• Anonym

Andedräkten luktar.... bajs?!

Min sambo brukar säga att jag luktar bajs... främst ur munnen. Det är vidrigt!! Jag känner det inte själv och det smakar absolut inte bajs! Men jag oroar mig ständigt för detta. Jag tuggar tuggummi ofta för att försöka dölja det. Jag vet inte vad det är som orsakar det!
    Jag vet att jag brukar ha lite tonsillstenar (googla om ni inte vet) men de tar jag bort. Ändå luktar det.

Vad orsakar denna lukt? Och hur ska jag få slut på det? 

• Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!
  • Anonym

Pga just detta opererade jag bort mina mandlar för snart 3 år sen. Mycket bättre sen dess.
    Bilden är på mn nyopererade hals.
  • Anonym (Ninna)
    Anonym skrev 2011-11-11 20:58:57 följande:
    Det är ju inte säkert att det beror på det. Inte bara iallafall. Som sagt, jag känner ingen lukt alls själv. Smakar inte konstigt i munnen heller. Alla människor kan väl ha tonsillstenar? Utan att det är nåt konstigt?

"Enkel operation" var väl att ta i, om man läser det som står här ovan! 
    Och vill du veta vad det beror på, varför inte fråga en läkare?

De kommer knappast att tvångsoperera dig och även om jag är skeptisk mot läkarkåren så tror jag trots allt att de har bättre chans att identifiera orsaken än någon på detta forum...Drömmer
  • Anonym

Anonym #53: Fy så läskigt!! Det ser ju ut som mögel ser riktigt hår och "skorpigt ut". Aj aj!

• Anonym

Antar du menade #51
    jo, det var aj aj aj. Det är ju skorpor uppblötta av saliv. Men helt klart värt det. Citodon och sjukskrivning i 3 veckor.

• Husis
    slinkywookie skrev 2011-11-11 10:54:42 följande:
    Jag var out of order i 4 veckor, fick springa pa akuten i omganger da jag stortblodde ur halsen, hade sa ont i halsen sa oronen varkte, kunde absolut inte rora pa kaken alls pa grund av smarta sa munnen blev helt torr och andningen kandes tung... Satt upp och sov dom veckorna! Trodde det skulle bara vara kaka glass ett par dagar sa gjorde opet precis innan semestern. Tji fick jag for det, ingen semester blev det for min del :P

Fick bedovande gel med smaken korsbar som jag skulle svalja ner... Svalja var uteslutet pa gurnd av smarta sa fick lata elandet langsamt rinna ner i halsen... Segt, tjock artificiel korsbarssorja. Fy sa ackligt det var, fixade inte mer an nagon enstaka gang.

Men i efterhand ar jag glad att det ar gjort... Och manga verkar verkligen bara ha "nagra dagar av kall mat" och sa ar det klart :)
    Självklart gör det svinont. Jag fick störtblödning på jobbet efter två veckor.

Men jämfört med att ha åtta halsflusser på ett halvår, så var det en lättnad!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-11 21:53:12 följande:
    Antar du menade #51
    jo, det var aj aj aj. Det är ju skorpor uppblötta av saliv. Men helt klart värt det. Citodon och sjukskrivning i 3 veckor.
    Hehe ja jo, menade 53.. slant iväg lite långt med fingret.

Uuh, hur fick du ner citodon i den halsen?! Jag kan inte vara sjukskriven 3 veckor är timanställd, var sjutton ska jag få pengar ifrån 
  • Anonym
    Husis skrev 2011-11-11 22:45:05 följande:
    Självklart gör det svinont. Jag fick störtblödning på jobbet efter två veckor.

Men jämfört med att ha åtta halsflusser på ett halvår, så var det en lättnad!
    Oj, 8 halsflusser på ett halvår var inte illa! Jag har haft en enda i mitt liv och det var typ 5år sen eller nåt.
  • Anonym

Nu har jag kikat lite i munnen... trevligt värre.
    På högra sidan så är det inte så mycket halsbandel som syns (jämfört med vad jag sett på bilder och youtube iaf). Det är mer massa "kratrar". På vänstra sidan är det med en halsmandel á la http://www.1177.se/Bilder/Nationellt/Amnen/Halsfluss/l_halsfluss.gif fast inte rött och de ser inte onormalt ut. Tror jag.
    Jag hittade en tonsillsten i den nu! Har bara haft bakom halsmandeln förut, längre bak alltså. Men mest på högra sidan. Så det petade jag ur, tog sin lilla tid och många kväljningar.

O så tungan. Allra allra längst bak, innan tungan går ner i halsen, så är det som stora "blåsor". Har ni också så? Och en vitaktig beläggning. Hur ska jag få bort det? Det är ju såpass långt bak, jag kräks om jag är där med nåt 

• Blå damcykel
    Anonym skrev 2011-11-12 01:30:13 följande:
    Hehe ja jo, menade 53.. slant iväg lite långt med fingret.

Uuh, hur fick du ner citodon i den halsen?! Jag kan inte vara sjukskriven 3 veckor är timanställd, var sjutton ska jag få pengar ifrån 
    Fick citodon brus, men kräktes upp det igen varje gång så jag fick upp-i-pruppen-piller ist. Mycket bättre.
Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!