fucktard skrev 2011-11-14 20:43:41 följande:
Jag är faktiskt inte helt säker på hur det är med listerine och sånt där, jag borde ha frågat vilket de rekommenderade men det blev inte så. Jag tittade iaf på apoteket, och där hittade jag just corsodyl, och en flaska till som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den heter. Nu har dock sambon varit utan corsodyl ett tag (vi glömmer av bägge två att det är slut och kommer naturligtvis bara på det när det inte passar att gå till apoteket, som nu), och jag kan säga att jag känner det verkligen på hans andedräkt. Jag vet dock inte om han har mer tonsillstenar just nu, men jag skulle tro det.
Såhär står det på Apotekets hemsida
"
Corsodyl och
Hexident är bakteriedödande läkemedel med klorhexidin som används före och efter operation samt tillfälligt vid munhåleinfektioner hos protesbärare. Lösningarna används också i situationer då det är svårt att göra rent munhåla och tänder på vanligt sätt, t ex vid kortvarig sjukdom, olycksfall, stark kariesbildning, blödande tandkött och tandlossning"
Jag kollar tonsillstenar dagligen, morgon och kväll. Men jag är rädd att de finns fler längre ner i halsen

har för mig att nån i tråden skrev om det... Dessutom har jag ju, nu i dagarna, fått stenar i vänstra halsmandeln också. Det har jag aldrig haft förut, bara typ bakom den. Men jag ska skaffa Corsodyl ellre Hexident. Undra hur länge man kan använda det...