• Anonym

Andedräkten luktar.... bajs?!

Min sambo brukar säga att jag luktar bajs... främst ur munnen. Det är vidrigt!! Jag känner det inte själv och det smakar absolut inte bajs! Men jag oroar mig ständigt för detta. Jag tuggar tuggummi ofta för att försöka dölja det. Jag vet inte vad det är som orsakar det!
    Jag vet att jag brukar ha lite tonsillstenar (googla om ni inte vet) men de tar jag bort. Ändå luktar det.

Vad orsakar denna lukt? Och hur ska jag få slut på det? 

• Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!
  • Anonym

Jag har också en hemsk andedräkt när jag äter mjölkprodukter. Jag har stora gropar i halsmandlarna där speciellt mjölkproduktrester ruttnar och luktar mumma

Eftersom jag inte vill operera bort dem, så äter jag inte mjölkprodukter i perioder, men det är ju väldigt jobbigt och begränsande, så jag är allt oftare i perioder där jag äter det ändå. Det är verkligen jättetråkigt och jobbigt, men det är så mitt liv har sett ut

Den dåliga andedräkten byggs också upp och blir värre och värre. Det har hänt att arbetskamrater har vänt sig bort i avsmak och sambon säger att när vi sitter i bilen sprids lukten överallt. INTE kul! Men det tar ett tag att få bort den äckliga lukten när den väl kommit..

• Anonym
    Husis skrev 2011-11-09 00:16:47 följande:
    Om du har mycket segt slem i halsen, ta en kur med slemlösande (Bisolvon) i några dagar, samtidigt med mycket vätska.

Om man har någon form av bråck/fickor i halsen, så kan det bli lite infekterat eller ruttet där. Drick mycket och använd SB12.

Tungskrapa är kanon, om man får beläggning på tungan. Där sitter mer  föroreningar än man kan tro!

Eltandborste gör bättre rent än vanlig tandborste.

Vår familjs samlade erfarenheter.    
    Ska köra en kur Bisolvon, har det hemma
    slinkywookie skrev 2011-11-09 09:14:18 följande:
    Jag haft sana dar stenar som du namnde, tog bort dom konstant men fick sedan mina tonsiller bortopererade (i vuxen alder, pga konstant halsont) och efter op sa lakaren att jag hade stora fickor av sana langre ner i halsen... Inte undra pa man lukta skunk.

Nagot sant?
    Jag har inte så värst mycket halsont. Lite på morgonen ibland men inte så det stör sååå mycket. De stenar jag tar bort är ganska små. Men jag har ganska många "gropar" bak i halsen som jag får kolla igenom. Låter ju förfärligt om det skulle finnas fler längre ner men visst kan det väl vara så. Brukar försöka andas upp luft "från halsen", svårt att förklara.. o då kan jag ibland känna lite dålig andedräkt, men annars känner jag aldrig det själv.
    Anonym skrev 2011-11-09 09:25:33 följande:
    Jag har också en hemsk andedräkt när jag äter mjölkprodukter. Jag har stora gropar i halsmandlarna där speciellt mjölkproduktrester ruttnar och luktar mumma

Eftersom jag inte vill operera bort dem, så äter jag inte mjölkprodukter i perioder, men det är ju väldigt jobbigt och begränsande, så jag är allt oftare i perioder där jag äter det ändå. Det är verkligen jättetråkigt och jobbigt, men det är så mitt liv har sett ut

Den dåliga andedräkten byggs också upp och blir värre och värre. Det har hänt att arbetskamrater har vänt sig bort i avsmak och sambon säger att när vi sitter i bilen sprids lukten överallt. INTE kul! Men det tar ett tag att få bort den äckliga lukten när den väl kommit..
    Jag äter inte så värst mycket mjölkprodukter. Dricker typ aldrig ren mjölk. Sällan kaffe, max en gång i veckan och då är det mjölk i. Äter inte så mycket smörgåsar med ost och smör.

