Anonym skrev 2011-11-09 10:36:00 följande:
Ska köra en kur Bisolvon, har det hemma

slinkywookie skrev 2011-11-09 09:14:18 följande:
Jag haft sana dar stenar som du namnde, tog bort dom konstant men fick sedan mina tonsiller bortopererade (i vuxen alder, pga konstant halsont) och efter op sa lakaren att jag hade stora fickor av sana langre ner i halsen... Inte undra pa man lukta skunk.
Nagot sant?
Jag har inte så värst mycket halsont. Lite på morgonen ibland men inte så det stör sååå mycket. De stenar jag tar bort är ganska små. Men jag har ganska många "gropar" bak i halsen som jag får kolla igenom. Låter ju förfärligt om det skulle finnas fler längre ner

men visst kan det väl vara så. Brukar försöka andas upp luft "från halsen", svårt att förklara.. o då kan jag ibland känna lite dålig andedräkt, men annars känner jag aldrig det själv.Jag äter inte så värst mycket mjölkprodukter. Dricker typ aldrig ren mjölk. Sällan kaffe, max en gång i veckan och då är det mjölk i. Äter inte så mycket smörgåsar med ost och smör.
Men fy så jobbigt det låter när det blir så med arbetskamrater och sambon

har DU provat SB12? Munskölj eller tabletter...
Blir nyfiken på varför du inte vill operera bort dom? Det var min första tanke ocskå, att jag inte vill, när jag läste inlägget ovanför ditt..
För mig måste jag ta bort mjölken även när jag dricker kaffe. Jag får även dålig andedräkt av vissa smör och mjuka ostar. Lätta fungerar dock. Jag har provat SB12 och det hjälper bara om den dåliga andedräkten kommer från tungan, men inte mot det andra.
Jag tycker att operationen verkar vara fruktansvärd, usch! Det är väl det enda skälet till varför jag inte vill.