• Anonym

Andedräkten luktar.... bajs?!

Min sambo brukar säga att jag luktar bajs... främst ur munnen. Det är vidrigt!! Jag känner det inte själv och det smakar absolut inte bajs! Men jag oroar mig ständigt för detta. Jag tuggar tuggummi ofta för att försöka dölja det. Jag vet inte vad det är som orsakar det!
    Jag vet att jag brukar ha lite tonsillstenar (googla om ni inte vet) men de tar jag bort. Ändå luktar det.

Vad orsakar denna lukt? Och hur ska jag få slut på det? 

• Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!
  • Anonym (stinker)
    Anonym (pluppen) skrev 2012-03-18 10:36:23 följande:
    Ang kräkreflexen. ha en rakspegel eller annan spegel som är fast monterad på väggen och vinkla den så starkt ljus lyser in i munnen mer nerifrån. Ta änden på en tandborste eller annat lite större än en topz. börja att föra den redan från kinden, inte rent bak i halsen. Då blir inte det så stora kräkreflexer. Funkar för mig i alla fall.
    Tack for dom smarta tipsen! Jag ska testa detta:)
  • Anonym (stinker)

Nu har jag varit till lakaren och hon kollade pa mina halsmandlar och sa att jag hade gropiga. Hon gav mig pencilin och hon sa att det ar inte sa mycket annat man kan gora, for att ta bort dom pa grund av detta var inte nodvandigt tyckte hon. 

Jag far val helt enkelt forsoka rensa och grejja sa bast jag kan och sa tankte jag gurgla munvatten efter jag atit sa kanske det forebygger att mat fastnar fran forsta borjan?

Det jobbigaste med allt ar att man vet inte om man luktar. Aven om man kanske forsoker forbattra de sa vet man inte helt sakert att man luktar eller inte. Hur ska man kunna pussa sin pojkvan och vara bekvam med det? blaaaa.....

• Glädje58

Jag måste bara fråga en sak. Ni säger att det luktar bajs, menar ni verkligen detta? Eller menar ni att det luktar illa (dock inte bajs)?

• Anonym (stinker)
    Glädje58 skrev 2012-03-19 04:22:57 följande:
    Jag måste bara fråga en sak. Ni säger att det luktar bajs, menar ni verkligen detta? Eller menar ni att det luktar illa (dock inte bajs)?
    At det hallet iaf men nej inte riktigt sa illa.
  • Anonym
    Glädje58 skrev 2012-03-19 04:22:57 följande:
    Jag menar det, ja. Inte exakt bajs kanske, men klart åt det hållet. Har du aldrig känt det hos andra? Jag tror inte att jag luktar om jag står bredvid nån bara, det har jag inte märkt nåt av. Men det finns ju folk som luktar utan att dom öppnar munnen.
  • Glädje58
    Anonym (stinker) skrev 2012-03-19 08:36:50 följande:
    At det hallet iaf men nej inte riktigt sa illa.
    Anonym skrev 2012-03-19 09:28:09 följande:
    Jag menar det, ja. Inte exakt bajs kanske, men klart åt det hållet. Har du aldrig känt det hos andra? Jag tror inte att jag luktar om jag står bredvid nån bara, det har jag inte märkt nåt av. Men det finns ju folk som luktar utan att dom öppnar munnen.
    Visst känner jag att en del luktar illa i munnen. Andedräkten är fruktansvärd, men inte tusan luktar det bajs. Min pappa luktar jätteilla ur munnen. Fruktansvärt att stå nära honom.

Men okey, nu vet jag att det inte är bajslukt ni pratar om.Glad 
  • Anonym

Sb-12 och andra munskölj är bara bluff,sanningen är det hjälper bara en väldigt kort stund sen stinker det ännu värre,jag vet.....Okej för er som inte sköter er munhygien kanske det är till en hjälp,men vi som verkligen har problem och sköter våran munhygien hjälper det inte!!Som jag skrev innan det har med mat att göra,det kommer ut i andra ändan luktar skit.Varför skulle det inte kunna lukta från munnen om det fastnar matbitar i halsen eller att magmunnen inte stängs igen ordentligt...

• Anonym (tandhygienist)
    Anonym skrev 2011-09-14 19:44:49 följande:
    Min sambo brukar säga att jag luktar bajs... främst ur munnen. Det är vidrigt!! Jag känner det inte själv och det smakar absolut inte bajs! Men jag oroar mig ständigt för detta. Jag tuggar tuggummi ofta för att försöka dölja det. Jag vet inte vad det är som orsakar det!
    Jag vet att jag brukar ha lite tonsillstenar (googla om ni inte vet) men de tar jag bort. Ändå luktar det.