Men fy så jobbigt det låter när det blir så med arbetskamrater och sambon har DU provat SB12? Munskölj eller tabletter...
    Blir nyfiken på varför du inte vill operera bort dom? Det var min första tanke ocskå, att jag inte vill, när jag läste inlägget ovanför ditt..
  • Anonym

Men. Är man korkad eller är man korkad!? Jag äter ju för sjutton en tallrik a-fil med k-special red berries varje morgon! Kanske ska sluta med det då.. hmm... är smörgås med smör och ost bättre kanske?

• fucktard

Men TS, säger han att det luktar bokstavligt talat bajs, eller luktar det bara riktigt illa?

Min sambo har tonsillstenar, och det luktar fruktansvärt, ibland även när de inte är där utan när han nyligen har tagit bort dem. Vårdcentralen säger att man ska peta bort dem om det går (inte med tops, det kan släppa lite fibrer och då hamnar de där ist) och skölja med något antibakteriellt. Sambon använder corsodyl i perioder, man får tydligen inte använda det konstant. Då tycker jag att det inte luktar lika illa. Har du provat det?

• Anonym
    fucktard skrev 2011-11-09 12:26:49 följande:
    Men TS, säger han att det luktar bokstavligt talat bajs, eller luktar det bara riktigt illa?

Min sambo har tonsillstenar, och det luktar fruktansvärt, ibland även när de inte är där utan när han nyligen har tagit bort dem. Vårdcentralen säger att man ska peta bort dem om det går (inte med tops, det kan släppa lite fibrer och då hamnar de där ist) och skölja med något antibakteriellt. Sambon använder corsodyl i perioder, man får tydligen inte använda det konstant. Då tycker jag att det inte luktar lika illa. Har du provat det?
    Han säger att det luktar bajs riktigt vidrigt eftersom det handlar om munnen liksom...

Jag brukar vika undan nån flik som är bak i svalget med tops, för att komma åt "kratrarna" där stenarna är. Men jag tar själva stenen med pincett. Dom brukar inte vara särskilt stora, typ nån millimeter bara. Knappt det ibland.

Sköljer han munnen med corsodyl eller gurglar? 
  • fucktard
    Anonym skrev 2011-11-09 12:40:44 följande:
    Han säger att det luktar bajs riktigt vidrigt eftersom det handlar om munnen liksom...

Jag brukar vika undan nån flik som är bak i svalget med tops, för att komma åt "kratrarna" där stenarna är. Men jag tar själva stenen med pincett. Dom brukar inte vara särskilt stora, typ nån millimeter bara. Knappt det ibland.

Sköljer han munnen med corsodyl eller gurglar? 
    Usch så obehagligt! SB12 kan nog kanske vara något att använda dagligen då? Jag har inte använt det själv, men jag har stött på en hel del riktigt otrevliga andedräkter i jobbet och jag tycker att det har hjälpt de personerna, iaf när man är på "normalt avstånd", så för jobbet och så kanske det kan hjälpa iaf? Det smakar inte illa heller, jag smakade en gång av ren nyfikenhet

Han gurglar med corsodyl, så att det verkligen kommer åt halsmandlarna. Det däremot smakar inte så trevligt, så det kanske är något man måste öva på.
  • slinkywookie
    fucktard skrev 2011-11-09 12:26:49 följande:

Jag anvande nagelfilKräks

Sa nojd att jag fick gora op och ta bort mandlarna helt. Jakla ackel var det, corsodyl och annat hjalpte bara for stunden.
  • fucktard
    slinkywookie skrev 2011-11-09 12:47:52 följande:
    Jag anvande nagelfilKräks

Sa nojd att jag fick gora op och ta bort mandlarna helt. Jakla ackel var det, corsodyl och annat hjalpte bara for stunden.
    Fick du operera i Sverige eller någon annanstans (ser att du inte använder å, ä och ö så jag antar att du inte befinner dig här just nu)? Det verkar som de är himla restriktiva med det, även om man har stora problem.
  • Anonym

Jag ska köpa SB12 och prova! 

• Prinsessans mamma

med en dåres envishet hävdar jag att sånt inte luktar bajs. Mera väldigt fränt, beskt eller ruttet. Men vad vet jag hur din sambos bajs luktar som han väl jämför med

Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!