!! Jag känner det inte själv och det smakar absolut inte bajs! Men jag oroar mig ständigt för detta. Jag tuggar tuggummi ofta för att försöka dölja det. Jag vet inte vad det är som orsakar det!
    Jag vet att jag brukar ha lite tonsillstenar (googla om ni inte vet) men de tar jag bort. Ändå luktar det.

Vad orsakar denna lukt? Och hur ska jag få slut på det? 

• Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!
  • Anonym
    vildovacker1 skrev 2012-03-16 21:29:07 följande:
    Prova zinkoral. Om det är att magmunnen inte håller tätt så neutraliserar zink magsyran (tror jag). Min sambo säger att det blir bättre.
    Var köper man det?
    Anonym skrev 2012-03-16 21:34:32 följande:
    SB12 är så oändligt mycket bättre än Listerine, jättedumt att snåla på en sådan sak. Dålig andedräkt är ju vidrigt att ha och hemskt för andra att känna. 
    Jag funderade på SB12 idag... funkar det verkligen när den dåliga lukten kommer från halsen? Den neutraliserar ju svavelgaser i MUNNEN. Men min andedräkt kommer ju från halsen, troligen tonsillstenar... de kan ju sitta stenar längre ner också, som jag inte kommer åt eller ser.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-16 21:36:16 följande:
    Var köper man det?

Jag funderade på SB12 idag... funkar det verkligen när den dåliga lukten kommer från halsen? Den neutraliserar ju svavelgaser i MUNNEN. Men min andedräkt kommer ju från halsen, troligen tonsillstenar... de kan ju sitta stenar längre ner också, som jag inte kommer åt eller ser.
    Ja, det gör den. Min dotter har samma problem som du och hon har aldrig efter att ha påbörjat användandet av SB12 haft dålig andedräkt igen. För henne har det verkligen blivit en räddning, och en väldig trygghet också, hon tyckte att det var jättejobbigt att lukta illa ur munnen (där lukten som bekant kommer ut även om den har sitt ursprung i halsen):
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-16 21:48:32 följande:
    Ja, det gör den. Min dotter har samma problem som du och hon har aldrig efter att ha påbörjat användandet av SB12 haft dålig andedräkt igen. För henne har det verkligen blivit en räddning, och en väldig trygghet också, hon tyckte att det var jättejobbigt att lukta illa ur munnen (där lukten som bekant kommer ut även om den har sitt ursprung i halsen):
    Gurglar hon den då eller sköljer runt i munnen bara? Nån speciell sort? Finns ju några... Har hon problem med tonsillstenar?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-16 21:53:18 följande:
    Gurglar hon den då eller sköljer runt i munnen bara? Nån speciell sort? Finns ju några... Har hon problem med tonsillstenar?
    Ja, hon gurglar. Originalet. Ja. 
  • Glädje58

Hej ts

Jag har för mig att laktosprodukter kan ge dålig andedräkt. Är det något du har hört talas om?

• Anonym (SB 12)
    Anonym skrev 2012-03-16 21:34:32 följande:
    SB12 är så oändligt mycket bättre än Listerine, jättedumt att snåla på en sådan sak. Dålig andedräkt är ju vidrigt att ha och hemskt för andra att känna. 
    Ja, det är endast SB12 som hjälper.

Och man ska komma ihåg att luta huvudet bakåt och gurgla långt bak i svalget, samt skölja runt det i hela munnen också. Och sedan inte äta eller dricka på minst en halvtimme.

Skrattande
  • Glädje58

Tandsten kan också ge upphov till dålig lukt. Har du gjort en riktig rengöring hos tandhyginist?

• Anonym
    Glädje58 skrev 2012-03-16 23:33:15 följande:
    Hej ts

Jag har för mig att laktosprodukter kan ge dålig andedräkt. Är det något du har hört talas om?
    Ja jag har hört något om det... jag äter dock inte så värst mycket laktosprodukter. Äter ingen fil eller yoghurt, dricker ingen mjölk... EN tunn tunn ostskiva på smörgåsen, jättelite smör + paprika. Dricker juice till.
    Anonym (SB 12) skrev 2012-03-16 23:35:54 följande:
    Ja, det är endast SB12 som hjälper.

Och man ska komma ihåg att luta huvudet bakåt och gurgla långt bak i svalget, samt skölja runt det i hela munnen också. Och sedan inte äta eller dricka på minst en halvtimme.

Skrattande
    Listerine skummar som fasiken så det kan man verkligen inte gurgla. Skummar inte SB12 alltså?
    Glädje58 skrev 2012-03-16 23:39:17 följande:
    Tandsten kan också ge upphov till dålig lukt. Har du gjort en riktig rengöring hos tandhyginist? 
    Jag har nyss varit hos tandläkaren och han sa att jag inte hade någon tandsten alls. Eller är det bara hygienisten som kan se sånt?
  • Anonym (Tandläkaren)

Tandläkaren kan se om du har tandsten.

80 % av dålig andedräkt kommer från munhålan.

Sluta upp med att skölja med Listerin. Mycket alkohol i Listerin som torkar upp munslemhinnan som gör att man i slutändan luktar mer.
    Skölj med som någon nämnt SB12. Men välj SB12 duo. Fluor i den.
    Använd tandtråd dagligen.

Lycka till! 

• Anonym
    Anonym (Tandläkaren) skrev 2012-03-17 08:58:44 följande:
    Tandläkaren kan se om du har tandsten.

80 % av dålig andedräkt kommer från munhålan.

Sluta upp med att skölja med Listerin. Mycket alkohol i Listerin som torkar upp munslemhinnan som gör att man i slutändan luktar mer.
    Skölj med som någon nämnt SB12. Men välj SB12 duo. Fluor i den.
    Använd tandtråd dagligen.

Lycka till! 
    Men jag är rätt så övertygad om att min andedräkt kommer från halsen Glad eller iaf bakre munhålan, på sin höjd. Halsmandlarna liksom...

Nej det är ingen alkohol i den Listerine jag använder. Jag har Listerine Zero. Ingen alkohol, lite fluor iaf, mild smak... Men ja, jag ska köpa SB12. Jag använder Glide Floss Picks

Tack!
Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!