Vad orsakar denna lukt? Och hur ska jag få slut på det? 
    Du ska gå till tandhygienisten och ta bort bakterierna som sitter mellan tänderna. Det är det som luktar.
  • Anonym

Hej tandhygienisten!
    Jag går till min tandhygienist 2 ggr om året och det luktar lika illa efter dom besöken,har du någon förklaring?
    Skall tillägga jag har aldrig haft hål i mina tänder,inga tandköttsproblem,jag använder tandtråd efter varje måltid,borstar tänderna efter varje måltid,men luktar skit i munnen,mina halsmandlar är bortopererade för jag trodde det var problemet.....Har du någon lösning till mina problem?

• Anonym (tandhygienist)
    Anonym skrev 2012-04-07 13:58:43 följande:
    Hej tandhygienisten!
    Jag går till min tandhygienist 2 ggr om året och det luktar lika illa efter dom besöken,har du någon förklaring?
    Skall tillägga jag har aldrig haft hål i mina tänder,inga tandköttsproblem,jag använder tandtråd efter varje måltid,borstar tänderna efter varje måltid,men luktar skit i munnen,mina halsmandlar är bortopererade för jag trodde det var problemet.....Har du någon lösning till mina problem?
    Nej, då tror jag snarare att det kommer från magen. Har du katarrproblem?
  • Anonym

Nej,inga katarrproblem...Men jag har faktiskt provat omeprazol utan resultat.Vad tror du om mat fastnar i fickor i halsen?Jag tror att det är problemet....Jag har tid hos privatläkare nästa vecka,få se vad dom säger....

• Anonym (tandhygienist)
    Anonym skrev 2012-04-07 14:06:08 följande:
    Nej,inga katarrproblem...Men jag har faktiskt provat omeprazol utan resultat.Vad tror du om mat fastnar i fickor i halsen?Jag tror att det är problemet....Jag har tid hos privatläkare nästa vecka,få se vad dom säger....
    Jobbigt. Lycka till.
  • Blå damcykel
    Anonym (stinker) skrev 2012-03-19 02:59:52 följande:
    Nu har jag varit till lakaren och hon kollade pa mina halsmandlar och sa att jag hade gropiga. Hon gav mig pencilin och hon sa att det ar inte sa mycket annat man kan gora, for att ta bort dom pa grund av detta var inte nodvandigt tyckte hon. 

Jag far val helt enkelt forsoka rensa och grejja sa bast jag kan och sa tankte jag gurgla munvatten efter jag atit sa kanske det forebygger att mat fastnar fran forsta borjan?

Det jobbigaste med allt ar att man vet inte om man luktar. Aven om man kanske forsoker forbattra de sa vet man inte helt sakert att man luktar eller inte. Hur ska man kunna pussa sin pojkvan och vara bekvam med det? blaaaa.....

Min läkare fixade en remiss så jag tog bort dem, pga just den anledningen!!!!
    Nu luktar jag inte ruttet längre.
    Anonym (tandhygienist) skrev 2012-04-07 13:31:47 följande:
    Du ska gå till tandhygienisten och ta bort bakterierna som sitter mellan tänderna. Det är det som luktar.
    det var inte problemet i mitt fall, utan just groparna där det satt vita/gula klumpar som stank. Kunde gräva ut dom med tops.

• Anonym (Akro)

Hej.
    jag upplevde samma problem och kollade upp med en läkare. Var där 10 min och läkaren konstaterade med en enkel undersökning att det gick att åtgärda. Fick tabletter för att motverka de svullnader på väggen mellan matstrupen och luftstrupen som kan uppstå via magsyra. Hon fann även svamp på tungan (pga rubbat pH-värde i munnen) och på insidan av kinden och för det ska man gurgla antibiotika fem gånger per dag under en tid. För övrigt upplyste hon mig att man inte ska hålla på med någon form av Flux eller tungskrapa då de bara är gjorda för att folk ska köpa dem av företag som vill tjäna pengar. I själva verket förstör de dels pH (svamp) och skrapan förstör även den hinna på tungan som salivet skapar för att skydda tungan mot bakterier (finns många i människans mun, bettet från en människa är det värsta bettet i världen). 

Så kolla upp med en öron-, näsa-, halsläkare och om du tycker det är pinsamt att göra kan du likaväl lägga dig under en stock och förmultna. Jisses vilken sjuk anledning. De är ju fan läkare i ämnet för att hjälpa?

Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!