• Anonym

Andedräkten luktar.... bajs?!

Min sambo brukar säga att jag luktar bajs... främst ur munnen. Det är vidrigt!! Jag känner det inte själv och det smakar absolut inte bajs! Men jag oroar mig ständigt för detta. Jag tuggar tuggummi ofta för att försöka dölja det. Jag vet inte vad det är som orsakar det!
    Jag vet att jag brukar ha lite tonsillstenar (googla om ni inte vet) men de tar jag bort. Ändå luktar det.

Vad orsakar denna lukt? Och hur ska jag få slut på det? 

• Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!
  • Anonym
    Prinsessans mamma skrev 2011-11-09 16:18:31 följande:
    med en dåres envishet hävdar jag att sånt inte luktar bajs. Mera väldigt fränt, beskt eller ruttet. Men vad vet jag hur din sambos bajs luktar som han väl jämför med
    Hahahahh Tomte
  • slinkywookie

Gjorde op I sverige, helsingborg. Var sa trott pa det.sa lyckades overtyga kirurgen. Var 24 nar det gjordes, hemskt men sa vart det.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-09 10:36:00 följande:
    Ska köra en kur Bisolvon, har det hemma
    slinkywookie skrev 2011-11-09 09:14:18 följande:
    Jag haft sana dar stenar som du namnde, tog bort dom konstant men fick sedan mina tonsiller bortopererade (i vuxen alder, pga konstant halsont) och efter op sa lakaren att jag hade stora fickor av sana langre ner i halsen... Inte undra pa man lukta skunk.

Nagot sant?
    Jag har inte så värst mycket halsont. Lite på morgonen ibland men inte så det stör sååå mycket. De stenar jag tar bort är ganska små. Men jag har ganska många "gropar" bak i halsen som jag får kolla igenom. Låter ju förfärligt om det skulle finnas fler längre ner men visst kan det väl vara så. Brukar försöka andas upp luft "från halsen", svårt att förklara.. o då kan jag ibland känna lite dålig andedräkt, men annars känner jag aldrig det själv.Jag äter inte så värst mycket mjölkprodukter. Dricker typ aldrig ren mjölk. Sällan kaffe, max en gång i veckan och då är det mjölk i. Äter inte så mycket smörgåsar med ost och smör.

Men fy så jobbigt det låter när det blir så med arbetskamrater och sambon har DU provat SB12? Munskölj eller tabletter...
    Blir nyfiken på varför du inte vill operera bort dom? Det var min första tanke ocskå, att jag inte vill, när jag läste inlägget ovanför ditt..
    För mig måste jag ta bort mjölken även när jag dricker kaffe. Jag får även dålig andedräkt av vissa smör och mjuka ostar. Lätta fungerar dock. Jag har provat SB12 och det hjälper bara om den dåliga andedräkten kommer från tungan, men inte mot det andra.

Jag tycker att operationen verkar vara fruktansvärd, usch! Det är väl det enda skälet till varför jag inte vill.
  • Husis

Operation av halsmandlarna är helt okej.
    Men man får hålla sig till glass och kalla saker ett par dagar efter. 

• slinkywookie
    Husis skrev 2011-11-10 18:26:36 följande:
    Operation av halsmandlarna är helt okej.
    Men man får hålla sig till glass och kalla saker ett par dagar efter. 
    Jag var out of order i 4 veckor, fick springa pa akuten i omganger da jag stortblodde ur halsen, hade sa ont i halsen sa oronen varkte, kunde absolut inte rora pa kaken alls pa grund av smarta sa munnen blev helt torr och andningen kandes tung... Satt upp och sov dom veckorna! Trodde det skulle bara vara kaka glass ett par dagar sa gjorde opet precis innan semestern. Tji fick jag for det, ingen semester blev det for min del :P

Fick bedovande gel med smaken korsbar som jag skulle svalja ner... Svalja var uteslutet pa gurnd av smarta sa fick lata elandet langsamt rinna ner i halsen... Segt, tjock artificiel korsbarssorja. Fy sa ackligt det var, fixade inte mer an nagon enstaka gang.

Men i efterhand ar jag glad att det ar gjort... Och manga verkar verkligen bara ha "nagra dagar av kall mat" och sa ar det klart :)
  • Prinsessans mamma

TS har ju faktiskt bara fått svar på del av fråga. FRÄMST ur munnen står det. TS: vart mer luktar du bajs ifrån? (förutom det uppenbara?) 

• Anonym
    Prinsessans mamma skrev 2011-11-11 12:13:28 följande:

TS har ju faktiskt bara fått svar på del av fråga. FRÄMST ur munnen står det. TS: vart mer luktar du bajs ifrån? (förutom det uppenbara?) 

Hahaha har jag skrivit så? Tomte *kollar*

Hahhaha det har jag ju! vad roligt! Nä det är nog bara munnen han nämnt iaf hahahah 
  • Anonym (Ninna)

Men snälla människa, ta tag i detta nu och operera dig!

Precis detta var på TV i programmet "our embarrassing bodies" för nån månad sen, en kvinna som hade tonsillstenar och stank ur munnen. En enkel operation och problemet var borta för alltid.

För min del var det bihålorna som behövde fixas för jag blev sjuk jämt, och den open är nåt av det bästa jag gjort i livet.

• Anonym
    Anonym (Ninna) skrev 2011-11-11 20:51:47 följande:
    Men snälla människa, ta tag i detta nu och operera dig!

Precis detta var på TV i programmet "our embarrassing bodies" för nån månad sen, en kvinna som hade tonsillstenar och stank ur munnen. En enkel operation och problemet var borta för alltid.

För min del var det bihålorna som behövde fixas för jag blev sjuk jämt, och den open är nåt av det bästa jag gjort i livet.
    Det är ju inte säkert att det beror på det. Inte bara iallafall. Som sagt, jag känner ingen lukt alls själv. Smakar inte konstigt i munnen heller. Alla människor kan väl ha tonsillstenar? Utan att det är nåt konstigt?

"Enkel operation" var väl att ta i, om man läser det som står här ovan! 
  • Anonym (Ninna)
    Anonym skrev 2011-11-11 20:58:57 följande:
    Det är ju inte säkert att det beror på det. Inte bara iallafall. Som sagt, jag känner ingen lukt alls själv. Smakar inte konstigt i munnen heller. Alla människor kan väl ha tonsillstenar? Utan att det är nåt konstigt?

"Enkel operation" var väl att ta i, om man läser det som står här ovan! 
    För de allra flesta är det en enkel operation, fråga läkaren.

Men det är ju nu lite typiskt FL att någon bara måste drämma in ett worst case som troligen är max 1% risk att det blir. Min man har tagit bort sina tonsiller som 20-åring utan några problem.
Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!